Thursday 11 September 2008

Tag dari Julietchun

Aku kena tag dengan Julietchun.. waduh-waduh.. ingat dah tak kena tag lagik dah rupanya kena.. takpelah dengan paksa rela aku menjawablah tag julietchun ini..

Aku tiru sitik-sitik Julietchun ye idea sebab?? aku maleh nak fikir ler hehehe

The rules:

*Link to your tagger and post these rules on your blog
*Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird
*Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs
*Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.

1. Nama aku dan adik beradik aku semuanya akan bermula dengan 3 huruf iaitu HAS.. hanya penghujung nama kami sahaja berbeza.. kenapa HAS.. sebab mengikut nama ayah aku yang juga bermula dengan HAS.. adik pompuan bongsu aku masa dia dilahirkan.. aku dah boleh agak nama yang ayah akan bagi kat dia.. dan nama itu adalah sama dengan nama yang telah aku jangkakan.. dan perbezaan nama kami hanya dibezakan dengan huruf N dan Z.. so nama aku apa? korang agak-agak sendiri ler.. kan semua pandai dah ngeja kan.. hehehe dan lagi tarikh lahir kami pun jatuh pada nombor hari yang sama, hanya bulan sahaja yang berbeza.. aku 13 Julai.. adik bongsu aku 13 September (aduiss betday adik aku sabtu nie.. alahai camno lak leh lupo lak nie.. hadiah tak beli lagik.. tak sempat pos.. his2 akak yang mithali betul aku nie.. ehhh nie tag pasal diri aku ke adik aku nie hhehehe..)

2.Aku tak suka makan hati.. hati lembu ke ayam ke kambing ke apa juga yang sealiran dengannya.. malah makan hati berulam jantung pun aku tak suka.. sakit hati lagi aku tak nak.. sakit jantung apatah lagi.. semua yang berkaitan dengan organ dalaman ler kecuali paru-paru.. itu memang kegemaran aku.. tapi aku pun tak nak sakit paru-paru berair.. makan paru-paru takpe lagik..

3.Aku tak makan kuning telur rebus.. kalau dapat telur rebus aku hanya akan makan isi yang putih sahaja.. yang kuning biasa aku pass kat pakwe aku.. takleh telan ler rasa dia semacam je.. tak best sungguh.. camna ekk korang semua leh makan dengan selamba je.. tekak aku memang takleh terima langsung kecuali kalau dimakan bersama laksa ke mee rebus ke.. itu aku leh makan kuning telur rebus itupun.. aku hancurkan dalam kuah laksa atau mee rebus tu dulu.. suruh aku telan bulat-bulat camtu.. jangan mimpi ler.. ada yang terkeluar balik karang.. paksa ler..

4.Aku tak suka tengok cerita seram.. kalau julietchun suka tengok.. aku memang TAK SUKA.. TAK MINAT... TAKDE SELERA.. TAK TERINGIN PUN.. TAK BEST LANGSUNG.. buat aku sakit jantung je terkejut-terkejut (kan aku dah cakap aku tak nak sakit jantung) suspen manjang je.. lagi-lagi pun kena peluk bantal ler.. tutup muka dengan kain selimut ler.. pegang tangan pakwe sampai lebam (sebab tu aku tak suka tengok.. selamat tangan dia hehehe).. kalau terpaksa juga tengok.. aku akan pastikan suara movie itu akan didiamkan.. bisu tanpa suara.. 'mute' maka dengan suka hatinya aku akan tengok sampai habis dan agak-agak sendiri apa actor n actress tu cakap sebab telah dibisukan secara paksa.. kalau ada yang ajak tengok wayang cerita seram nie.. memang aku takkan pergi.. walaupun teman aku adalah pakwe yang paling hensem kat dunia nie.. sanggup aku hilang pakwe tu dari pergi tengok..

5.Muka serius.. sejak dari zaman sekolah lagi sampailah sekarang nie.. semua orang yang aku jumpa buat pertama kali akan cakap aku nie sombong.. muka aku serius gila.. aku tak dapat nak nafikan sebab dah banyak kali orang beritahu.. memang riak muka aku jenis serius.. jenis nampak macam sombong sikit.. kalau orang yang aku tak kenal memang aku akan buat dek je.. kadang orang yang aku kenal pun.. kalau aku tak suka pun aku buat dek juga.. tapi.. bila dah kenal aku heheheh.. aku nie memang ramah tamah happy go lucky n selamba dan tak kisah.. tak kenal maka tak cinta kan..

6.Kebanyakan student dan bekas student aku.. kalau aku tanya je soalan cepu emas ini "Agak-agak saya nie berasal dari negeri mana?" agak-agak korang semua.. diorang cakap apa?? Sepanjang ler aku ngajar dah 10 tahun nie kan.. aku mesti dapat jawapan yang 80% adalah dari negeri yang sama iaitu.. dengan nada manja dan ngada-ngada student aku akan jawab "Puan dari negeri Kelantan".. sesuka hati diorang je.. aku pun pelik.. tiap kali naik semester baru.. jumpa student baru.. kalau tanya je soalan ini mesti diorang akan agak aku dari negeri kelantan.. walhal.. sikit pun takde slang kelantan tu pada aku.. his222.. syahdu je bila dengar diorang cakap gitu.. bila tanya lebih lanjut lagi.. kenapa cakap begitu.. jawapan mereka sebab kulit aku jenis putih dan gebu.. ada gaya macam orang kelantan.. alahai diorang nie.. kesian negeri Selangor.. aku anak jati selangor tau.. agaknya sebab dulu ayah aku belajar di maktab perguruan kota bharu.. agaknya kenan negeri kelantan tu melekat kat aku kot kan.. heheheh.. nie kena tanya ayah lebih lanjut nie.. kot-kot dulu penah ngorat awek kelantan ke masa muda-muda dulu.. sampai muka aku pun orang dah chop mek kelantan.. (Jangan mare ye kekawan kelantan aku.. bukan kata aku tak suka org kata muka aku cam orang dari kelantan.. yang aku akui gadis2 kelantan memang comel lote kiut miut lawa cantik dll..cuma sebab aku bukan anak jati kelantan.. tapi aku rasa sebab kulit aku camnie sebab sebelah mak aku memang ada keturunan cina.. dan sebelah ayah aku keturunan banjar.. orang banjar memang jenis kulit putih melepak terutama arwah atok aku.. tapi kalau aku jumpa orang tua-tua banjar.. selalunya diorang boleh teka aku anak banjar.. dah banyak kali aku jumpa..)

7.Awet muda.. hehehe jangan korang jeles ye... ramai orang jumpa aku akan ingat aku ini lebih muda dari usia.. ceh perasannya.. sampai supervisor kat tempat kerja aku pun ingat aku baru 25 tahun je.. walhal dah nak 10 tahun beza umur tu.. cehh bangga ye orang cakap aku nampak muda.. tapi memang dari dulu pun ramai ingat aku muda jelita lagik.. sampai dulu pernah ada seorang salegirl nie datang ke bilik aku di UPSI.. konon nak promote kredit kad citibank.. masa kenalkan diri.. dia duk bahasakan dirinya akak dengan aku.. aku pun konfius.. sebab tengok gaya dia cam dia lebih muda je dari aku.. bila dia tanya umur aku berapa? aku jawab.. saya dah 30 lebih dah.. dengan mata terbeliaknya dia pandang muka aku dengan tak percayanya.. puas dia tenung-tenung.. belek-belek.. tak leh cakap beberapa saat.. aku dah konfius.. lalu aku tanya dia.."kenapa?" "Ingatkan akak lebih muda dari saya.. saya baru 25 tahun je kak" uihh dengan senyum meleret aku masa tu aku pun jawapan "mana pulak akak dah 30 an dah nak tua dah nie" .. terus dia minta aku petua awet muda.. alahai.. aku mana pakai petua-petua awet muda nie.. maybe sebab jenis kulit aku yang putih dan berisi nampak muda.. ingatkan setakat di malaysia je kena macam nie.. bila duduk Glasgow nie pun.. bila kumpul ramai-ramai.. masih ada yang ingat aku nie 20an.. bukan sorang dua.. tapi ramai.. alahai.. susahnya awet muda nie.. tapi aku pernah tanya mak aku pasal hal awet muda nie.. kata mak.. aku ikut dia.. mak aku memang awet muda.. kalau jalan dengan dia.. semua orang ingat kakak aku.. waaaaaa.. lagik aku tak leh terima.. kalau cakap anak.. sure semua takkan percaya punyalah.. so bukan salah aku ler sebab ikut mak aku awet muda.. kemana tumpahnya kuahkan.. kalau tak ke nasi ke.. roti canai ke.. apa-apa makanan yang boleh tumpahkan kuah tu..hehehe..

Itu jelah ye.. cukuplah setakat itu sahaja.. tentang diri aku.. selepas nie sapa aku nak tag ekk.. kalau free boleh ler jawab.. tak free pun jawab juga tak kira heheheh ;)

cappucino, kak long, bunggadaffodil, abahnajwa, reen, cikguzue, mashi

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin