Wednesday 17 September 2008

Suasana pagi di GU

Hari ini aku rakamkan suasana awal pagi ketika aku memulakan kerja di Glasgow Universiti.. Beginilah laluanku setiap hari.. dan inilah suasana yang aku alami saban hari..



Ketika keluar dari rumah pukul 5.55pagi menuju ke bus stop


Dah sampai ke GU.. Inilah suasana sekitar Bangunan Utama GU.. tengah jalan kaki dari department business


Gelap lagikan.. cahaya lampu mengingatkan aku suasana pagi di kampung je..








Tengah tunggu lif..dekat dengan registry office



Keluar dari lif tingkat 6.. inilah yang aku tengok hari-hari



Berjalan menuju ke SDS.. kena buka lampu koridor dulu



Baru terang sikit..



Turun tangga ke level 5 ke bilik cleaner..


Adeihhhh.. malas betul diorang nak masukkan tisu kertas dalam tong sampah ekk.. inilah yang aku tengok hari-hari.. main campak je ikut suka.. sabar jelah..


Apa lagi mulakan kerjalah ambil barang.. inilah bilik stor cleaner yang old fashion sungguh..



Bilik-bilik di pejabat SDS..





Sampah yang kena kosongkan..


Selesai kutip sampah.. kumpul untuk diletakkan di tempat buang sampah tingkat bawah



Suasana pagi selepas waktu kerja.. indahkan senibina bangunannya..



Pintu masuk yang aku lalui untuk ke SDS












Selepas hantar kunci.. menuju ke tempat punch kad.. laluan luar main building GU.. masa nie memang sesak dengan student dan staff yang baru sampai untuk memulakan study dan kerja


Di sinilah selalu aku tunggu sementara menunggu rakan-rakan untuk punch bersama ;)

4 comments:

Iskandar Syah Ismail aka DR Bubbles said...

Ah, ia mengingatkan saya kenangan menjadi cleaner semasa belajar di Bradford dahulu.

iina said...

drbubbles.. hehehe standardlah kan kalau pernah study di luar negara.. kalau bekerja tu.. apa lagi kan ;)

Cikgooden said...

tak pernah stdy kat luar negara..(kira tak standard la kan..) he he he..syok sungguh tengok bangunan lam gambaq..

iina said...

cikgu.. tak ikut standard.. tapi ada 'klas' kot hehehe syukur jugakan study dalam negara sendiri.. tak yah nak keje menoreh/menonyoh/cuci kawah/floor engineer/floor management/environmental management (istilah2 standard kat sini) pepagi camnie..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin