Wednesday 26 March 2008

Letih dan mengantuk

Semalam.. satu hari takde mood.. letih dan mengantuk yang amat sangat.. mungkin akibat makan pulut banyak sangat.. menyebabkan badan pun lesu dan letih.. bila tengahari di department.. aku dah mula menguap-guap.. semasa kerja petang hari pun apatah lagi.. cuma bila selepas sejam bekerja barulah rasa mengantuk itu hilang sedikit kerana banyak sungguh benda yang kena buat.. maklumlah dah cuti 4 hari kan.. dan ada training pulak.. banyak bilik yang perlu dikemas dan dibersihkan..

Balik ke rumah.. dah janji dengan kak effa untuk datang ambil barang-barang kering untuk memasak ayam.. sambil borak-borak panjang.. lama juga tak jumpa dia.. dalam pukul 9 malam pula.. kak haizan ajak aku ke sebuah rumah di calder street.. ada kawan dia akan sampai hari ini dari malaysia.. so kami pun arrange dan carikan rumah.. so far rumah tu oklah.. dengan sewa £430 untuk 2 bilik.. tengok keadaan rumah semalam.. padaku bolehlah.. buat sementara waktu.. lagi pun dekat dengan jalan besar... senang nak tunggu bas.. dan dekat juga dengan kedai-kedai...

Balik keletihan yang amat.. hingga tertidur didepan TV.. tak pernah pula terjadi letih sangat begini.. akhirnya aku terjaga dan terus masuk tidur.. rasanya akibat penangan pulut nie..

Hari ini alhamdullilah.. ok sikit walaupun rasa mengantuk itu masih ada.. tapi semasa mandi pagi aku dah niat.. supaya semua yang sengal lesu.. penat letih itu hilang bersama air yang turun semasa mandi tadi.. barulah rasa segar sikit selepas mandi.. apatah lagi sampai je ke department terus minum kopi capucino.. berdepan dengan bilik aku tempat pantry.. siap semua kemudahan untuk buat kopi dan sebagainya.. susu pun ada.. hanya perlu bayar £1 sebulan je untuk stok susu.. tapi boleh gunakan susu tu bila-bila masa je.. sampai kena tegur dengan suthanya bila di nampak aku buat kopi.. terus aku cakap.. I feel so sleepy today.. need some coffee.. semalam aku minta teh halia dari dia.. sebab dia banyak stok.. hehehe.. semalam cerita pasal masak pulut kuning.. cerita pasal serbuk kunyit.. dia kata dia tak dpt beli sebab takde jual kat chung ying.. so semalam selepas wakt kerja.. aku pun singgah kedai fruit market dan beli 1 peket serbuk kunyit utk suthanya.. dapatlah aku bagi dia sebungkus.. terkejut juga dia.. alah biasalah kan.. kawan-kawan..

Sejak semalam aku dapat email dari george.. minta aku hadiri mesyuarat i-lab hari ini.. aku tahu dia kena present ari nie heheh.. nampak gayanya.. minggu depan sure aku kena dengan suthanya.. dah plan dah kami nak cakap apa.. aku rasa aku nak cakap pasal malaysia.. dan suthanya pula nak cakap pasal thailand.. nak cakap pasal research aku?? aku rasa belum sesuai lagi sebab topik pun baru sangat.. aku taknak cerita lagi sehingga aku review nanti.. masih blur-blur apa yang perlu aku cakapkan.. baik aku cerita pasal buah-buahan kat malaysia.. lagi bagus.. hehe.. pastu compare dengan suthanya..

Teringatkan george.. masa yang sama teringat juga yang report terkini belum aku email lagi.. sedikit lagi pembetulan.. semalam terus takde mood nak buat apa pun.. rasa letih dan mengantuk seperti tidak boleh ditahan-tahan.. ingat aku sorang je.. rupanya kak haizan pun rasa yang sama.. mungkin mood selepas bercuti kan.. nak start balik mood take time.. but hopefully.. after this.. need to bust up my energy.. kena create the mood and energy.. tengok atas meja Mas.. sampai-sampai je.. ada 3 kuntum bunga dafodil.. rupanya utk create mood study hehehe.. baru nak plan-plan bawak bunga tulip kat department.. rupanya ada orang dah buat dulu.. takpe.. bagi ceria sikit suasana.. :)

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin