Thursday, 19 February 2009

Cahaya dan warna


Hari ini langit cerah dan panas membahang terasanya.. Seolah musim panas sudah datang menjengah ke muka tingkap.. Seronok memandang langit yang membiru dan penuh dengan gumpalan awannya..

Sejauh mata memandang.. Sejauh itu juga ingatan melayang ke tanahair.. Bila melihat sahaja cahaya mentari yang menyinar terang.. terasa sungguh suasana yang sama di sana.. Apatah lagi sudah mula merasakan bahang mentari semakin hari semakin terasa.. Bunga-bunga daffodil.. biru, ungu, kuning dan putih kelihatan si celah-celah pepohon rendang.. malah sudah ada yang mula berkembangnya.. mungkin kerana cuaca yang sedikit panas hari ini.. membuatkan si bunga mengambil peluang melebarkan kelopaknya..

Semasa singgah di Tesco Ekpress Cochrane St.. saat memandang rak yang meletakkan jambak-jambak bunga.. sudah ada bunga tulip pelbagai warna di situ.. Teringatkan Suthanya yang akan ke Amsterdam hujung bulan April ini, untuk menyaksikan kuntuman bunga-bunga tulip yang mekar di sana.. Aku bakal cemburu dengannya.. Pastinya aku akan terlepas melihat detik-detik yang sama itu. Tak mengapalah pasti ada peluang seperti itu nanti ;)

Sempatlah paksa si dia menikmati suasana panas di tepi tingkap itu.. Selalunya aku akan melepak di tepi tingkap itu menikmati indahnya cahaya mentari.. dan indahnya suasana pagi hingga ke malam hari..

Selamat datang musim bunga..

Tak sabar rasanya menunggu bahang mentari kali ini ;)



Sengaja aku mencuba edit beberapa keping gambarku ini..
Hari ini serba warna warni..
Terasa nak mandi laut jelah..
Dapat makan di muara best je masa-masa begini kan ;)
Dapat makan sate pun best juga..
Wa... wa... pesal ler teringin nie..
Jom kita.. Aku belanja ya..
Tapi korang yang bayar semuanya ya ;)

8 comments:

kakpah said...

nkau ni mengidam ke aper. macam-macam ko teringin nak makan. pegi je la mancing. pastu bakar ikan yang ko dapat tu. kalau dapat lah. pasti sedap mengancam.

kat sini pun tongah paneh bodontung ni...

TOKMA said...

Hmmmmmmmmm...iina, kat KL pun ada Cochrane St. gak. Cantiknya pemandangan dari tingkap tu ek, tapi tingkap umah ker atau tingkap ofis!!!.

Lagi satu...naper macam orang ngidam2 lak nih...dah 'kena loteri' ker!! sronok lah tak lama lagi nak dapat anak sedara...hehehehehe. (pat nak bayarkan makan sate tuh, no problem, jommmmmmm!!!).

kakpiah said...

ok set kak.. jumpa petang nanti kat kajang..
saya velanjer akak sate..
baper cocok pon tak kesah!!
siriyes nih..
hehehehehehe.....

nahmy said...

perrgh!! punya sejuk sampai sang teddy pun pakai sweater...ggtrrr..

julietchun said...

Si Dia tu nampak masam jer.Mesti dia jeles sbb ko jarang tempek gamba dia kat blog,hahaha.Sate skang kecik2 je tapi reganya besar. ;C

-SRISUFI- said...

salam akak...

wah kaler baju riang ria kak.sempena musim bunga eh?

mesti indah permandangan kan akak...

***tak sabor tunggu entri musim bunga

iina said...

Kak Pah

Ngidam ngegada kak hehehehe.. mancing tgh plan2 lah nie... tak tau success ke idak lagik ;) Mesia paneh?? adeihh cam takleh tahan yo.. cehh eksen

Tokma

Kl pun ada jln nama tu ke? uihh ingatkan ada bulatan edinburgh jek hehehe..Biarlah masin mulut tokma hehehe ;)

Ok sok saya balik.. belanje ekk

Piah

Lama sungguh akak tak ke kajang tuh tau.. adolah 4 5 thn dah.. dulu koje sana expert dh jln2 kjg2 tuh.. takpe.. sok akak balik.. tuntut tau ;)

Nahmy

Teddy bear pun reti sejuk gak pe.. pasnie kena bogelkan dia lak hehehehe

Juliet

Letak selalu leceh krg dia lagik glamour dari aku?? aku gak susah wakakkah.. dah mahal ke harga sate nie? dah sampi 60sen ke? ke lebih?? mmg mahal ler kalau itu rega ye

Sri

Ahah semlm pakai baju color cerah ramai tgur.. saje menyinari suasana yg asyik kelabu masa musim sejuk nie.. Coming soon dear.. onthway ;) nnti ada peluang akak letak gmbr2 ya ;)

ku tak sempurna said...

yea yea.... ko nak blanja aku mkn sate eh.... bagussss.... ko bayar... bagusssss...

kat sana ade ke sate??
klu berani, blk sini la wei...

hehehehehehehe.... sate kajang sedap lorrr...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin