Sunday 21 December 2008

Nak ke?

Sebuah permintaan.. Sedang dia khusyuk berinternet kat notebook nie.. aku pegang bahu dia.. sambil senyum-senyum

"Bang.. buat pizza, orang lapo ler"

"Hisss dia nie.." sambil jeling kat aku..

"Alah abang buatkan sedap" aku senyum ngada-ngada.. moga dia kesian kat aku hehehe

"Bak meh duit.. abg beli jek" Mentang-mentang kedai zaytoun tu depan umah jek, leh beli pizza anytime

"Alah buat jelah, kan ada bahan-bahan dia.."

Aku tau cheese ada sebungkus besar gik dalam peti ais.. salami pun ada separuh gik.. mushroom pun ada 1 peket lagik.. mayonis ada 3/4 botol.. sos tomato pun ada gik berbotol-botol

"Yelah.. yelah"

Akhirnya setelah berjaya pujuk rayu.. heheheheh dapat jugalah akhirnya.. itupun aku terima kata-kata azimat

"Dah siap.. lambat habis"


Pergi ke dapur ini yang aku nampak.. Aikk dah tinggal beberapa keping jek.. mana leh jadi..

Aku pun ambil dan makan dengan senang hati hehehehhe..

Ini cubaan kali ke 4 pakwe buat pizza.. berjaya dan sedap.. aku dah lama resign buat pizza nie hehehehe.. pakwe take over lak.. kat sini senang nak dapat bahan-bahan buat pizza.. doh dia dah siap.. leh beli jek.. bahan-bahan lain cam salami.. sos tomato.. dan lain-lain boleh dapat dengan murahh..

Nak ke?? Buat sendiri ler ye.. idak pun p makan kat pizza hut ke.. domino ke..

Aku nak sambung makan sekeping lagik.. Jangan jelessssss

14 comments:

zura aini said...

waaaa bestnye ada tukang masak, petik jari je ye, pizza mari.

kat sini pun ada doh ready made cuma kureng sikit kadang tu. cheese sah2 mahal melambung2.

Abahnajwa said...

Wahhh...bestnya..manja2 sikit pakwe dah buatkan yek..

Kalau kami sampai sana boleh ker dapat satu dua pizza handmade ni?

Ungku Nor said...

super supreme thin crust satuuuuuu!!!!

kakpiah said...

aku x jeles ko mkn pizza kak.. Tp aku jeles sbb ko ada 'pakwe' yg rajin tlg buat pizza.. Uhuhuhu..

Kaktiny said...

weeeehhhh... yang ni aku plak JELEEESSS weh... home made.. air tangan suami lagiiikkk tuh... jeles.. mmg jeles.... nanti ko balik sini buatkan kat aku weh.. hehehheheee....

mak aiii... bestnyer bermanja suh buat pizzaaa... kalau aku yg minta kat laki aku.. KOMPEM DPT PIZZA HUT @ DOMINO... nak masak maggi pun.. AKU YANG KENA BUATKAN.. hihihi...

yani_worldpeace said...

isy..kecur liurku melihat pizza tu...nak satu...

aNIe said...

iina...semalam akak baru pi beli pizza base...chicken salam & cheese...ntah bila nak buat belom tau...kat umah ni yang rajin ialah anak dara akak tu....

Best ada 'pakwe' rajin buat pizza...heheheh

ceri masam said...

bestnya urs terer masak pizza!
mine, terer masak nasi beriani!
hehehehhe best gak!
senang!
balik umah je, lepak2 dengan anak, pastu order je! heheeh

SRISUFI said...

sis iina...

bak ler sini sket...pos dlm mimpi ek...

betuahnya badan 'pakwe' rajin ke dapur gak...

hiksss

Kak Long said...

cantiknya rupe, rasa mesti lagi sedap. Saya belum pernah buat pizza sendiri sebab tak berapa pandai guna oven keh keh keh. penah try bake cake pon hangit...sabar jelah no...

iina said...

Zany

selalu memang dia yang buat.. so order jelah hehehe.. betul kak.. cheese kat mesia mmg mahal.. dulu nak buat lasagna pun.. emm fikir 3 4 kali gak nak buat

Abah

hehehehe.. insyallah nanti saya request kat pakwe hehehe ;) dapat kot

kak ungku

ok siap.. tapi saya mknkan dulu ekkk.. hehehehe ;)

Piah

hehehe.. jeles sila ler jeles.. sebenonya ada lagi request yg suh dia buat itu baru satu hehehehe.. krg terlebih jeles lak (dia mmg terer masak n sedap)

Tiny

aku tak terkejut sebab kebykan lelaki gitu.. hehehe.. smpi kekwn kat sini pun ada yg jeles.. dulu penah sekali kitaorg buat kelas buat maruku.. nak tau sapa tukg ajar? pakwe aku ler hehehehe.. kuih siput pun dua terer buat.. cakar ayam.. uihh mmg sedap.. aku?? tukg mkn je lah hehehehe

Yani

heheheh pagi nie tgk dah selesai.. lain kali ekk akak bg 1

kak Anie

hehehe mmg selalu order je.. oklah kak ada org rajin nak buat.. taklah susah sebeno ye kan.. tingal sapu sos n susun2 dlm pizza doh tu.. rajin tgk bila dlm oven ;)

OL

Time2 cuti jek peluang nak order n]mengorder dan time kat sini jek.. balik mesia.. jangan mimpi ler nak dapat.. mmg jawapannya beli jekk..
terer buat nasi briyani ekk.. best tu.. pakwe i pun selalu gak buat nasi tu.. ;)

badakbiru said...

woo..best tu..!minta resepi bley..hehe

julietchun said...

Aku pun leh soh pakwe aku buatlah, ko jgn eksen la. Psttt! aku ada pakwe ke? hahahaha (sambil garu kepala)

iina said...

Sri

;) dalam mimpi? jgnkan pizza dik benda lain pun leh htr.. pakwe akak mmg rajin p dapur sebab kecik2 dia biasa tolong mak mertua akak buat kuih

Kak Long

ada org dia pandai buat kuih yg bukan bakar dlm oven.. ada org jenis masak lauk pauk.. ikut minat masing2..

badak biru

Dik.. senang jek dik.. doh tu beli jek yg dah siap

lepas tu sapu sos tomato.. atau leh gak buat sendiri.. akak biasa guna sos bollognese jek.. pastu tapur cheese letaklah apa2 nk letak.. hotdog ke.. jagung ke.. cendawan ke.. ayam ke tuna ke.. seafood.. pastu letaklah mayonis dan sos tomto.. then last sekali letak cheese.. itu jek

Juliet

Lagi mau tanya muahahahah..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin