Monday 27 July 2009

Cecair kertas??

Sedang aku berjalan kaki menuju ke rumah selepas menuruni bas 12, jam menunjukkan menghampiri pukul 6.30 petang.

Tiba-tiba aku terdengar ada text masuk ke Iphone aku..

"Ada liquid paper?"

Aku???

Toleh kiri.. Toleh kanan..

Pandang depan.. pandang belakang..

Rasanya aku bukan di bilik 'study' lagi nie..

Tengah jalan kaki.. tengah panas terik nie..

Berpeluh-peluh menahan kepanasan jaket hujan yang agak tebal nie..

Adakah aku bermimpi waktu ini??

Adakah igauan masa study menyebabkan aku masih dibayangi kerja-kerja study yang tak siap lagi itu??

Aku gelak sambil menaip text balasan pada pengirim itu..

"Woit!! Ko tanya nie cam aku kat sebelah meja ko jek.. Ada. Kt department. Aku dah kat umah ler."

Dia membalasnya..

"Org sebelah aku ada tp dia xmsk opis. xtau bila dia nk ada. esok aku gi opis ko hahahaha.."

Cis sabo jelah..

Buat pengirim itu..

Ko memang buat lawak ler petang-petang isnin nie.. Tau ler monday blues..

Hehehehe ;)

Ini bentuk liquid paper aku.. Bukan yang pakai liquid pen atau berus botol tuh tau.. Ahaks..

Buat sahabat baik Mashi..
Selamat hari lahir.. (In advance waktu uk masih lagi 27hb.. tapi waktu NZ dah masuk dah 28hb)
Semoga Allah berikan dirimu kekuatan untuk meneruskan perjuangan di bumi Christchurch..
Jangan malas-malas.. Sama-samalah kita rajinkan diri mengejar masa yang dah semakin suntuk ini..
Ko jangan nak duduk NZ lelama lak.. Nanti sapa nak jadi kawan baik depan bilik aku tuh..
Happy Birthday Dear


10 comments:

akuatik said...

harus ke? hahahahaha

ko nyer tu yang tape ke? kalau tape tak jadila aku gi opis ko, aku nak cari yang cecair tu...nak padamkan kesilapan atas correction tape...dah letak tape pun silap lagi hahahaha

ibundo said...

mosti sms tu lambat sampai. kadang-kadang merewang-rewang in the air baru masuk kat kita.
akuatik, ko beli je lah satu. kan senang. pastu claim kat opis hehe..

DUN Behrang 2020 said...

Kalo nk padam pensel..dh x de sgt2 leh gak guna air liur (hahahaha), tp kalo pen tu x dapek den nak bagi idea yo!

Tijah said...

hehehe. tingat maso kocik2 maghin liquid paper yg ado 2 botol tu. kojap2 kono cairkan mo thinner. berus lak kono 5-6 kali pakai dah kombang mombang yo deh.

julietchun said...

kalo takde liquid rasa macam tak sempurna nak buat keje.tem skolah dulu sapa ada liqud kira hebat.

akuatik said...

kak pah, aku dah ada correction tape..yang cecair tu yang takde...kesnya sebab berdouble triple correction sampai tape tu mengelupas tu yang nak cari cecair tu

iina said...

Akuatik

Yg cecair takde ler..ko kena carik org lain ler gitu..

Kak Pah

sms dia ontime ahaks.. dio dah jwb pun

Dun

kalau nk padam pen guno liquid paper ler apa gik.. idak pun isi yang baru

Tijah

hahaha lah kan masa tuh wahh dah cukup bangga dah.. leh padam2 ahaks.. skrg eleh.. wat xeran yo

Juliet

yelah.. dulu mana de liquid paper semua guna pemadam untuk pen tuh yg jenis cam kertas pasir tuh ahaks

akuatik

bersungguh2 ko cari liquid paper nie.. cam penting jek dokumen tuh

faqir said...

cecair ke ahaks

iina said...

faqir

Abis? Takkan pepejal lak :P

akuatik said...

surat bank, kena return balik cover letter yang sama yang derang hantar tu...tu yang gigih tu..kalau borang biasa aku isi yang lain je

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin