Saturday 27 December 2008

Membeli-belah dalam kesejukan

Hari ini suhu turun dengan mendadak.. kebanyakan kaki lima dan kawasan sekitar putih dan penuh 'frost' malah kereta juga turut diselimuti warna-warna kristal ais yang memutih..

Cuaca kembali sejuk.. suhu juga turun ke -2.. memang sejuk betul hari ini.. namun masih tidak membataskan mood untuk ber'shopping' lagi..

Sebenarnya hendak ke Livingston.. namun dek sibuk memasak untuk tengahari akhirnya aku putuskan untuk ke sekitar Glasggow sahaja.. lagipun barangan rumah juga sudah banyak kehabisan.. stok perlu ditambah.. dan hari ini aku putuskan untuk membeli beberapa barangan mentah.

Kami ke Alfa, Chung Ying, Silverburn dan akhirnya Asda.. semuanya mencari barangan rumah.. santan, mee, rempah ratus, bawang dan lain-lain lagi..

Sempat jugalah kami ke Silverburn.. memanjangkan kaki untuk ke shopping complex terbesar di Scotland ini (katanya) tapi tesco extra di sini memang besar gila.. 24hours..

Bershopping lagi.. dan aku jumpa jam berjenama yang aku berkenan itu dengan harga yang murah.. Lagipun dah aku letakkan budget untuk jam berkenaan.. dan tidak fikir panjang lagi aku terus beli.. ;)

Rasa seperti lama sudah bercuti.. baru sahaja hari sabtu.. esok masih ada lagi hari minggu.. emmm.. bila hari bekerja.. bila tibanya hari ahad.. pasti aku impikan andai esoknya masih lagi hari sabtu.. dan esok lagi masih sabtu hehehehe.. bila dah mula bercuti panjang begini.. aku pula tak sabar nak mula bekerja dan study semula.. adeihhh.. problemo betul ler.. aku seharusnya enjoy waktu cuti panjang begini kan.. selepas ini masa pastinya suntuk dan terhad dek bebanan kerja dan study yang ada..

Esok hari untuk berjalan-jalan lagi.. ;)

Mama tiba-tiba rindukan yyg.. lama tak dengar khabar berita.. sibuk sangat kot emmm.. happy holiday sayang.. Kaki mama terseliuh lagi.. kaki yang sama seperti tahun lepas.. ada makna apa-apakah ini?? harap mama dapat jawapannya nanti..

1 comment:

KTS said...

satu pesanku : berboros itu amalan syaitan...

muehehehehehehehe...
aku yang tak jeles :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin