Friday, 14 March 2008

Letih, lesu dan bosan

Terasa sungguh 3 minggu ini aku seperti berkejaran ke sana dan ke sini.. menyiapkan tugasan yang diberikan setiap minggu.. dulu jumaat adalah hari yang paling menyeronokkan kerana adalah penghujung minggu.. tapi kini hari jumaat ku rasakan seperti tidak mahu ia datang.. kerana isninnya.. aku pasti perlu berjumpa George.. hujung minggu kini sentiasa penuh dengan kerisauan.. mengenangkan kerja yang perlu disiapkan.. nak kemana-mana pun rasa malas..

Semenjak 3 minggu ini setiap hujung minggu ada sahaja perkara yang berlaku.. macam-macam majlis.. meeting.. bengkel yang perlu dihadiri.. termasuklah minggu ini .. bengkel SMG pula.. perealisasian item.. aku sudah pun memberikan kata setuju untuk hadiri bengkel ini.. tapi mengenangkan report yang perlu disiapkan.. mungkin aku perlu fikir sekali lagi..

Letih dan lesu sungguh hari ini.. bekerja petang tadi rasa sungguh letih.. rasa nak tumbang pun ada.. tak tahulah.. mungkin sejak mula menulis dan banyak membaca ini.. fikiran pun entah kemana.. pagi sibuk membaca dan menulis laporan.. petang sibuk kerja.. malam sambung semula membuat report.. bayangkan sahaja .. bila terpaksa memulakan sesuatu atas dasar yang kita sendiri tidak pernah tahu.. banyak sungguh yang aku tidak tahu.. banyak sungguh yang perlu dibaca.. lagi banyak artikel yang aku jumpa.. lagi banyak tanda tanya pula yang wujud. menulis tidak sampai lagi sebaris ayat.. tapi untuk menulis sahaja.. bukan semudah menulis kata-kata luah rasa.. boleh terus menulis mengikut rentak hati dan fikiran.. menulis ilmiah ini perlukan bukti.. perlu rujukan.. setiap ayat yang dicipta perlu dinyatakan bukti kebenaran ayat berkenaan.. siapa yang pernah berkata begitu.. dimana? tahun bila? jurnal mana? buku mana? ahh.. peningnya.. dan bosan pun ada..

Hari ini aku betul-betul rasa kecewa.. disaat aku perlukan sedikit sokongan.. masa inilah seorang sahabat ini tak sihatlah.. migrainlah.. sibuklah.. takleh nak temanlah.. emmm entahlah.. bosan sungguh rasanya.. kadang rasa betul-betul keseorangan.. sabarlah hati.. sabarlah.. kaddang sedih memikirkan.. kala dia yang dalam tekanan..aku selalu menjadi orang yang perlu memahami.. kini bila tiba pada aku pula.. selalu beginilah pengakhirnya.. pasti akhirnya juga perlu memahami.. emmm.. bosan.. dan bosan.. dan bosan...

Biarlah.. harus ku kuatkan juga semangatku.. walau tiada sesiapa pun memahami.. hanya Allah sahaja.. tempatku mengadu.. insyallah akan ku siapkan juga laporan ini..

2 comments:

azra said...

Salam...kesian sy baca coretan akaq..sabar ek akaq..semua orang ader dugaannyer sendiri..dan akaq tanamkan dlm hati..Allah hanya bebani satu kaum tudgn sesuatu yg setimpal...jadi InsyaALLAH, akq boleh..(bunyi mcm MALAYSIA boleh lak!!)=)..

Panjatkan doa supaya ALLAH tak tinggalkan kita walau sesaat pun, atau kurang dari sesaat... dan doakan supya ALLAH tak tinggalkan nasib kita pada suatu kaum, kerana nescaya mereka (kaum itu) akan abaikan kita... doalah spy kita sentiasa di jagaanNYA..ameen.. =)

iina said...

Thanks Azra ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin