Monday 17 March 2008

Isnin Lagi

Isnin datang lagi.. silih berganti minggu dan hari.. dan alhamdullilah ku siapkan juga proposal yang telahku edit sejak khamis yang lepas.. puas hatikah aku?? entahlah.. masih banyak ruang yang perlu aku perbaiki rasanya... terutama bahagian methodology yang sememangnya perlu lebih terperinci mengenai method yang hendak digunakan dalam konteks intsructional design, software design and user design.

Aku hanya mampu menulis secara ringkas method yang akan aku pilih namun.. untuk memastikan adakah method itu yang terbaik maka lebih banyak lagi yang perlu aku baca.. makin banyak yang aku baca.. semakin banyak juga method yang aku temui.. IMS, API, SCORM, EML, EDL dan macam-macam lagi.. mungkin akan aku perincikan selepas mendapat feedback dari George nanti insyallah..

Hari ini semasa mengedit laporan itu awal pagi ini.. ku katakan pada sahabatku semasa aku online bersamanya.. mungkin ada hikmah juga perubahan tajuk ini.. ada sebab yang terbaik.. kerana dalam mengkaji skop research yang baru.. aku temui banyak artikel berkenaan dengan IT dari segi impak, policy, trend, permasalahan, method, ciri, pendekatan dan pelbagai lagi.. bila muhasabah diri dikala menghasilkan laporan berkenaan.. rasanya mungkin inilah yang terbaik untuk ku.. mungkin Allah berikan aku peluang untuk meneroka satu bidang dan ilmu baru.. yang sememangnya ada kelebihannya sendiri..

Alhamdullilah aku selesai mengedit laporan dan telahku pun hantar kepada George.. sebenarnya aku sudah agak letih mengedit sejak khamis.. apatah lagi sabtu yang lalu aku tidur hampir pukul 5pagi.. dan semalam. keletihan dengan pelbagai aktiviti.. bengkel perealisasian item untuk sekolah malaysia glasgow di pagi hari hingga ke pukul 3ptg.. diikuti pula dengan mesyuarat untuk majlis sirah rasul.. aku dilantik sebagai ketua ajk masakan.. selesai mesyuarat dah hampir ke pukul 7 petang.. balik.. kepala dah mula senget-senget.. letih dan mengantuk sudah tidak mampu ditahan-tahan.. apatah lagi aku hanya tidur selama 3 jam sahaja .. akhirnya aku tertidur selepas isyak hinggalah membawa ke pukul 5.30pg.. rancangan asal nak bangun ditengah malam.. namun keletihan sudah tidak dapat dibendung.. terus sambung tidur hingga ke awal pagi.. Namun alhamdullilah.. telah ku siapkan juga proposal tersebut.. cuma perlu berjumpa dengan George esok atau lusa.. insyallah nanti adalah yang terbaik untuk ku..

Hari ini menjenguk dapur aku lihat ada lauk kari ayam yang telah siap dimasak.. termasuklah nasi yang juga masih belum terusik.. kesian pakwe kena masak semalam.. seharian aku sibuk semalam.. dengan bengkel dan mesyuarat.. hanya aku sempat masak bihun goreng sahaja pagi semalam.. syukur ada suami yang boleh memasak.. taklah rasa terbeban sangat bila aku betul-betul sibuk.. kadang melihatkan lauk yang dimasakkan untuk aku.. hanya senyuman sahaja yang menguntum dalam hati.. seronok juga sekali sekala ada orang yang masak untuk kita.. apatah lagi disaat kita sibuk dan tension.. syukur.... esok boleh masak lagi kan.. kan..

Isnin datang lagi.. tapi hari ini cuaca sungguh cerah dan panas.. alhamdullilah.. hujung minggu ini masa akan dicepatkan 1 jam awal.. maka secara rasminya akan bermulalah perjalanan masa ke musim panas pula... British Summer Time 23 March 2008.. bersedia untuk mengubah masa ..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin