Friday 12 December 2008

Sup kambing separa siap



Akhirnya aku masak juga sup tulang kambing tu.. nak tunggu esok risaukan daging tu nanti jadi tak elok.. tambahan pula peti ais pun dah penuh ruang..

Sup separa siap.. esok barulah sebahagian bahan dimasukkan lagi.. ubi kentang, lobak merah. celeri, bawang goreng.. dan penambah rasa..

Alhamdullilah selesai sebahagian kerja.. Mulanya nak masak kurma.. bila dapat tau je aku terima lebih banyak tulang dari daging.. 3 orang rakan aku cadangkan aku buat sup.. bukan sorang tau.. tapi 3 orang.. aisehhh.. ada makna apa-apa ke tu ekk?? hehehehe.. no komen ler kome.. den tak dapek nak jawab soklan tu de..

Dapatlah aku tidur dengan lenanya malam nie.. tapi tetap kena bangun awal sikit.. ;)

Sweat dream.. den nak poiee 'guring' dulu yo..

9 comments:

julietchun said...

Aku ler tu yg soh ko masak sop,kan,kan. Mai sepinggan ;D

azza_irah said...

kalau smpai 3 org yg requestt..maknanya...mmg sedap la tuh..hehee..

azza baru masukkan entry perfume..
tkaseh skali lagi iina..

KTS said...

sup panas... musim sejuk...

gabungan yang mantap....

tapi rasanya camana?? ok ke ko... :P

SRISUFI said...

salam sis...
wendu sri kat sis...nak sket sup tuleenggss tu leh...
hurrmmnn...
musim pe kat saner ek sis?

iina said...

Juliet

Dah selesai.. abis dah.. tak sempat nak bg ko sepinggan ;)

Azza

Sama2.. sedap ke? heheheh itu kena tanya yg pernah rasa.. ;)

KTS

Rasanya? heheheh tak naklah bangga diri tapi takat ko nak makan leh ler telan lagik

Sri Sufi

Dik.. rindu ke?? nak buat camna sis dah jauh gini.. nak sup tunggu akak balik mesia sok ler akak buat open house next time insyallah..

Skrg nie musim sejuk dik.. terlalu sejuk tak leh nak cakap ler camna sejuk giler skrg nie ;)

UnGu VioLet said...

slm kenal kak dr Mar di Lampeter, Wales... ade mase, singgahla blog mar yer kak!!

iina said...

UV

Salam kenal.. sama ngan cikgu zue ler nie ekk.. insyallh nanti akak singgah nyinggah k

Kak Long said...

guring? hai...kulaan jugak ke ni???

Kaktiny said...

wah ko... lagi dahsat dari aku yg kat mesia ni.. ko siap buat sup tulang tuh.. baguig baguih.. sejuk2 layanz sup tulang.. mmg NGANCAM ABIS ler.. hehhee..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin