Thursday, 26 August 2010

Walaupun kad ini murah harganya.. chip chip chip (bukan aku yang kata ok)

Semalam..

Balik dari universiti..

Masuk rumah ternampak ada sampul berwarna putih atas lantai..

Sekali imbas dah boleh agak mesti kad raya..

Tapi yang membuatkan aku sedikit muskil kerana ada alamat syarikat di belakang sampul itu..

Alamatnya di.. terpaksa dirahsiakan bahaya nanti kena saman (alamat penuh lak tuh)

Kepala mula mengagak siapakah gerangannya mereka yang bekerja di syarikat itu..

Aku pun fikir...


Fikir lagi..


Fikir lagi dan lagi..


...........................


............................


.....................


.................


.............


.......


Duduk lepak-lepak kejap..

Aku buka kad raya itu..

Jeng.. jeng...

Aku senyum.. sikit jek..

Selak kad itu depan belakang..

Aku senyum lebih sikit...

Buka kad.. sambil baca Bismillah

Baca..

Aku gelak perlahan-lahan kuat-kuat

Hahahahaa...

Yeyeyeyeye...

Aku seronok buat-buat seronok jek...

Aku seronok...

Amat seronok sambil pura-pura melompat..

Gelak aku makin kuat..

Ada sampul merah kecik lah..

Duit raya!!!! Wahh ini sudah bagus..


Terharu sungguh aku hingga menangis gembira sakan tak keluar airmata..

Terima kasih pada 2 sahabat baik yang sudi menghantarkan kad ucapan raya padaku..

Amatlah aku hargai dengan penuh kesyahduan..

Terima kasih juga kerana sudi memberikan aku duit raya..

Pertama kali aku terima duit raya tahun ini.. Best apa..

Tapi aku ada pertanyaan???

Adakah duit itu adalah wang besar hari bertuah hasil titik peluh mu hari itu.. wahai sahabatku..

Jika benar aku perlu frame duit itu sebagai tanda perhargaan..

Tapi aku ada pertanyaan lagi..

Boleh ke aku tanya lagi nie???

Kenapa sikit sangat duit kertas itu????


Kalau aku nak merayu minta tambah bolehkah??? Hehehehe


Jangan marah tau nanti cepat tua ;)

Terima kasih sekali lagi wahai KTS dan Juliet..

Kerana masih ingat sahabatmu yang jauh ini..

Terima kasih daun keladi..

Tahun depan bagi lagi ye.. dan tahun-tahun seterusnya ye..

Aku sentiasa setia menanti kad raya kalian berdua..

Terima kasih.. Terima kasih..

Aku sungguh gembira... sungguh gembira...

Tahun ini aku sudah terima 3 kad raya...


Dari kiri: Kad raya pertama dari Negeri Sembilan..
Terima kasih Kak Erna (kad ini istimewa sebab sampai hari pertama berpuasa )

Kanan : Kad raya dari UTM Skudai Johor.. Kiriman Kak Chik senior kami di Glasgow..
Terima kasih Kak Chik.. Terasa rindu nak beraya pukul 12 malam di rumah Kak Chik cam tahun lepas.

Tengah: Kad raya dari 2 sahabat baik KTS dan Juliet
Terima kasih sebab korang orang pertama bagi aku duit raya.. :)

Dah penat taip entri nie.. Yang belum hantar kad raya tuh.. 
Sila-sila lah hantar ye ;)

18 comments:

kakpah said...

tak aci.. tak aci..
aku yang dokek ni kts dan juliet tak bagi duit raya pun.
tumpang lalu jap yo ina.
kts/juliet.. kakpah bagi nombor akaun kat korang ek.. banyak masa lagi ni nak depositkan duit raya.

hehe ina.. selamat hari rayo yo. dah lamo tak boli kad nak hantar kek kau.

KAKTINY said...

awalnya dpt kad raya.. kehkehkeh...


note: kak pah.. tiny hantar balang kuih raya jer kat akak.. hahaha..

soclose2213 said...

beshnya iina dpt kad raye..

Psstt:dah lama tak dpt kad raya..

anjang said...

dah lama tak hantar kad raya... memang touching apabila dapat kad raya

julietchun said...

terasa diriku begitu berharga,ehehehehe

buleh ajar aku camner nak menangis tak berairmata? senang nak praktikkan tem raya nanti masa salam ngan makayah :P

julietchun said...

psttt..idea tulis alamat kat envelop tu dtg dari kts. dia cakap kalo tak sampai kat ko posmen akan pulangkan balik kat kami dan bulehlah kami guna utk hantar kat org lain pulak ok kan? hahahahaha

aNIe said...

iina...akak ni dah bertahun2 tak hantar kad raya...sejak ada media iternet ni memang malas nak membeli dan mengepos dah...hehehe

Mak Su said...

oh wow! dapat juga duit raya? nak jugak nak jugak

;)

iina said...

Kak Pah

Hantar email or sms pun ok kan kak.. hehehe tp klu sudi nk htr kad raya leh den gantung kek umah..

Tiny

Hehehe.. mmg terharu ler dapat kad raya.. teringat zaman sekolah men dedulu hehehe ;)

SC2213

Kena minta org htr kad raya tuh kan ;)

Anjang

Mmg touching.. tapi lebih touching bila dapat duit raya hehehe ;)

Juliet

Senang jek ko nangis sambil ketawa gerenti xde airmata dah

Juliet lg..

weii.. aku puas ler duk fikir siapalah gerangan ye bekerja di syarikat itu.. hahaha tapi aku ada syak wasangka korg berdua.. buka jek kad tuh aku dah gelak sakan hehehe.. Alhamdullilah sampai kad itu.. idak kesian sesiapa yg bakal dapat kad guna semula tuh hehehe ;)

Kak Anie

Saya dulu mmg selalu dpt kad dr stud saya.. htr kad pun biasa kwn2 yg rapat jelah hehehe ;) seronok pe akak dpt kad raya jauh di perantauan nie

Mak Su

Kena ckap kuat2 bg budak berdua tuh dengar hehehe

Uncle Lee said...

Hi iina, always nice to know someone remembers you with a card.
Nice card too.
You have fun and hold that smile, Lee.

iina said...

Uncle Lee

Yeah.. I really appreciate those who have the time to send me the raya card.. You too have a nice day.. while I'm trying to balance my body temperature feeling like having fever huhuhu..

Take care yeah ;)

iina said...

Uncle Lee

Yeah.. I really appreciate those who have the time to send me the raya card.. You too have a nice day.. while I'm trying to balance my body temperature feeling like having fever huhuhu..

Take care yeah ;)

faqir said...

rayo rayo rayoo...pose cukup dok??ahhahahaa

Ku Tak Sempurna said...

ehem ehem...

sape la yg smpi ati bg kad murah tu??? :P :P :P



smpi gak! takut tak smpi tu yg tulis alamat.. errr... juliet sdg memfitnah aku.. weiyhhh!! ko yg nak kitar semula kad tu, kata aku :P :P :P

aku cuma nak kitar semula wang besar!wang besar! tu .




ahahaha

iina said...

Faqir

akak tiap tahun cukup pose tau ;)

KTS

Sungguh besar wang besar itu.. hehehe aku wat frame ler..

wakakakah

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

Aku juga tak merasa dapat kad raya....sejak kawin.

faktor berbini, kad raya sudah tak merasa...

arapink said...

ara tak dpt pun lagi kad raya tahun ni...uwaaaaaa.....

iina said...

Cikgooden

Aikk lain macam jek kenyataan nie.. nak kad raya ke?? takkan salahkan bini sbb xdpt kad raya kot hehehe.. takpe thn depan masuk ngajar balik confirm dpt kad raya kan

Ara

Bukan ara ada janji dengan akak tahun lepas nak pos kad raya utk akak ke?? hehehe ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin