Saturday, 3 January 2009

Sepetang di Inveraray & Oban

1 Januari 2009, kami berjalan ke sebelah timur Scotland.. menjelajah jalanan menerusi Erskine, Loch Lomond, Tarbet, Inveraray dan akhirnya destinasi terakhir kami Oban.

Dari jauh kelihatan gunung ganang yang diselimuti salji nipis.. dan suhu juga jatuh hingga -2 darjah.

Aku paparkan gambar-gambar sepanjang perjalanan.. Banyak!!! sengaja dipaparkan satu persatu.. semoga anda semua mampu menikmati keindahan alam yang dirakamkan melalui camera digitalku ;)



Di Tarbet



Dalam perjalanan ke Inveraray



Di Argyl Forest



Di Inveraray



Di Inveraray Castle



Dalam perjalanan ke Oban


Di Oban

7 comments:

julietchun said...

Tgk gamba je pun aku dah rs sjk, kalo aku btl2 kat sana taktaulah, maunya aku selimut ngan tilam,hahaha.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

Ya Rabbiii!!!..lawanya!

Sungguh, mmg hang ditakdirkan tuhan untuk menikmati dan merasai kecantikan bumi ciptaanNya. Bukan aku.
Aku cuma dapat lihat dalam gambo ja la...TQ post gambo2 nih...

iina said...

Juliet

selimut ngan tilam? wah ko increduible hulk ke apa tilam berat tu ko nk wat selimut aku nak tgk ler.. leh aku ambik gambar ltk dlm blog aku muahahahah..

Cikgooden

Alhamdullilah berpeluang menikmati keindahan alam.. sebab itu dari dulu saya memang suka dengan bumi scotland.. pemandangannya memang seluas dan sejauh mata mampu melihat.. memang indah ;)

kakpiah said...

tap...tap..tap...
air lior den menitik penoh satu beldi..
subhanallah.. canteknyer......
pemandangan...
bila la nak sampai ke sana agaknya.. *mimpi laa....*
kak.. aku dah link ko kak...
kesilapan teknikal kak..
ya ampunn....

Sifu Mirza said...

salam singgah...

subhanallah...

sungguh indah bumi Tuhan.. penuh dengan warna-warni yang memberi tenaga kepada para makhluknya..

salam tahun baru hijriah & masihi utk anda & keluarga..

syukran jazilan atas perkongsian foto yang sgat cantik..

iina said...

Piah

sebaldi? sikit aje tu kalau setasik mau gak akak syahdu nangis dik.. ko mmg.. baru jek akak nk puja2 akak yg org antaran poei ngacao ko.. dah kena kensel ;)

Sifu Mirza

Alhamdullilah.. saya berpeluang menikmati keindahannya dan akan sentiasa saya ingat hingga bila2.. salam tahun baru n masihi buat anda :).. sama22

ku tak sempurna said...

bagus... bagus...

takyah susah2 aku gi sana...

tgk gambar ko ni, seolah2nya aku dah berada di sana...

thanx :D

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin