Friday 26 September 2008

Temujanji

Ringtone Lagu 'Ingkar' kedengaran kuat yang datang dari telefon bimbit iPhone 3G.. Aku menoleh dan terpandangkan nama yang tercatat pada skrin iPhone itu.. aku jawab dengan selamba

"Hello"

"Kat mana nie?"

"Kat rumahlah mana lagi dah malam-malam nie"

"Masak apa kat rumah?"

Pesal pulak tanya masak apa nie "Alah masak ayam paprik je.. nape?"

"Makan kat kebabishlah malam nie.."

"Alah orang dah makan lah kenyang lagik nie.."

"Kan kata nak belanje "

"Alah weekendlah.. ahad nie"

"Takleh abang nak buka kat masjid" ishh ngada-ngada pulak..

"Emm oklah nak tunggu kat mana?"

"Balik keje karang abg tunggu depan bus stop 9.25"

"Emm.. oklah nanti sampai call balik"

"Abang tak bawak duit tau.. dompet pun tak bawak"

"Takpe nanti ina bawak dompet abang dengan kad bank sekali"

"Apa pulak kan dia nak belanja.. dah gaji takde nak belanja abang ye.."

uih.. ingat lak tu "Yela.. yelah .. tapi nanti ina bawak dompet abang tau"

"Bank dah tutup malam-malam nie.. takleh kuwa duit dah"

Cehh.. ada peluang ngelat ye "Yelah.. nanti sampai call"

Apa mimpi pulak dia call aku ajak makan kat kebabish nie.. tak pernah-pernah pulak.. ikutkan perut aku dah buntat kenyang makan paprik ayam ngan ayam goreng chicken hut.. aduhh.. mana nak isi lagi nie.. takpelah demi dia tersayang ikutkan jelah hajat hati dia.. bukan selalu dia ajak makan kat keluar nie walaupun nanti pastinya aku yang kena belanja..

Oklah aku dah bersiap pun, entri nie sengaja aku taipkan sebelum aku keluar date malam ini.. tengah fikir apa nak makan kat kebabish nie.. aku dah kenyang sangat.. aduhh belanja orang time kenyang cam rugi jekan sebab kita sure makan sikit je.. orang yang kena belanja.. sure makan banyak.. takpe.. takpe lepas nie aku request makan kat nandos lak.. tunggu jelah nanti ekk..

cau ci cau ye.. daa...

Aku jalan kaki sorang-sorang.. uihh sejuk betul malam nie

7 comments:

chinta said...

kebabish mmg best!!..mcm janji plak ek, tadi pon berbuka di luar..

slamat hari raya dan maaf zahir batin..:)

julietchun said...

Btl ke dah kenyang niiiii?

iina said...

chinta> memang exclusive.. tapi akak dah kenyang gile makan pun buat basah tekak je..

juliet> yolah aku dah kenyang.. tapi kan.. kan.. kalau ko yang belanje aku.. sure aku akan laparkan perut aku tu balik ;)

julietchun said...

Bleh ke lprkan prt blk? Bg petua, sng la nti kalo aku nak gi open2 house byk2.

Enche' Adykasyah said...

Kalau saya bukak kedai kat sana saya nak letak nama "Kebaboom" amacam best tak nama tu? Mesti boom punya!

cappuccino said...

amboi mkn besar nmpk heheh..ala iina tringin gak ler kt iphone tuuu..senang kan..bile le nk beli gak ne..tunggu krismas laa..hehhehe kumpul duit noreh dulu...

iina said...

juliet> petua dia senang je..ko pose balik masa raya tu.. sure lapo

ady> uihh bahaya nama tu..bom2 nie sensitif.. hehehe takut terorist je ;)

cappucino> alah rusdi ko ambik guna monthly payment ler.. kalau nak beli baru uihh aku pun fikir2 gak ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin