Thursday 10 January 2008

Sky Signal Out!!

Hari ini nampaknya aku terpaksa ponteng ke uni.. sejak malam tadi aku tak dapat nak tengok tv sebab satellite signal sky problem... (sky nie cam astro kat mesia ler) ingatkan sementara waktu je.. tension betul.. dahlah bayar 17pd sebulan.. pastu nak tengok tv pun tak leh.. dahlah tu aku ye freeview setup box.. aku dah jual dengan azril minggu lepas kalau tidak boleh je aku tengok tv semalam..

ingatkan hanya sementara waktu.. rupanya pagi ini pun satellite problem lagi.. tensionnya.. puas cari buku manual skybox.. takde pulak.. dah satu rumah cari.. tak tahulah.. nie mesti pakwe kemas tah letak mana-mana... terpaksalah aku search kat website sky.. tapi still takde manual camna nak reset balik.. akhirnya aku terpaksa call sky technical help.. itu pun 3 kali dial.. person yang jawab telefon tu tak dapat dengar suara aku.. aihhh suara ku yang serak rock nie pun tak leh dengar ke.. hehehhe suara tengah serak lagi.. akhirnya dapatlah sorang mamat india ke pakistan yang jawab.. dia try go thru step by step nak reset balik skybox.. lama juga .. siap on off lagik.. last-last tak ok juga.. so terpaksalah aku call balik engineer.. yang install aku ye sky satellite dish ari tu.. emmm call lagikkk

sini bukan apa.. kebanyakan company kalau bab kena call customer servicenya.. berzaman nak dapat.. cam aku kena ngan BT (british telecom).. customer services dia... nun jauh kat india.. bukan ye call tu kat customer service kat uk nie.. dah ler berzaman nak tunggu aku penah tunggu sampai dekat nak 30-45 min.. nie tadi call company campbell & kennedy.. berzaman juga... dekat 15 minit kot.. barulah dapat respon..

rupanya memang aku ye dish dah lari alignment.. ingat keta je yg leh lari alignment.. rupanya dish pun kena.. aku pelik juga.. person tu kata sebab semalam angin kuat dalam 60speed.. memang betul pun.. semalam aku balik rasa nak melayang sebab angin kuat.. katanya biasa dish tu leh tahan dalam speed angin dalam 30-40.... emmm lepas tu yang tak best aku kena charge pulak.. 35pd .. geramnya.. ingat pakai satellite senang sikit nak tengok channel.. rupanya lagi banyak pulak kos nak kena.. aku argue juga pasal warranty.. katanya.. sebab weather condition.. tak termasuk dalam warranty tersebut.. emmm nak buat camna.. terpaksalah juga aku bayar.. 35pd.. nak tak nak bayar juga,.. kalau tahu camnie.. baik aku guna freeview je.. dah 2 ari nie tak boleh nak tengok tv.. hisss geramnya.. sabtu baru engineer datang nak betulkan balik dish tu.. kali nie suruh dia letak tempat yang leh tahan angin sikit.. tak pasal-pasal.. 35pd melayang sebab dish.. kira untung ler company tu.. senang-senang je dapat duit.. patutnya kenalah consider weather kat sini.. scotland biasa ler angin memang kuat.. dan sekarang nie pun musim hujan.. tak pasal-pasal customer yang susah.. mengenangkan aku ada kontrak lagi 9 bulan.. bayar jelah.. lepas tu aku fikir nak terminate je.. kalau sekali lagi kena camnie.. baik aku tukar pakai freeview lagik bagus.. geram ler.. sebab bukan salah aku.. dah weather.. tapi takkan nak charge customer lak.. emmm entahlah..

nie geram jugalah.. tak pasal-pasal aku tak dapat nak ke uni ari nie.. bukan apa dah tengahari pun.. tak lama lepas tu aku nak pergi kerja pulak.. emm takpelah aku buat kerja kat umah jelah nampaknya.. tak kisahlah.. walau kat mana pun.. yang penting aku kena siapkan juga LR aku..
oklah.. tengok dvd jelah aku 2 ari nie.. gerammnyaaa...

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin