Friday 7 March 2008

Rumah Anak Yatim : Baitul Rabbiatul Adawiyah

Hari ini aku terima email dari Mashi.. mengenai bantuan yang diperlukan bagi membangunkan dan menyediakan kemudahan bagi sebuah rumah miliknya (di Bandar Tasik Puteri) yang telah diwakafkan sebagai kediaman anak-anak yatim.. alhamdullilah selepas rumah tersebut dibiarkan kosong tanpa penghuni selama bertahun-tahun.. akhirnya ada juga anak-anak yang tinggal di kediaman berkenaan.. Aku kagum dengan keikhlasan hatinya untuk mewakafkan rumah berkenaan.. setelah sekian lama dibiarkan begitu sahaja.. dulu puas juga aku nasihatkan suruh sewa ke apa ke.. akhirnya.. tindakan beliau untuk mewakafkan rumah tersebut amat aku kagumi sekali..

Sesiapa yang berminat untuk menderma atau membantu bolehlah emailkan kepada penjaga kediaman anak yatim berkenaan. Berikut adalah email dari Mashi


Assalamualaikum wmt..

Saya forwardkan email kawan yang menjaga rumah saya di Tasik Puteri yang telah diwakafkan untuk dijadikan rumah anak yatim. Kawan saya ni boleh dipercayai. Ari tu ada nombor akaun Ummu Liza yang jaga rumah tu, atas nama : Baitul Fitrah.. tapi kini nombor akaun tu hilang bila saya pindah umah... Boleh sms/call ummu liza untuk kepastian.

-------- Original Message --------
Subject: KEBAJIKAN: Bersama Ringankan Beban Anak2 Yatim-update
Date: Wed, 05 Mar 2008 22:45:27 -0800 (PST)
From: eksekutif suri

Assalamualaikum

Terima kasih atas keprihatinan sahabat2 semua....Alhamdulillah walaupun agak /slow /tapi sumbangan tetap diterima sama ada dlm bentuk kewangan @ barang2 kelengkapan rumah. Jutaan terima kasih, hanya Allah yg mampu membalas jasa sahabat2 semua. Memandangkan kesihatan Ummu Liza (penjaga anak2 yatim) tidak berapa baik, dan perlu mendapatkan rawatan hospital 26 Mac nanti, keperluan terdesak setakat ini ialah keperluan mendapatkan *pengasuh *dan* pemandu van*.

Sebelum ini urusan penghantaran anak2 ke sekolah & segala urusan dijalankan oleh Ummu Liza. Mungkin akibat kerja keras, rahim Ummu Liza mengalami pembengkakan & pendarahan. Kami amat berharap ada yg sudi berikan sumbangan terutamanya secara istiqamah menaja gaji bulanan pengasuh & pemandu van.

Buat pengetahuan sahabat2 rumah2 anak yatim di bawah Baitul Fitrah (ada 3 buah) ini hanya menerima sumbangan drp orang ramai & hasil usaha kerja Ummu Liza semata2. Usaha utk mendapatkan bantuan drp badan2 yg berkuasa setakat ini menempuh jalan buntu.

Antara barangan & keperluan yang diperlukan:
1. menaja gaji pembantu/pengasuh RM400/sebulan
2. menaja gaji pemandu van RM500/sebulan
3. menaja bil api/air dll
4. peralatan tempat tidur: tilam/toto, selimut, cadar, bantal dll.
5. peralatan memasak: dapur, pinggan mangkuk, periuk, rak, /blender/, cerek dll.
6. perabot & peralatan lain

Rumah ini akan dihuni oleh anak2 yatim dr Rumah Baitul Fitrah yang berumur 6 tahun ke bawah. Pengasuh yang terdiri drp ibu tunggal mungkin akan diambil untuk membantu. Kepada yang sudi membantu boleh hubungi terus : * Ummu Liza 012-2663649 * *@ Elly 012-3614014 *eksekutifsuri@yahoo.com.my

Sumbangan wang juga boleh disalurkan ke akaun Maybank Elly & akan diserahkan kpd Ummu Liza nanti. Sms selepas bank in. *Maybank 564593050270 NORLAILI TALIB*

Semoga Allah Memberkati Usaha Murni kita ini dan dapat dijadikan bekal semasa mengadap Ilahi nanti..amin.. Wassalam


*/eksekutif suri /* wrote: Assalamualaikum

Alhamdulillah & jutaan terima kasih..semoga Allah memberikan balasan yg berlipat kali ganda kpd sahabat kita yg telah mewakafkan sebuah rumah di Bandar Tasik Puteri, Rawang untuk anak2 yatim. Insya-Allah rumah ini akan dikenali sebagai Baitul Rabbiatul Adawiyah (sempena nama anak sahabat kita itu).

Rumah ini telah pun diserahkan kepada Ummu Liza, pengasuh rumah anak yatim Baitul Fitrah Bdr Country Homes, Rawang bagi menampung jumlah anak2 yatim yang bertambah ramai. Sehubungan dengan itu, kami mengalu-alukan segala bentuk sumbangan bagi membangunkan rumah anak yatim ini.

Memandangkan rumah ini sudah ditinggalkan lebih kurang 6 tahun, banyak pembaikan yang perlu dibuat. Barang2 kelengkapan rumah juga amat diperlukan. Tenaga & masa sahabat2 juga diperlukan..mungkin kita dapat bersama2 bergotong-royong membersih & membaikpulih rumah tersebut.

Untuk menyalurkan sumbangan boleh hubungi: Ummu Liza 012-2663649 @ Elly 012-3614014 eksekutifsuri@yahoo.com.my

Semoga Allah Mempermudahkan usaha kita & Memberkati Rezeki kita...amin.

Wassalam

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin