Tuesday 23 December 2008

Berfoya-foya

Ini perkataan yang aku suka sebut.. hehehehe.. kalau sesiapa tanya je mana aku nak pergi.. apa aku nak buat.. pasti aku akan sebut perkataan ini.. 'berpoye-poye ler' (bahasa rockers ye)

Mulai hari esok hinggalah awal tahun 2009.. universiti ditutup sempena cuti X'mas dan tahun baru.. Oleh itu kebanyakan bangunan memang ditutuplah.. apatah lagi bangunan Livingstone tower tu..kecuali beberapa bangunan tertentu. Yang best lagi.. aku juga cuti bekerja bermula 25 Dis-4 Jan 2009, dekat seminggu lebih tau cuti kerja bergaji dan cuti pergi study.. study kat rumah?? heheheh akan diusahakan namun tak mampu nak janji apa-apa..

Dulu korang semua cuti raya korban sampai seminggu kan.. sebelum tu cuti raya aidilfitri lak seminggu juga.. kali ini masanya untuk aku dan mereka-mereka yang lain (yang terlibat dan sewaktu dengannya) cuti panjang pulak.. seronoknya berpoye-poye mulai esok hari.. sungguh seronok.. walau bagaimanapun.. study ye hal tu sentiasa gak dalam fikiran aku.. tak penah tak fikir..

Semenjak beberapa hari ini.. aku dan rakan-rakan dah mula pusing-pusing city centre.. saless bagai nak gila.. kat sana sini 20% 30% 50% dan tunggu pulak 70% kemungkinan pada 'boxing day' nanti.. itupun kebanyakan shopping outlet akan dibuka pada pukul 7.00pagi.. Next, Matalan, Debenham.. antara tempat yang bakal menyaksikan ramainya manusia yang berebut-rebut dan bersesak-sesak.. dan mungkin aku akan tersesat diantaranya..hehehehe pakwe pun dah plan nak bersesak-sesak di city centre pada hari boxing day.. dah lama sungguh juga aku tidak bershopping bersama dia.. inilah peluangnya.. agak-agak kalau aku manja-manja leh dapat ke sponsor baju ke kasut ke beg ke hehhehehe (cam takde peluang jek.. adeihhh)

Ramai mula bertanya.. apa yang aku nak beli hari boxing day nanti.. belum aku pastikan lagi.. namun dah ada beberapa senarai utama yang akan aku cari.. terutama jam tangan.. tengah nak cari satu yang elok dan tahan lama.. harga.. berpatutan ler.. tidaklah terlalu murah dan tidak terlalu mahal.. jenama pun terhad jek.. kebanyakan brand dari UK aku tak minat sangat.. nantilah jika ada yang aku berkenan..

Esok hari terakhir bekerja.. lepas kerja.. heheheheh masa untuk berjalan-jalan dan menikmati suasana pagi... shopping masa nie memang seronok sebab tak ramai orang lagi... bolehlah belek-belek.. tilik-tilik.. tenung-tenung.. renung-renung.. fikir-fikir.. pegang-pegang.. dah puas fikir.. apa lagi pergi beratur bayar ler kan kan..

Masa nie jugalah perfume banyak yang murah-murah.. lebih murah dari hari biasa.. kebanyakan brand ternama dah turun harga.. CK, Kenzo, DKNY, Lacoste, Ghost, Diesel, Prada, Gucci, Dior, Channel,Burberry london, celebrity perfume- kylie, beckham, katie, jade, paris hilton, britney, JLO, SJP, dan banyak lagi.. uihh masa nie memang heaven nak beli perfume.. harga memang turun gila-gila.. sediakan duit jelah.. kat mesia pun takkan dapat harga macam kat sini dan mampu beli 3 4 perfume pada masa yang sama hehehehe..

Buat semua rakan di UK ini.. selamat bercuti X'mas dan Tahun Baru.. pastinya ramai tak sabar menunggu 'Boxing day' ini topik terhangat masa kini ;)

Buat yang kat mesia.. nak join kami shopping mehlah datang sini.. nak rasa bagaimana meriahnya.. mencuci mata semasa hari boxing day nie.. panjang-panjangkanlah langkah ke KLIA dan naiklah mana-mana kapal terbang yang membolehkan korang sampai ke sini ya ;)

Apa lagik?? Jom shopping... Jom berpoye-poye ;)

15 comments:

Kaktiny said...

hohoho... tinginnyer aku nak berpoye-poye ngan ko kat sana weh.. (tetiba... I wish that I'm still single.. kalu aku bujang.. KOMPEM AKU DAH SAMPAI WEHH... GERENTI 200%... warghkahkahkah...)

takper.. aku TUNGGGUUU ko balik utk berpoye-poye kat mesia ni yer yer yer..hehehhe

Kaktiny said...

Sarah Jessica Parker (JSP) tu PERFUME UTAMA AKU weh.. (aku ni jenis kekal ngan satu perfume jer.. hihihi...)

oooo... nak jer pegi sana borong tiga empat botol..huhuhu.. (kebetulan lak perfume aku nak dh nak abis dah.. nampaknyer aku shopping kat KLCC or metrojaya jer lah.. huhuhuhu...)

julietchun said...

Aku pakai minyak atar Madinah jeeeeerrrrr.(sambil hentak2 meja)

KTS said...

dr dulu lg aku pelik, nape dinamakan "boxing" day... cuba ko terangkan kat aku... ada org main boxing tak aritu?? :P

yg tersurat : ko cuti lama
yg tersirat : saja je nak jeleskan aku...
cisssss... aku pun nak shopping gak... huhuhuhuhu... akan kupjgkan lngkh ke KLIA... tp sampai KLIA je la yg aku mampu :P

kakpiah said...

ayat di perenggan terakhir tu begitu menusuk ke sanubari..
uhuks..
kalo la naik kapaitebang semudah naik intrakota..
pasti kau akan nmpk kelibat ku di sana... *berangans..berangans...*

iina said...

Tiny

heheheh alah kalau family pun apasalah ye.. ko pjg2kan langkah ko jek ke sini.. poye2 kat mesia?? muahahah itu semestinya

JSP fav ko? yg mana? lovely ke covet? aku ada lovely ye perfume antara fav aku gak.. tapi sebab sini perfume murah so kbykan brand aku rembat 1 bila murah tu heheheh ;)

Juliet

kalau ko nak 1 cakap jelah.. jgnlah awat ayat syahdu lak.. cam aku xtau.. bunga2 bahasa ko

KTS

bukan org main boxing tumbuk2 tu ler.. ini boxing maksudnya buka kota hadiah.. kan lepas x'mas diorg beramai-ramai akan buka kotak hadiah tu.. sebab tu next day dia nama boxing day.. dulu2 ye maksud buka hadiah byk2 utk bg kat org2 miskin.. but biasalah diorg lak komersialkan utk p bershopping dan sales gila2

oklah dah ada budget p KLIa.. tambah budget jek p UK nie..

Piah

muahahhaha.. sini pun ada bas pe.. brand 'first' yang itu aku leh sponsor ko.. no hal.. idak pun takat drive bawak ko p round city centre pun aku leh bwk.. free of charge..

berangan jgn tak berangan tau..manatau jdi kenyataan..

KTS said...

terima kasih atas penerangan itu... skang aku dah phm nape namanya boxing day :D

nak smpi ke UK, bukan tmbh lg skit... kena tmbh lg byk kak oiii... :D

julietchun said...

Syukur kalo ko paham,hahahha.

jane said...

salam puan,

hapy hols...saya baru tanya apa dia boxing day tu, kat sini dah dapat jawabnya! haha...bukak hadiah ya! patutlar....

enjoy cuti, jaga diri!

SRISUFI said...

holla sis

sronok nyer cuti....hehehe
nak pesan minyak wangi leh..heheh...

sale kat sini nama jer sale...padahal 2 3 4 kali ganda gak harga nyer...

Tijah said...

nok, pe lagi borong la. nanti kawan2 jemput kat epot eh??

tuan umah said...

sana byk ke tmpt kak nk pi berboxing?sini kami selalu g livingston je la

iina said...

KTS

gitu ler cite ye.. takpe sikit2 lama2 jadi banyak gak ;)

Juliet

biasa ler ko memalu tapi brutal hentak2 meja.. hilang ler cun ko tu (cover ler sikit)

Jane

alah nama jek cuti.. tapi takde plan p mana-mana pun.. takat ngabiskan duit p shopping jelah peh tu.. heheheh cari lagik duit lagik ler.. skolah n keje jek cuti.. blog on jek cam biasa ;)

Sri

ko nak perfume brand apa? akak surveykan.. skrg nie tgh sales.. terutama CK, kenzo, lacoste, ghost, DKNY delicious semua dlm 19.99 = rm110, elizabeth arden, intimate beckham(pink), kylie darling, Ck nite obsession leh dpt dlm 9.99=rm55

itu offer masa kini ler xtau ler sok boxing day murah lagik cam thn lepas

tijah..

kawan2 tu sapa? ko ke?? heheheh jemput je ke? xde belanje2 ke??

ctnik

selalu p kat city centre jek.. glasgow ye shopping outlet pun heaven gak.. sampai xlarat ler nk jln.. yg pasti next, debenham, matalan tempat tuju utama.. peh tu leh ahh lanjutkan kaki ke hmv,dorothy perkin, zara, laura ashley, tj hughes, watt brothers.. byk lagik ler.. nak xnak jek p..

livingstone ada gak yg ajak p.. tapi ingat nak p lepak city centre dulu.. maybe petang sikit p livingstone.. idak pun next day ye ;)

ceri masam said...

JOM!!!

:)

badakbiru said...

syoknye...nak perfume satu bley?heheh

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin