Sunday 23 November 2008

Bola Jaring di Liverpool Malaysian Games

Semalam kami ke LMS (Liverpool Malaysian Games) di Liverpool.. bertolak seawal pukul 4pagi dari Glasgow.. uihh penuh berkobar-kobar dengan sepenuh semangatnya..

Semalam juga dalam perjalanan pergi beberapa kawasan sudah mula bersalji.. kiri dan kanan jalan 3 lorong itu turut dipenuh salji.. nak ambil gambar? tak sempat sebab maklumlah duduk dalam bas.. sit tengah2 pulak tu.. tengok jelah.. teringat kata-kata rakan di Sheffield.. dah turun salji di sana.. Glasgow.. setakat turun snow flakes jelah.. yang terus mencair bila sahaja mencecah bumi

Sampai ke Liverpool sudah agak lewat.. ditambah dengan sesat baratnya.. akhirnya kami diturunkan berhampiran dengan kawasan contructions.. entah kemana arah kami.. akhirnya kami tanyakan pandu arah pada seorang wanita yang kebetulan lalu berhampiran.. akhirnya sampailah kami ke University of Liverpool Sport centre..

Yang best.. masuk je ke kawasan gelanggang permainan tu.. terus kami dapat pengumuman team kami akan berlawan selepas sahaja team yang sedang bertanding ketika itu.. wah.. dahlah baru sahaja turun dari bas.. penat jalan kaki.. sampai-sampai dapat kejutan lak hehheeh.. kami belasah jelah main.. yang aku pun sama juga.. dahlah tak training langsung.. peraturan main pun aku dah lupa.. maklumlah kali terakhir aku bermain bola jaring rasanya ada 10 tahun lepas kot.. atau lebih lama dari itu.. aduhh.. pulak tu kena jadi GK.. kelam kabut jugalah.. tapi setelah dapat rentak selepas game pertama.. alhamdullilah bolehlah catchup mana yang dapat...

Aku tak berkesempatan untuk berjumpa dengan abah najwa.. dan melawat gerai kak ain memandangkan pertandingan bola sepak diadakan di tempat yang agak berjauhan dengan gelanggang bola jaring.. pulak tu aku takde nombor telefon abah najwa pula.. sorry ye abah.. next time ye kita jumpa insyallah..

Aku paparkan gambar-gambar yang sempat kami rakamkan sepanjang permainan bola jaring itu..

Tengah sembang strategi nie hehehehe

Ibu dan anak yang turut bermain mewakili glasgow.. sampai dapat usikan dari kami.. anak ini pasti jadi pemain handalan netball kerana sanggup menemani ibunya bermain bola jaring..



Aku dan Eda



Bersama rakan-rakan seperjuangan ;)



Mol dan aku


Nie betul-betul exercise nie.. warming up ;)



Aksi-aksi latihan menjaringkan bola ;)

Duduk sambil memerhatikan pihak lawan bermain heheheh .. yeke.. ke gossip kisah artis ;)

Antara salah satu daripada team yang bertanding



Team kami sedang bertanding dengan team dari Manchester



Aksi-aksi sepanjang pertandingan




Aku yang dipaksa senyum semasa tengah bermain hehehhe ;)



Tengah susun strategi semula nie ;)

Bergambar bersama semua rakan sepermainan.. wakil dari Scotland ;)



Aku, Eda, Nani dan Mol



Bergambar bersama selepas pertandingan




Bergambar di luar University of Liverpool Sport Centre



Berjalan menikmati musim luruh dan cuaca sejuk di luar Sport Centre.. sejuk giler masa nie ;)



Aksi kami di sekitar kawasan sport centre..




Semua pepohon sudah hilang dedaunnya ;)



Akhirnya kami singgah makan malam di Best Kebab Liverpool..

Ingatkan di Glasgow je yang ada Best Kebab nie hehehhe.. (Best Kebab Glasgow antara tempat lepak kami makan tengahari yang berhampiran dengan universiti).. selepas makan kami bertolak balik ke Glasgow..

Satu kenangan yang tidak dapat kami lupakan.. Insyallah ada peluang dan masa kita jumpa lagi.. Maaf ye abah tak dapat jumpa.. Insyallah suatu hari kita akan bertemu jua ;)

13 comments:

Nazali Noor said...

Salam Iina..

Waaaa..waaaa..sedihnya tak dapat jumpa Iina..harap ampun ya..abah memang sibuk..sepanjang masa ke sana ke sini mengambil makanan untuk diletakkan di gerai..Di Sport Centrepun ada wakil MSC menjual kuih muih dan nasi kerabu..Alhamdulillah..habis semua hasil jualan dan kalau ada geng2 Glasgow yang membeli nasi dan juadah MSC sampaikan salam terima kasih kami dari MSC Liverpool ya Iina..

Harap sangat kita dapat jumpa nanti..Jangan serik ya datang lagi..

chinta said...

kak iina, seronoknya main netball!! my fevret game...akak main ape? teringat dulu dah berlatih tuk intervasity pastu pregnant, terus quit...rindunye nak main...

Brahim Nyior said...

Iina, Siapa johannya? Team puan menang ke, kalah? Tapi sebenarnya, menang dan kalah sudah jadi adat, kan? Yang penting, ia dapat merapatkan ukhuwah sesama rakan taulan..

Tentu ini akan jadi kenangan manis biarpun puan dah kembali ke Malaysia nanti..

julietchun said...

Ko tak nampak ke aku jadik pasukan penyorak ala High School Musical tuh? 'IIna, go, go, iina".

MiD \(^0 0^)/ said...

liverpool??? waaaa sgt mengganggu gugat jiwa raga..tak tau bila dpt jejak kaki tgk stadium anfield..
kak iina takder terserempak dgn gerrard ka..nak jugak tanya soklan gini

SRISUFI said...

salam iina...trimas kerana betulkan silap nama tu...maaf sesangat k...semoga antara kita akan terjalinnya ukhuwah yg erat lepas ni....

add ym:jj_srisufi at yahoo.com.my

Ungku Nor said...

akak pun sedih gak, tak dapat-dapat lagi nak pi tempat awak..hehehe

Cikgooden said...

wuih..ingatkan puterim UmnO pi liverpool..hi hi.

syok aaa..lepak2 main ngan kawan2...

iina said...

Abah..

Tulah dah agak abah sure sibuk yelah.. tak mengapa abah.. insyallah ada peluang lain kita jumpa ye.. kim salam dengan kak ain

Chinta

akak main posisi GK.. uihh terganas gak bila last team lawan.. heheheh.. esok ada game lagik akak import ler pemain dr edinburgh boleh ;)

Cikgu ein..

yang nyata ye bukan kami johan dan naib johan tapi bukan juga yang terakhir hehhehe.. main dgn semgt kesukanan je.. satu gik cikgu.. takyah ler panggil saya puan hehehhe formal bebeno lak.. panggil saya cik pun takpe.. ;)

iina said...

Juliet.

oooo patut ler cam sayup2 je aku dgr org panggil nama aku hehehhe.. takkan ko takat sorak je.. nape tak belanje aku makan ke apa ke ;)

Mid..

takpe berangan nanti sure gerenti sampai ye.. takde ler jumpa gerrad.. teringat geng2 bola sepak ckp.. massa diorg main.. cam 1 liverpool datang kat padang tu.. gerun diorg hehehe

srisufi

akak dah agak dah mesti something wrong.. takpe.. insyallah ikatan persahabatan berterusan.

kak ungku

sedih ke? heheheh.. ada rezeki lebih mesti dtg juga nnti tapi time tu tah den ada lagik kat sini ke idak.. kalau takde.. tinggalkan bekas tapak kaki jelah ye ;)

cikguooden

heheheh ada gaya puteri umno ke? idak ler tidak ada kaitan dgn politik.. kitaorg semua femini gitu ;)

Kaktiny said...

tak dapat ler ko paw cucur udang yang ain buat kat gerai abahnajwa tu yer ina yer.. hihihi

iina said...

Tiny

tulah aku kempunan nak paw cucur udang kak ain.. takpe sok aku singgah umah abah ajwa.. sure aku leh mkn sekenyang2 ye n pas mcm2 kan abah kan hehehe

Kak Long said...

bestnya dapat sesekali join game cam gitu. dah lama tak main netball, takut sambut bola pon terlepas hehehe

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin