Tuesday 15 January 2008

Study dan report

Hari ini dalam pukul 9.45pg aku dah keluar rumah.. bersemangat nak siapkan aku ye anual review dan proposal detail.. serta LR aku.. wah berangan-berangan macam-macam nak buat dalam satu masa.. heheheh.. semasa dalam bas 66.. tetiba dapat call dari kak haizan.. dia ada di TJ Hughes.. nak minta tolong aku tengok kan perfume.. dia nak beli utk anak buah dia.. hadiah sempena dapat result PMR yang bagus.. semangat berangan nak buat kerja terus melayang kejap.. bila dah kena ajak teman shopping tergendala lah juga plan.. heheheh..

akhirnya aku turun di Mark & Spencer.. terus menuju ke TJ Hughes.. masuk je terus nampak kelibat kak haizan.. memang kat TJ Hughes nie perfume murah-murah.. aku pun beli jugalah yang set kecik2.. sebab plan nak pos 2 kotak balik mesia nie.. kebetulan Baha tengah nak buat penghantaran kotak ke Malaysia.. alang-alang dah nak pos.. baik aku beli siap2.. terus teringat nak beli baju dan jaket utk adik lelaki bongsu.. Lan dan ayah.. mak dan adik awal-awal aku dah beli.. tetiba teringat kat situ ada jual pyrex.. hehehe.. memang adalah set 3 serangkai.. dalam 8pd je.. so mula teragak nak beli.. last2 kena paksa dengan kak haizan... hehehe.. yelah beli utk mak dan mak mertua.. berat jangan cakaplah.. 2 kotak isi pinggan pyrex.. aku pun cam tak leh sangka yang aku leh angkut bawak naik department.. dah ler kena naik bukit cam mimpi je dah sampai.. padahal beratnya tuhan je yang tahu.. mengenangkan lepas tu aku nak pergi kerja.. terpaksalah aku tinggalkan kat department.. memang hari ini aku plan nak datang balik department lepas abis kerja nanti..

macam biasalah.. study dan buat report mana yang dapat.. sementara memikirkan macam-macam perkara yang nak kena sediakan.. diam tak diam dah pukul 2.15ptg.. aku terpaksalah berangkat pergi kerja.. tapi aku tinggalkan semua paper.. barang-barang kat department sebab nak datang balik ..

masuk kerja awal.. 2.30ptg aku dah sampai.. sebab hari ini takde training sama dengan semalam.. so tak banyak kerja yang perlu aku buat.. tapi yang rutin tetap kena buat macam biasa.. hover.. lap meja.. mop lantai.. bersih toilet.. bersihkan kitchen..macam-macam lagi ler.. sementara nak abiskan masa 3 jam tu.. hari ini John ada.. so jumpalah dia pasal nak maklumkan yang toilet roll dan bin liners dah abis.. aku dah order dengan spectrum.. tak sampai-sampai lagi.. rupanya.. semalam diorang hantar.. tapi takde sapa collect.. so diorang janji nak hantar esok.. eloklah bukan apa.. esok ada training.. hampir semua bilik digunakan.. so memang payah lah kalau takde barang-barang tu.. yang susah aku gak.. sebab nak kena kemaskan semua..

abis kerja pukul 5.25ptg.. aku keluar awal.. kira oklah sebab aku masuk awal.. so terus ke tesco.. beli sushi dan walkers crisp cheese & onion .. sushi 1 pek ada 4 ketul.. dapatlah dalam 99p je.. itulah makanan aku .. asyik makan roti je... bosan juga.. dapat makan sushi kira cam makan nasi jugalah.. sejak 2 menjak nie aku pun takde selera makan sangat .. terutama belah pagi.. sarapan pun kadang hanya minum air kosong.. atau hot chocolate.. cuma ari nie aku tak bawak apa-apa bekal.. semalam ada juga bawa buah dengan crisp.. sementara aku duk edit aku ye proposal detail.. dan baca paper.. tetiba pula rasa letih semacam.. yelah sebab balik je dari kerja aku terus masuk department.. memang terasalah letihnya.. pulak tu aku duduk tepi tingkap.. terasa sungguh sejuk angin dari luar.... akhirnya aku decide balik awal.. dan sambung buat kerja kat umah.. kenang nak angkut pyrex lagi bawak balik.. takpelah.. pelan-pelanlah bawak.. lagi pun bila time nie.. bas tak ramai orang.. so senang sikit kalau aku nak bawak 2 kotak besar pyrex nie..

bas sampai tak lama lepas aku sampai ke bustop.. memang tak ramai orang.. dan aku dengan selesanya duduk.. dah sampai rumah barulah rasa betapa penatnya mengangkut kotak berat2 nie.. rasa cam dah tua pulak ehehheh.. tapi masa angkat tadi tak rasa pulak.. agaknya sebab dah ari-ari aku buat kerja. angkat baldi.. vakum.. buffing machine.. so sedikit sebanyak bantu jugalah bab-bab kena angkat barang berat nie...

oklah.. nak rehat sekejap.. nanti aku nak sambung buat editing.. esok harap engineer tu datang.. dah ler sabtu ari tu tak datang.. rasa nak ngamuk pun ada... tapi kenang balik sabarr tu separuh dari iman heheheh...

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin