Tuesday 23 September 2008

Apa "Got it" tu?

Memandangkan ramai yang tanya.. so aku tunjuk jelah apa yang aku beli hari ahad lepas..

Tadi ke SUMSA.. program solat Dhuha dan Tasbih bersama kaum wanita .. Alhamdullilah.. ramai yang datang solat bersama..

Sempat jugalah kekawan aku semua membelek-beleknya.. ahhh semua cap jari korang dah ada kat hp aku.. lepas nie leh buat scanning hehehehe

Apa dia.. inilah dianya..

Sebenarnya dipromosikan oleh beberapa orang rakan sekerja di GU.. bak kata-kata mereka.. "Ambiklah rugi kalau tak ambik.. bila lagi nak rasa.. "

Teringat kata-kata kawan sorang tu ketika menunggu bersama di bus stop.. "Seronoknya tengok orang pakai iPhone"

Dijawab oleh sorang kawan lagi pada kawan aku tu (bukan pada aku tau).. "Aihh kerja pagi petang.. takkan tak leh nak beli satu kot.. "

Aku duk dengar jelah.. hajat dihati memang nak beli tapi sebab kenangkan dah ada Nokia N95 8GB aku tu.. ketika baru ambik tu glamour gila hp N95 nie.. sekarang dah obselete je.. zaman iPhone lak..

Memandangkan pakwe beria-ria nakkan HP yang postpaid sebab senang nak guna tanpa perlu risau baki kredit.. so aku tawarkan HP nokia N95 8GB aku tu.. sebenarnya dari dulu dia nak HP tu tapi makwe dia dah beli dulu.. kadang-kadang dia guna gak hp tu.. so.. setelah perbincangan pendek.. akhirnya pakwe setuju pakai HP tu.. continue je pakai.. bayar bulan2 je kat aku. itu pun dah bagi diskaun.. bagi free tak leh ler.. sebab kopak lah kena bayar 2 line tepon.. umah lagi.. broadband lagik aihh.. mana boleh..

So kerana dia bersetuju.. petang ahad tu juga aku ke O2 untuk mendapatkan iPhone 3G.. sungguh pantas dan cepat.. sebab dah aim lama nak beli nie ;).. Puas jugalah membelek.. yang aku suka features untuk access web.. sungguh mudah dan besar skrinnya.. nak check email pun on the go dengan mudah... tak perlu susah payah nak tunggu balik rumah atau di CIS.. walau bagaimanapun aku idaklah rajin sangat check email atau blog.. siang hari tu banyak keje.. mana yang dapat jelah kan..

Di sini agak mudah untuk mendapat jenis-jenis HP terkini dengan hanya mengambil kontrak postpaid selama 18 bulan.. dengan hanya 35pd sebulan.. dengan 600 minit call dan 500 text percuma setiap bulan...dengan mobile internet unlimited..(pakej yang aku ambiklah) Sesiapa pun boleh ambil pakej begini.. sebab itulah kebanyakan kami dapat mengayakan atau menggunakan HP yang diinginkan dengan mudah.. yang penting bayaran bulanan akan ditolak terus dari akaun bank.. dipanggil sistem direct debit.. banyak pakej yang ditawarkan dan paling murah dalam 30pd sebulan..

Buat kawan-kawan nombor lama dah tukar ye.. pakwe den pakai.. aku pakai nombor baru dah skrg nie.. ;)

6 comments:

Akak said...

Salam Iina...

Canggihnya talipon..

iina said...

akak..

memang canggih.. tapi saya miss nokia N95 saya.. sebab yg nie rasa cam beso bebeno lak.. pastu takde keypad nak taip sms semua touch scrin.. penuh ngan cap jari hehehe ;)

Cikgooden said...

sedap yer guna handphone canggih ni...tlg tapau 3...he he he (ayat jeles).

iina said...

cikgu

tapau ke.. tupperware banyak ler.. ayat memang bagi jeles hehehe

akuatik said...

lohhhh..itu ke ipon yg diperkatakan tu..pesal tak bagitau aku tadi..ingatkan henpon biasa jek..kalau tau tadi boleh ler aku belek2....huhuhuhu

iina said...

akuatik..

hehehe ko terlambat sedikit yang lelain dah tinggalkan cap jari mereka..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin