Wednesday 17 December 2008

Masih ayukah aku?

Aku duduk di kerusi yang boleh turun naik guna suis.. entah berapa kali telah aku nikmati keempukan dan kekerasan kerusi itu.. di atasnya pula ada lampu yang akan dipasang bila perlu mengintai melihat sesuatu..

Tiap kali aku masuk ke bilik itu.. pastinya senyuman manis si jejaka berjaket kot labuh putih menyapaku dan si gadis genit berbaju maxi biru muda pula setia berdiri di sisi jejaka itu..

Setiap kali itu juga si jejaka pasti berkata

"Hi, How are you Mrs Hassan" udahlah dia sebut nama ayah aku.. bukan nama aku

dan aku jua setiap kali akan menjawab "I'm fine thanks you"

Dia sambung lagi pertanyaannya "So how are you today?"

dan sekali lagi aku menjawab "Not bad, thanks again"

Selepas itu aku pun mula seram sejuk gigil kecut perut semua ada.. tapi hari ini sebab dek sudah selalu.. sudah biasa.. sudah tegar.. sudah selamba.. rasa-rasa itu ada hanya sekelumit cuma.. basah basi sahaja yang tinggal..

Namun hari ini.. telah aku jangka.. sekali lagi aku akan kehilangannya.. Dulu semasa bulan puasa.. aku kehilangannya tanpa diduga.. kunjungan kedua menyebabkan aku kehilangannya tanpa amaran segala..

Kali ini seperti aku duga.. aku bakal kehilangan lagi.. dan pasti berdarah lagi..

Sedih?? Pastinya aku sedih kerana ia telah bersamaku sekian lama.. sepanjang hayatku ia bersama setia.. namun hari ini.. aku ucapkan selamat tinggal buat selamanya..

Entah berapa kali kawasan kelilingnya dikebaskan.. dikakukan.. Ketika itu aku takut.. seram.. ngeri.. tetapi bila dia mula menariknya keluar.. terasa betapa kuat sentapannya.. 3 kali dicuba.. aku sudah ngeri ngilu.. kepala mula terbayang-bayang darah merah yang keluar.. ohhh tidakk.. aku ngeri membayangkan.. apatah lagi dia cuba sekali lagi menyentapnya.. aku risau juga.. nasib sahaja tidak ada rasa sakit langsung.. hanya sedikit sentakan dan sentapan sahaja yang terasa..

Akhirnya dia berjaya mengeluarkannya.. malah dia turut menyebut kata-kata "well done"

Adakah ditujukan padaku yang setia menyenyapkan diri.. atau pada dirinya yang berjaya mengeluarkannya.. biarlah walau apa jua.. aku rela dan bersyukur.. tak sanggup menghadapinya sekali lagi..

Dia tunjukkan padaku rupa bentuknya.. aduhhh.. sudah tidak cantik lagik.. tidak ada keayuan lagi.. hodoh sedikit.. tapi tidak keterlaluanku kira... Aku hanya dapat menatapnya sahaja.. gagal sama sekali untuk memegangnya.. hatta untuk membeleknya pun tidak ada peluang..

Selamat tinggal aku ucapkan.. sebahagian diriku sudah hilang diambilnya.. dimana akan disimpan agaknya? atau mungkinkah ianya akan dibuang?? ditanam? dipamerkan? diframekan? aku serahkan sahaja pada dia untuk melakukan apa juga padanya.. aku tidak mampu meminta ia kembali.. aku juga tidak mahu menyimpannya juga..

Aku balik dengan rasa yang pelbagai.. kebas.. lesu.. rimas.. tiap kali aku cuba merasa dan meraba.. aku risau.. dan sedikit terasa payau.. sedikit terasa masin.. dan tiap kali aku membuang takungan air pasti warna merah pekat yang ku lihat ada bersama.. entah berapa kali juga warna itu tetap ada.. nasib juga ia tidak berterusan alirnya.. warna merah itu tetap ada.. tetapi tidak lama.. lama kelamaan ia berkurangan.. masih ada.. tapi sedikit cuma..

Selamat tinggal.. aku sudah kehilangannya 2 kali.. ada lagikah?? kita tunggu kunjungan sekali lagi.. aku masih muda.. tetap muda.. tapi mula terasa tua.. namun masih ada kecomelannya.. itu tidak dapat dinafikan.. ;)


Selamat tinggal gigiku.. aku kehilanganmu sekali lagi..

Waaaaaaa... gigi aku kena cabut sekali lagik.. adeihhh... sedih.. sedih....

17 comments:

jane said...

salam puan...
cehhhh...ingatkan hape tadi. brilliant!

iina said...

Jane

hehehe testing 1234.. sesaje cakap direct cabut gigi tak trill lak kan ;)

aNIe said...

iina...larrrr...buat suspen aje tau...

heheheh...akak baru kehilangan 1 saja...harap2 tidak kehilangan lagik.

iina said...

Kak anie

hehehhe suspen tu yang best.. tu ler sedih dah 2 kali hilang dah.. tu yg tetiba rasa cam dah tua lak.. tapi tetap ayu kot hehehhe ;)

Kaktiny said...

dari awal baca... aku dh tahu yg 'mesti ada sesuatu nih'.. tapi gaya ko cerita.. mmg aku tak dpt nk bayangkan apa 'sesuatu' tuh..

chess.. ko memang terror siot bab nak suspen suspek nih.. kehkehkeh...

julietchun said...

ko mkn coklat sensorang, mkn eskrem sensorang, mkn gula2 sensorang,sakit dan rongaknyer ko tanggunglah sensorang,hahaha, peace no war,hahaha.

badakbiru said...

ces..beriya saya baca, ingtkan cite sedih..huhu..
well..u make me smiling today..thanks akak.;)
tulis lagi entri camni eh...

yani_worldpeace said...

salam kak iina..memula baca kite imagine lain la...huhu...

akak iina datang la blog kite ada award tuk akak

iina said...

Tiny

muahahaha.. sesuatu yang suspen suspek.. tukar sikit cara cerita muahahah berjaya juga aku tipu korang semua ekkk..

Juliet

peace.. tapi hari ko kan tiba gak.. walaupun ko makan sekadar sayuran muahahaha. masa tu aku lak gelakkan ko ekkk.. xpe2.. aku tunggguuuuuuuuu

BB

dik hehehehe.. yeke.. well thanks again.. senyum2 selalulah dik.. jgn sedih2 ekk.. insyallah kalau ada idea meletop camtu lagik

yani

hehehhe ko imagine apa tu? heheheh jgn bebukan udah.. nnti akak p singgah k ;)

KTS said...

hehehehehe... kamu tetap ayu lagi... walau sudah hilang dua gigi...

tp bila gelak tu, cover2 skit eh... :P

kakpiah said...

tak baik taw ko kak..
mempermainkan perasaan aku...
uhuhuhuhuhu..
beria2 la aku baca.. penoh ketekunan...
skalik.. pasal cabut gigi jer..
bencikkk...

cappuccino said...

ala iina..ko tetap maintain ayu kay hehehhe..ops lupe nk cakap kt tempat keje aku BHS tu ade jual hadiah krismas gigi palsu hehhehe..nt leh order kot 1 eheheh..ngan mare..portmerion sale wey krismas ne..ready..sett..gooooo...

Cikgooden said...

kalu dah selalu cabut, lama lama habis...tak cun dah la..

naz ilyn said...

Salam...

sejak gigi susu berganti dengan gigi kekal... belum lagi jumpa doktor nak cabut gigi... mungkin belum masanya lagi... kalau dah sampai masa nanti siap-silap terus pakai gigi palsu... oh... tak sanggup.

iina said...

KTS

aku gelak pun gigi kena cabut tak nampak ye sebab gigi geraham aku je.. itulah nanti sampai time gigi geraham bongsu ko tumbuh ahhh tau ler ;)

Piah

ler apo lak yang ko tetakutnya bukan cite seram.. bukan cite aku nak kena operate ke apa ke muahahah.. berjaya aku menakutkan ko ekk best2.. yeyeye..

Rusdi

Amboii perli nampak muahahaha.. takpe ko order awal2 ler.. leh aku simpan buat ari tua aku.. skrg nie muda gik kan heheheh

cikgu ooden

gigi palsu ada.. leh buat cantik senyuman pun lawa pe.. takde sapa tau pun hhehehe ayu tetap ayu walaupun tua ;)

naz_ilyn

salam singgah heheheh.. tunggu jelah tak lama lagik ler tu.. semua org merasa ler.. ;)

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

salam kakak, oh! aku fikirkan apa ya? terpaksa meninggalkan dan ditinggalkan. uh!uh! rupa rupanya gigi. tertipu emosi aku tadi. bermonolog sendirian sgt sedih cerita kakak yg mungkin ditinggalkan kekasih. cuih!! GIGI rupanya..

iina said...

mya_hanny

ler ko pun kena gak.. tak sangka lak berjaya buek korang semua nie fikir bukan2 yes222 berjaya.. aku suka suka.. hehehehe ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin