Friday 14 March 2008

Terbinanya sebuah mahligai keluarga

Pagi tadi awal lagi aku sudah tiba ke universiti. Tujuan untuk menelefon seorang rakan yang kini pulang ke Malaysia.. sebenarnya sejak Isnin yang lalu aku sudah terima sms pendek darinya yang menjemputku menghadiri majlis penikahannya Insyallah sabtu ini.

Sudah hampir 3 minggu dia balik ke Malaysia dan dalam tiba-tiba perkhabaran ini aku terima.. Alhamdullilah syukur jika itu sudah jodohnya dan takdirnya.. memang sudah banyak spekulasi yang ku terima tentang khabar angin yang heboh diperkatakan tentang sebab musabab dia balik ke Malaysia.. namun sebagai rakan baik aku malas nak menceritakan dan mengatakan lebih-lebih maklumlah mulut orang nie.. kadang yang diceritakan sedikit.. tapi yang ditambah banyak.. kadang yang diceritakan lain maksudnya tapi yang difahami lain pula..

Aku taklah terkejut dengan perkhabaran itu kerana aku sudah tahu hasratnya lebih awal hanya kepastian dari pihak keluarganya di Malaysia sahaja yang masih belum dapat dipastikan lagi.. yelah perkara nikah dan kahwin ini bukanlah boleh dibuat main.. kalau hati sendiri sudah nak.. perlu juga difikir tentang keluarga yang ada di Malaysia.. Alhamdullilah nampaknya keraguan itu telah diselesaikan.. Insyallah selepas zohor waktu malaysia esok.. selamatlah sahabat ku ini menjadi isteri orang.. dan anaknya juga bakal mempunyai seorang ayah.. dan dia juga bakal mempunyai teman hidup sebagai pasangannya untuk bersama saat susah dan senang..

Sebenarnya sudah dari awal lagi ingin ku khabarkan berita ini.. cuma aku menunggu hingga saat akhir barulah aku dapat mewar-warkan dalam blog ini.. Insyallah waktu ini.. esok.. sahabat ku itu akan menjadi kepunyaan orang.. tiada lagi title single mother atau single parents yang mengikatnya lagi.. Insyallah..

Apa pun nasihatku... kuatkan semangat.. hadapi cabaran.. dan semoga kita bertemu kembali bila kau balik ke glasgow bulan depan.. kot-kot tambah hari lagi nak balik sebab pergi honeymoon ke heheheh.. jangan lupa pulak nak balik sini...

Jemputlah datang rumah aku nanti bawak Adil sekali.. ;) Selamat Pengantin Baru Faizatul Shimal dan buat Dania Natasya..(Tasha).. nampaknya dapat daddy baru.. Semoga bahagia hingga ke akhir hayat..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin