Friday 19 December 2008

Inginku peluk dirimu

Ketika berada di situ.. Aku terlihat kelibatmu.. mata terpegun memandangmu.. inginku peluk dirimu.. inginku pegang erat tapi hati terasa malu bila melihatkan ramainya manusia di situ.

Mulanya aku lalu di hadapanmu dengan sebuah pandangan sayu.. hatiku ingin sangat memeluk erat dirimu.. namun apakan daya.. aku tidak berani.. sungguh tidak berani.. walaupun hatiku meronta-ronta ingin dirimu dalam pelukanku.. Hati mula merasa syahdu dan rindu..

Namun apabila aku pergi ke sudut yang lain.. aku terlihat dirimu sekali lagi.. kali ini lebih kacak dan lebih menawan.. Hatiku sekali lagi terpaut pada dirimu tanpa sedikit pun rasa teragak-agak.. keinginanku untuk memeluk dirimu sekali lagi datang meronta-ronta.. kali ini aku dapat memegangmu dengan sepenuh jiwa raga.. aku peluk erat dirimu tanpa mahu melepaskanmu lagi.. terubat rasa rinduku.. terubat rasa sayuku.. dan hadir rasa tenang dan gembira yang tidak dapat aku luahkan dengan kata-kata..

Aku pandang wajahmu yang menawan.. matamu yang sepet tetapi cukup memukau.. aku pegang tanganmu yang lembut tulus dan aku peluk dirimu dengan selembutnya.. Engkau yang sungguh menawan dan kacak pada mataku.. Aku ambil dan pegang erat tidak mahu lagi berpisah denganmu.. walau apa juga terjadi.. walau hujan walaupun panas mentari

Aku bawamu ke satu sudut untuk memastikan dirimu akan terus menjadi milikku buat selamanya.. Dia yang memandangmu buat pertama kali juga terpaut hati.. dia memandangku dengan pandangan gembira kerana aku bakal memilikimu.. Dia juga turut memujimu.. katanya aku sungguh beruntung sekali..

Aku bawa dirimu pulang.. Aku peluk erat dirimu ketika berjalan pulang.. dan ku pegang erat tak ingin berenggang..

Semoga kau akan menceriakan hari-hariku.. dan menjadi teman setia dikala aku buntu dan kaku.. dan dikala aku bosan dan rindu..

Ku letak dirimu dekat di mata dan setia bersama hingga bila-bila..

Inilah si dia yang membuatkan aku jatuh hati dan terpaut rasa.. temanku dikala perlu dan sunyi..

Dengan hanya 4.89pd aku memilikimu.. tercatat tahun 2008 pada tapak kakimu.. sebagai ingatan tahun 2008 tidak lama lagi akan meninggalkan kita.. dan mungkin akanku cari dirimu yang serupa pada tahun hadapannya..

Si dia yang buat aku terpesona.. ;) Penemanku yang setia mulai hari ini..


Jangan jeles ekkk.. Ini masa aku nak jiwang tanpa karat.. takde kena ngena ngan hari jumaat ye.. nehi nehi.. ;)

12 comments:

yani_worldpeace said...

pandainya eh kak ina nak mensuspenkan orang...hehe...dah la memula tu gambar org tengah berpelukan....opps..

SRISUFI said...

salam akak..

wah...wat saspen baca stori nih...
apakhabar akak?
sri doakan agar segalanya lancar dlm meniti hari2 kat sana..

julietchun said...

Aku jua ingin memeluk dirimu
Aku jua ingin memiliki dirimu
Aku jua ingin kau menemaniku
Di kala duka mahupun bahagia

Tapi sayaaangggg,
Dia terlebih dulu
Membeli jiwa dan ragamu
Hanya dengan beberapa pound
Kau menyerah diri padanya

Sungguh aku kecewa
Sungguh aku menderita
Kau memandang harta bukan paras rupa, ohhhhh,ohhhhhh.

Julietchun,
Kolumpo.

MARIA said...

Salam Iina,
Lama tak dengar citer dari iina...saja singgah jap nak tanya kabar jer. Tokma doakan iina suamiisteri sehat sejahtera.

naz ilyn said...

Salam...

alamak saspen jer... ingatkan nak peluk sapelah... kekasih gelap kot (hehehe... ampun jgn mare ) rupanya sidia itu..

p/s: kalau peluk kanda lagi best... hihihi.

KTS said...

sungguh...
permulaannya aku cemburu..
sangat-sangat cemburu..
ada org utk kau rindu

benarlah...
jgn dihrp cerah hingga ke ptg...
kerana itu semua di tanganNya..
ditengahari, mendung muncul jua...


pengakhirannya..
bertambah cemburuku...
bear itu.....

weyh... aku tertipu ngan jiwang karatmu... cissss...

apa nama en. bear tu??

yada said...

cutenye bear bear u... ;) hi there....

Abahnajwa said...

Iina...

Gabra abah tengok N3 ni...hahahahaha...Sabar jerlah tau..kikiki

iina said...

Yani

Saje ler.. dah tajuk jiwang muahahaha.. kalau latak trus gambo besr tu sure korg xsuspen dah ;)

Sri..

Alhamdullilah sihat.. layan jiwang sat.. tau dah korg sure cecepat jek buka n3 nie hehehhe thanks ;) harap diri sri pun begitu juga kan

Juliet

Bukankah kau telah memilikinya
berpasang2 baju baru kau beli untuknya..
semasa bulan puasa
walaupun rupanya sedikit berbeza
namun masih dari spesis yang sama
untuk apa kau kecewa
sedangkan dulu ketika kau ada
kau pun taknak berkongsi suka
kali nie aku balas dendam lama
muahahah aku suka aku suka

Tokma

Alhamdullilah kaka sihat2 je semuanya.. terima kasih ye kak harap tokma pun begitu juga kan.. sihat selalu hendaknya

Naz_ilyn

kekasih den memang gelap sikit tapi hitam manis pe.. peluk kanda? muahahah itu 18sx ye cerita.. nehi nehi krg kena ban lak.. bahaya

KTS

Alah takkan ngan teddy besr ko nak jeles muahahah tapi memang itu yang aku mahu heheheh best222.. nama dia mr john lewis jelah.. dah ada nama kat tapak kaki dia.. aku nak pggil dia ewiss jelah..

nurulhuda

hehehe memang cute.. cam tuan ye gak ;)

abah

gabra ke abah?? cam tak biasa kena peluk opppsssssss muahahahah..

Kaktiny said...

aku dh agak.. sebab tak mau terkena kali kedua mcm kisah 'cabut gigi' ko tu.. aku scroll bawah dulu.. baru baca bagi habiss.. (jahat tak otak aku?.. kahkahkah)...

ko minat gak menda2 bulu2 comei ni yer.. hah.. aku tau dh nk bagi apa kat ko nanti.. (hadiah grad PhD..) hehehhehe

iina said...

tiny

Mana leh gitu ko ngelat tau. tak suspen ler gitu.. ko memang.. ciluk dulu ekkk

hadiah phd aku? teddy bear?? leh22 tapi kena besar2.. kecik2 tak main.. adeihh ko nak bg teddy bear ke? muahahaha.. aku tak kisah.. aku saje je beli teddy bear tu sebab ada 2008 kat situ.. utk ingatan pada aku apa yang aku dah buat pd thn 2008 tu.. ;)

kalau ko nak bg.. carik yg ada tahun gak leh?? terutama kalau aku grad tahun tu hehehehe..demanding kan kan aku xkiraaa

badakbiru said...

wah..satu lagi post yg agk suspen, wat penat je jiwang2 mula2 tu..rupanya teddy bear plak..apepun, cute ler bear tu...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin