Monday, 8 December 2008

Sejuk panas?

Hari ini sejuk seperti biasa..

Tapi sejak semalam badan aku panas dan kepala aku berat semacam.. tekak hidung mulut semuanya tak kena..

Selesai masak juadah raya semalam aku terus masuk tidur dengan kepala yang sungguh berat dan badan yang seram sejuk panas.. dan aku asyik terjaga dengan tekak yang terlalu kering..

Hari ini walaupun badan kurang sihat.. aku gagahkan jua diri ke rumah rakan taulan yang berhampiran.. diam tak diam 4 buah rumah jugalah kami pergi.. ikutkan tu ada lagi jemputan tapi aku dah tak larat.. lagipun pakwe dah pergi kerja.. lagi aku malas nak berkunjung..

Esok semuanya bermula kembali.. kerja.. study.. adeihhh memang malas jek kalau dah 3 hari bercti sejak sabtu.. Hujung minggu rumah aku ada kunjungan.. dan aktiviti seharian penuh padat dengan macam-macam aktiviti di rumah.. aku tidak berkesempatan untuk berehat semenjak dari awal pagi hinggalah ke malamnya.. ada sahaja perkara yang memerlukan perhatian dan tanggungjawab..

Malasnya nak kerja pagi-pagi esok.. aisehhh kalau dapat sambung tidur sure best.. (yelah sebab dah terbiasa bangun awal.. hujung minggu pun aku akan tetap terjaga pukul 5.00pagi dan bila sambung tidur balik pasti aku rasa bersalah.. sebab dah terbiasa waktu itu aku bersenam turun naik tangga buat kerja yang sepatutnya).

Aku nak berehat.. kepala kembali berat dan badan juga mula rasa sejuk panas semula..

Salam Aidiladha buat semua..

10 comments:

julietchun said...

Mengikut firasat aku ko ni demam sbb main salji sensorang tak ajk aku dan ko dah pasang niat nak gi sopping juge tak ajk aku.

Ungku Nor said...

Salam Aidil Adha.
jangan lupa makan ubat ;D

iina said...

Juliet

aku tau ler ko jeles.. semua tu aku ajak ko pe.. aku sentiasa ingat ko.. tapi biasalah kan ko jek yg jual mahal ;)

kak ungku

salam aidiladha kak.. bab mkn ubat nie yg den maleh nie.. ;)

ku tak sempurna said...

aku mmg surrender ngan musim sejuk... smlm raya pun, ujan tak berhenti.. dr pagi smpi ke mlm... tu pun aku dah rasa sejuk yg amat... camana la ko yg bersalji tu... huuuiiiihhh... jd daging beku aar... :D

semoga cepat2 sembuh eh.. :D

julietchun said...

Kalo ko tawar skit musti aku bagi murah,hahhaha.

iina said...

KTS

takde pilihan kena tahan ler.. memang standard ler bila berubah jek musim aku pun biasanya pun tak sedap badan.. bukan aku je kebykkan org pun camtu gak.. thanks ye

juliet

kira aku dh bg abis murah ler tu sikit je dh nk dpt buy 1 get 1 free tau.. heheheh

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

dulu pernah demam, aku tuam kepala dengan ketul ais...mungkin guna salji lebih mujarab...

iina said...

amboi cikgu

tuam ngan salji.. teman takpenah lak cuba n tak nak cuba krg teman demam sejuk kejung camne?? uihhh tak sanggup teman

KAKTINY said...

dh sihat lom?.. tu ler main sakji lagi.. kehkehkeh..

ko masak apa utk raya?..

(hutang tag ko aku 'peram' jap..kihkihkih.. ko kata jawab lepas raya kan.. 2 minggu lagi pun masih lepas raya kan.. warghkahkahkah.. hihihi...)

iina said...

Tiny

amboi.. aku tau ler ko jeles.. takde kena ngena ngan main salji.. itu 2 minggu lepas aku p main.. hehehe nie rasanya penangan tak cukup rehat dan cuaca yg terlalu sejuk..

masak rendang, kuah kacang, lontong, sup ayam, nasi impit dan lemang segera.. banyak ooo dah bape ari nie melantak makan itu jek hehehehe malas nak upload gmbr sebab bdn pun cam ok xok jek..

xkira ler janji ko jawab juga.. idak krg aku htr reminder jek heheheh

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin