Friday, 26 December 2008

Semangat ;)

Selesai solat subuh tadi..(waktu subuh masuk pukul 6.33pg.. dan matahari terbit pukul 8.15pagi) aku terdengar suara kicauan burung di tingkap dapur.. indah dan mengasyikkan.. aku jadi rindu dengan suara kicauan yang sama di kampung.. memang waktu pagi di rumah mak dan ayah di kampung.. suara burung tekukur pasti menyambut kami di awal pagi..

Sejak pukul 5.00 aku sudah terjaga.. sudah terbiasa begitu kan (lagipun time nie memang aku akan check email aku dari Iphone 3G aku.. andai ada komen yang perlu di'moderate') Cuba jugalah untuk melelapkan mata selepas itu.. tak boleh.. lagipun sudah terbiasa.. aku akan bangun waktu itu untuk mandi pagi dan menyiapkan diri untuk ke tempat kerja.. akhirnya dalam hendak tak hendak mata ini nak terlelap.. aku bangun juga mandi pagi dan menunggu masuknya waktu solat subuh.. lepak sebentar di depan notebook ini dengan menjawab komen rakan-rakan..

Selesai sahaja, terus aku buat entri ini hehehe.. lagipun dalam 5 minit lagi kebanyakan kedai di bandar Glasgow akan dibuka dan aku pasti 'queue' waktu ini pasti sepanjang keretapi.. sejak semalam lagi pakwe dah sibuk menyuruh aku bersiap awal.. katanya seawal pukul 8.00 pagi kita ada di 'city centre' eihhh siapa yang teruja lebih nie?? namun aku faham.. amat faham hehehehe.. Tahun lepas dia bekerja di 'boxing day' mungkin tahun ini dia taknak terlepas lagi..

Aku juga teruja nak ke bandar sekejap lagi.. sedang menyiapkan diri.. aku ambil kesempatan untuk update entri untuk hari ini.. aku juga sempat panaskan lebihan lauk nasi lemak semalam.. utk sarapan pagi.. sambil menunggu pakwe selesai mandi.. selepas ini apa lagi.. hari yang dinanti-nanti..

Semangat oooo.. semangat.. Sejak semalam aku dah mula 'browse' laman web debenham.. matalan dan next.. wahh ada juga yang berkenan di hati.. nanti aku nak mencari.. andai ada.. pasti aku beli.. sediakan duit sebelum beli kan kan

Oklah.. aku nak bersarapan pagi.. nak mula bersiap diri.. dan tunggu bas yang hanya 10 minit ke bandar.. Jom.. jom.. jom..

Sapa-sapa nak aku belanja minum makan hari ini.. meh ler datang Glasgow.. starbuck ke.. crepe ke.. mana-mana aku belanja dengan senang hati...

5 comments:

ku tak sempurna said...

smpi ke hari ni aku duk tggu ko kat starbuck... tak nmpk batang idung pun :P

shopping biar berpada-pada
ingat org yg tersyg :D

iina said...

KTS

ko tunggu jek kat situ jap lagik aku dtg..

wehh aku p dengan org tersayang ler nie.. sebab tu sememangnya berpada-pada sebab dia pun ada sama.. aku tau ko jeles ;)

julietchun said...

Ko dok tgu komen aku ler tu bgn pagi2 ari,hahaha. Aku yg berdiri sebelah KTS kat starbuck tu yer.

ku tak sempurna said...

cesssssss.... klu ko tak dtg jaga :P

takde makna aku nak jelesss...

uwaaaaaaaaaaaaaaa... aku pun nak sopping gak.... (kataku sambil menghentak2 kaki)

kim salam ngan 'abang' itu :D

aNIe said...

Amboi iina...bersemangat sungguh...borong jgn tak borong...heheh

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin