Monday 3 March 2008

Salji di Queen's Park



Semalamku ucapkan selamat tinggal pada musim sejuk.. dan mengucapkan selamat datang pada musim bunga.. nampaknya seolah-olah musim sejuk ini agak sukar meninggalkan kami.. maka turunlah salji dengan lebatnya pada hari ini..

Tadi Richard sempat mengajar kami beberapa perkataan berkaitan snow; hail, sleet, snow flake, freezing rain, blizzard, snow drift and horse drift.. Sempat juga aku ambil gambar semasa richard beria-ia menerangkan pada kami..

Selepas itu, kami pun bergerak pulang ke rumah.. yang pasti untuk mengambil gambar di Queen's Park.. Semasa dalam perjalanan pulang ke rumah.. sambil menunggu bas.. salji turun lagi dengan lebatnya.. kepingan salji berterbangan dan bertaburan dengan banyaknya.. seronok dan teruja.. disaat itu kak haizan katakan padaku.. inilah kuasa Allah.. dimasa musim bunga ini.. dia turunkan salji.. dalam keadaan yang kita tidak sangka sebenarnya.. oleh itu kita doakan semoga perjalanan PhD kita juga akan dipermudahkan hendaknya.. ada kebenaran kata kak Haizan itu..

Akhirnya aku pun tiba ke rumah.. selepas solat zohor dan makan tengahari.. aku pun pergi ke Queen's Park sendirian.. seronok jugalah bergambar walaupun sendirian.. kak haizan tiba agak lewat.. puas jugalah merakamkan gambar di sekitarnya.. sambil melihat keindahan alam.. terutama bila semua kawasan diliputi salji putih..



Ke pintu masuk Queen's Park





Kakiku tenggelam dalam salji





Tanganku memegang salji sejuk

Tengok apa tu ye??
Ada pakwe lalu ke.. hehehe


Tulis nama atas salji..



Bunga dafodil ungu dan kuning..










Salji.. kamera ku letak atas tanah



Jumpa kak haizan dan kak chik dalam perjalanan balik ke rumah..
Sempat jugalah ambil gambar





Sekitar Queen's Park

Indah sungguh bila salji memutih




Di kolam berhampiran..






Seluas mata memandang



4 comments:

Anonymous said...

lama aku x ronda2 kat blog ko. bz dgn keje2 admin.Lg 2 minggu kene p sarawak & sabah, ada buat research survey skit. ko mmg dh x online YM ke? aku ada menda nk cite kat ko, well, quite very the very sad story juga la. and of course related with me, not others. x sesuai la letak kat blog. :) kalau ko bz & x sempat nk online YM, x apa la. kita cite masa ko blk ke m'sia. take care.

iina said...

nanti aku try ym ko bila nampak ko ol.. sorrylah yana time kita nak ol kan tak sama.. waktu ko kat ofis aku tengah tido.. aku datang ofis.. ko dah balik..Nanti kita story panjang2.. take care

Anonymous said...

ok. no hal. aku faham keadaan ko. kekdg kalau TERPAKSA, waktu mlm mmg aku online kat rumah. kalau kene chatting dgn kwn2 kat UK, mmg aku cuba online mlm2. yea la time zone kita tak sama. :) x per, bila2 boleh chat. x der la urgent sgt kan. tunggu ko blk pun, boleh gak. sure lg gempak. :)

iina said...

kita set ler masa.. kita ol masa weekend..aku tak tahu lagi bila balik.. selagi tak annual review.. tak leh nak balik.. weekend nie kita set ler masa..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin