Thursday 13 November 2008

Kerisauanku

Kali ini entri harus lari dari perkara makan.. aku siap kena sound lagi.. dapat panggilan khas dan khusus yang 'menyound' (ada ke istilah nie ek).. udah-udah ler cerita pasal makan tu hehehhee.. Ada juga yang prihatin ngan blog nie ekk.. glamerr denn.. ;)

Entah mengapa selepas bercerita dengan seorang sahabat ini petang tadi tentang keluarga.. aku jadi risau..

Yelah jauh dihatiku aku ada banyak kerisauan.. semuanya satu persatu aku risau.. tapi aku yakin.. Allah juga yang maha mengetahui.. kepulangan yang 2 minggu itu sahaja sudah cukup menyaksikan dan menyebabkan aku terpaksa kehulu dan kehilir menguruskan urusan keluarga..

Aku tidak mahu bercerita di sini tentang apa yang terjadi pada keluarga aku.. dulu pernah aku cerita tapi dijalankan bahan untuk menghina keluarga aku.. aku serik.. sebab itu aku kata.. kadangkala orang yang membaca tu tidak semuanya faham apa yang aku luahkan.. rasa cam bagus je kan, boleh selami hati budi aku.. tapi silaplah.. anda belum kenali aku sedekatnya.. so jangan mudah membuat kesimpulan tanpa usul periksa dan tanpa tanya sendiri pada aku..

Cukuplah perkara itu aku tidak mahu ulas.. malas nak ingat lagi.. cuma padaku.. Bila tidak terjadi pada diri sendiri.. melihat dari jauh tidak akan sama dengan mengalami sendiri.. Yang pasti Allah itu Adil.. Maha Mengetahui.. dan Maha Pencipta..

Aku risau semula.. Esok ada perkhabaran dari kampung yang perlu aku ketahui..

Walaupun jauh berjuta batu.. Alhamdullilah dan Insyallah.. Aku masih mampu merasa apa juga yang terjadi di kampung.. baik atau buruk gerak hati aku sentiasa memberitahu aku.. walau bagaimana mak cuba sorokkan padaku.. aku pasti merasainya..

Insyallah.. Ya Allah Peliharalah Keluargaku.. dan Lindungilah mereka..

Aku Tawakal PadaMu Ya ALLAH.. Aminn..

11 comments:

Kaktiny said...

payah kan kalau ada org yang bijak bagus cuba atur kita.. judge kita sewenang2nya..

tulisan kita dlm blog utk diri kita dan pada sapa yang nak berkongsi cerita.. tapi sering ada makhluk yang rasa hebat utk jadikannya bahan menempelak kita.. kan kan kan.. (aku pun penah kena.. so, aku tahu bahananya weh.. BENCI!!)..

ooo.. ko nak pi liverpool yek.. ko layanz bola?.. kagum aku.. hehehehhe... kim salam kat abah najwa and ain yer.. nanti ko citer skit apa si ain tu masak utk gerai diaorg... (aku ok jer ko citer pasal makan dan makanan.. SBB AKU SUKA.. heheheh)...

balik sini nanti aku banjer ko ngan laki ko kat Johnny's tau tau tau... hahhaha

zura aini said...

iina,
hanya kita dan Allah je tau apa dalam keluarga kita, buruk baik mesti ada, rambut sama hitam, hati lain-lain. Orang luar selalunya cepat tangkap yang negatif dulukan. Apa pun saya percaya Iina ni sangat bertanggungjawab pada keluarga, bukan mudahkan nak balik dari Uk ke sini

Ungku Nor said...

Orang yang rajin sangat nak buat ulasan pasal entri awak tu tandanya dia concern..err..terlebih concern kot..hehehe

salam iina, akak dah add awk.
skali tengok awak dah add akak dulu daaaaa..;D

julietchun said...

Hidup ni penuh dgn dugaan kan. Mak ko sorok sebab takut ganggu study ko tuh, biasalah seorg ibu sanggup tanggung semua kesusahan srg diri.

iina said...

tiny> Memang sapa yang penah kena memang dia je yang tau camna rasanya..

Dah aku tau ko mesti akan ajak aku ke johny tu.. aku layan je.. akan aku try test kesedapannya.. tapi lagik setahun lebih ler... entah ada lagik ke idak johny tu hehhehe..

Insyallah..nanti aku report roger n out pasal gerai makan kak ain.. aku layan bola?? bukan layan lagik kena paksa main bola.. tapi netball ler hehehe..

zany>thanks kak.. apa pun betul hanya kita sahaja yang tau apa yang berlaku dalam keluarga kita.. orang lain yg cuba buat2 tau pun xkan tau.. yang diberitahu pun belum tentu tahu sepenuhnya gak.. Alhamdullilah mana yang termampu je yang dapat saya buat..

Kak ungku> biasalah saya kan cekap dan effisen.. walaupun akak sememang lebih2 efisen lgik tapi bg chance lak kat saya..

terlebih concern itu yglah jadinya kan kan

Juliet> aku rasa semua mak camtu.. tapi mak aku.. walau dia cuba sorok ler.. dengan aku apa pun dia akan buka mulut gak story.. lambt ke cepat ke dia akan story juga.. tapi selalunya aku akan rasa dulu.. bila tanya tu mak aku standby cite je.. ;)

julietchun said...

mak ko cite sbb terpaksa tuh. aku tau ko mesti ugut dia mcm kannn,kannnnn.:D

Enche' Adykasyah said...

Apa khabar kak? Dah abis ke jajan dalam laci tu.. Nak tgk dalam drawer di ofis saya? Nati saya upload kat blog yang satu lagi tu.. U know which blog.. Hahahaha..

Cikgooden said...

sapa yang lok lak sangat tu?...respon melampau kut.


"buat baik berpada-pada, buat jahat jgn sekali"

iina said...

Juliet> alah ko nie jangan ler pecahkan rahsia aku muahahah.. alah aku kira baik sikit je dari ko.. cam tak biasa .. aku kan follower ko yang setia

ady> akak tau ler blog mana.. leh gak sila tunjuk akak memang nak tgk.. kalau bole semua yg ada senarai namanya dalam blog nie pun nak kena tag suh tunjuk apa dalam laci ;).. tak nak buat je sebab tau diorg semua tu tak rajin cam ko kan kan.. (ayat bodek)

cikgu> cite lama ler cikgu tapi sampai bila2 pun saya tetap ingat.. sebab mmg melampau.. betul tu cikgu saya sokong sgt2 kata2 tu..

fajar said...

menulis di blog hanya memaparkan permukaan kisah hidup kita semata. mengadili keseluruhan hidup kita melalui tulisan blog saja belum cukup. tapi, orang mudah membuat penilaian tanpa mengerti atau cuba memahami.

:)

iina said...

Fajar..

Betul tu.. kita hanya bercerita secara asas apa yang kita rasai.. bukan semua yang terbit dari hati dapat kita luahkan dalam puluhan perenggan ayat.. namun penilaian itu dibuat tanpa sedikit pun bertanya pada kita sendiri mengakibatkan timbulnya kesimpulan sendiri yang mana pada aku cukup melampau sekali..

Bagi aku.. kalau tak faham tanya.. kalau tak suka tegur dengan cara baik.. kalau baik alhamdullilah..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin