Monday, 26 January 2009

Hadiah buat si tukang cuci ;)

Pagi tadi sedang khusyuk dan tawaduk membersihkan apa yang patut di sekitar pejabat 'Staff Development Service', aku terlihat sebuah bungkusan merah di atas meja.. Mulanya aku buat tak tahu sahaja.. namun bila aku toleh semula dan melihat balik empunya nama.. Aku terkejut seketika..

Diterjemahkan dalam bahasa melayu..

Kepada Si Tukang Cuci..

Terima kasih kerana membersihkan pejabat kami


Mulanya aku toleh kiri dan kanan heheheh .. kot-kot ada tukang cuci lain di situ.. dan seingatnya hanya aku sahaja yang ditugaskan membersihkan sekitar pejabat itu setiap hari bekerja..
Kesimpulannya.. Hadiah itu untuk aku lah kan ;)

Selepas melihat hadiah berkenaan.. Terus semangat untuk bekerja hehehhe cewahhh lebih terasa lagi.. kerana tak sangka aku dihargai sebegitu rupa..

Sampai di CIS.. aku buka bungkusan hadiah itu dan ini yang aku dapat..

2 kotak coklat pemberian mereka..

Nampaknya aku kena cari kad ucapan terima kasih dan membalas semula pemberian mereka ;)

10 comments:

kakpah said...

akak phobia tengok cokolat nih..
wakaka..feveret.

Brahimnyior said...

Hubungan antara manusia tidak harus dibataskan kepada kasta dan jumlah kekayaan. Tukang cuci, buruh, nelayan, pekebun kecil dan seumpamanya, masing-masing ada peranan dalam membentuk kehidupan yang berkualiti.

Bersyukurlah sebab ada orang menghargai diri kita..

kakpiah said...

ader kejer kosong tak kak??
:D

iina said...

Kak Pah

Sini coklat murah gila.. kat umah nie melambak coklat.. hadiah x'mas ari tu pun tak habis lagik.. nie dpt lagik 2 kotak.. tah bila nak abis ye.. kalau dekat dah saya pass kat akak 1 kotak ;)

Cikgu Ein

Betul.. tapi menjadi tukang cuci di negara asing berbeza jika menjadi tukang cuci di negara sendiri.. sebab kita ada pilihan untuk yang lebih baik :) Alhamdullilah mereka hargainya.. melihatkan sikap mereka saban hari mengingatkan saya pada tukang cuci di tempat kerja saya dulu.. yang sering saya tegur dan borak2.. kini perkara yang sama juga mereka lakukan pada saya. Teringat kisah kwn saya dulu di tanahair dia pernah memberi peluang kepada seorg cleaner dr bangladesh untuk membersihkan rumahnya.. semasa di sini.. dia pula diberi peluang membersihkan rumah org.. buat baik dibalas baik kan ;)

Piah

Ado.. banyak.. ko dtg sini.. tmpt akak keje nie gaji dia pling tinggi dan hmpir 20+ org mesia keje kat sini.. dan nak dpt keje nie mmg mencabar sikit ler.. tapi kalau dh dpt byk kelebihan dia.. cuti byk.. gaji tinggi.. sebab keje ngan gomen ler kira2 ye ;) pencen jek xde sbb kita warga asing

kakpiah said...

bestnyer..
aku mmng sker ngemas2 nih kak..
aku pon ader dgr kt sana ramai org mesia wat kejer centu..
ye la nk menabong elok gih ker UK..
aku tak kesah jer kak..
cuma tak tawu mana arah jer nak ke sana...

aNIe said...

iina...yummy...dpt cokelat...cool mint lagik tu...feveret akak tau cokelat ni...hehehehe

Mesti diorang bagi tu sebab iina seorang pekerja yang rajin...

iina said...

Piah

ko sambung study ler kat sini.. idak pun hby ko ke.. idak pun tggu jelah anak2 ko smbg study sok heheheh.. insyallah mana tau ada peluang kan

Kak Anie

Tulah kak.. hehehe mint coklat bukan fav saya hehehe kalau dekat saya dah pas akak 1 kotak tu.. makan pun sikit2 jek.. hehehe ;) thanks kak.. dah puji nie kena pass coklat kan kak kan ;)

cikgooden said...

orang selalu sakit gigi.takleh makan coklat..:)

iina said...

Cikgooden

sakit gigi ke? cam jeles jek.. nak ke??? ;)

kakpiah said...

sambong studi kt uk?
huwaaa huwaaa...
nk tunggu anak studi kt uk?
smpt monopos kak...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin