Tuesday 23 September 2008

Study fitur iPhone

Akhirnya.. yes.. yes.. aku berjaya settingkan ringtone iPhone menggunakan lagu-lagu MP3 aku.. jenuh study forum untuk tahu proses convertation dari MPEG4 ke AAC file dan convert ke file .m4r

Puas juga sync ke iPhone berulangkali.. percubaan pertama tak berjaya.. lantas bila tukar lagu lain.. berjaya pulak.. itupun setelah cubaan ke 5 6 kot.. akhirnya aku tau step yang kena buat.. tapi jenuhlah sebab kena study forum pasal iPhone nie.. tapi kalau tak baca manakan tahu kan..

Nie yang kadang aku malas bila kena study teknologi baru.. ambil masa nak study semua tu.. terpaksa pergi dari satu forum ke satu forum.. artikel demi artikel kena baca.. cari sampai dapat setiap step yang kena buat.. study software yang sesuai.. study features lagik.. tapi sebab dah biasa buat kerja-kerja nie.. buat jugalahkan.. kalau tidak manakan tahu step by step.. nokia N95 8GB dulu pun tak habis study lagik.. malas sebenonya.. dah tua-tua nie cam malas je nak study teknologi terkini.. tapi dek kerana perlu mengejar ke canggihan teknologi.. harus jugalah seiring dengan zamannya.. apatah lagi teknologi iPhone yang menggunakan sync dengan iTunes.. yang hanya sekadar aku download suatu ketika dulu dengan pakej yang disekalikan dengan Quicktime semasa aku study research virtual reality dulu.. lepas tu dah lama tak guna.. hanya sekali sekala bila melibatkan video dalam bentuk .avi jika dalam bentuk .flv maka software lain pulak yang digunakan..

Uihh.. korang faham ke apa yang aku taip nie.. canggih bebeno bahasanya.. sorry ekk orang teknologi ginilah.. terpaksa study mana yang patut walhal banyak lagik yang aku kena study untuk PhD aku aduihhh... maleh ler nak cite nanti lagik korang tak faham apa-apa..

Teringat tadi pagi.. sorang kawan aku tanya "kenapa ko letak bunga matahari pada poster ko ye"

Adehh kawan aku nie.. jenuh aku nak jawab kenapa.. aku letakkan gambar tu jelah ekk.. pepandailah korang tafsir apa maknanya.. nak tahu jawapan.. lain kali jelah ekk.. ehh dah cite lain dah nie.. takde kena ngena ngan iPhone aku ;)

Esok sahajalah aku study nak upload gambar lak.. bilalah aku nak study benda 'got it' yang kedua nie.. masih terletak elok dalam kotak lagik.. mmm...

Apa pun aku dah tak larat.. nak tido.. nite-nite ye..

6 comments:

Cikgooden said...

kau buat phd kat Galssgow pasal iphones ker?. (soalan paling bodoh yg pernah aku buat..hahahahah.)

Enche' Adykasyah said...

Ahahahaa.. Tersasar sikit je.. Antara 'POD' dengan 'PHONE' maka 'P' adalah pengikat silaturrahim... Hehehee.. Enjoy your new toys.. Mustis excitedzz gilas punyas kans...?

julietchun said...

Aku rasa terhina nengok phone ko yg canggih tuh,ko mmg sj nak tayang.Bk ko mtk maap pastu bg duit ry kat aku,isk..isk...

iina said...

cikgu> idak ler pasal iPhone.. tapi adalah sedikit kena ngena ye ;p

ady> hehehe oklah tu diterima..excited semestinya.. tapi bila dah guna.. adeihh jauh berbeza dgn hp biasa sebab semua touch screen termasuklah nak sms.. rasa canggih bebeno lak

juliet> nie saje cari peluang nak minta duit raya nie kan..kan.. kalau tak letak psal hp baru aku tu.. ko pun sure mintak duit raya.. nak bape?? aku bagi 2pd jelah kat ko.. dengan syrat tak leh guna duit tu buat belanje.. simpan je.. boleh? hehehe

fajar said...

semoga berbahagia dgn iphone. lama2 nanti, terror dan biasa nk guna teknologi dia. then, mesti xnak kembali ke hp lama.

iina said...

fajar..

so far setakat tgk internet n email ok lagi sebab mmg mudah n always upto date.. yang leceh.. nak sms.. nk email sebab kena guna touch screen udah ler guna 1 jari je.. pastu asyik tersilap je sebab diakan auto detect words.. selalu taip lain.. dia p tukar lain..

so far dah selesa dah.. but still ada beza dengan hp biasa nak ambik gmbr pun ada beza sikit kualiti gmbr ye.. maybe jugalah lama2 nanti oklah kot.. baru sgt lgik kan..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin