Friday, 24 July 2009

Andai ada di situ..

Andai diri ada di situ..
Pastinya..

Pagi..
Sarapan nasi lemak kukus batu 16
Tengahari
Makan nasi minang medan makan pasar jawa Klang
Petang
Minum petang pisang goreng Telok Panglima Garang
Malam
Medan ikan bakar Muara Tanjung Harapan
Supper
Kedai Tomyam tepi jalan besar Jenjarum
Sampai rumah Mak..
Makan Mee Jawa air tangan mak..

Esok pasar minggu pekan Banting
Beli pecal kampung dan tapai ubi
Beli kacang kuda kegemaran ayah
Beli kuih jenderam (telinga keling) kegemaran aku
Beli kopok lekor kegemaran adik
Beli nasi ulam kegemaran mak

Lepas pergi pasar tani
Singgah pulak pasar kampuchea Kg Kanchong Darat
Singgah Pantai Morib tengok laut
Singgah gerai ikan segar di kampung Batu Laut
Lintas Tanjung Sepat teringat seorang rakan yang dah lama tak jumpa
Balik ke pekan Banting
Lintas pulak kampung Endah.. kampung Klanang.. Beli kerepek
Lalu pulak simpang ke bukit jugra..
Naik jambatan baru lalu depan stadium Jugra..
Lalu pulak depan sekolah menengah Telok Datok & SAAS
Lalu lagi depan sekolah Sg Manggis..
Lalu pulak Estet Sungai Sedu..
Lintas kawasan perkuburan kg aku..
Teringat arwah tok & nenek yang bersemadi di situ..
Tak jauh dari situ dah simpang Bt 16..
Lagi 4km sampai ler rumah mak..

Wa.. wa.. Suthanya balik
Aku lak yang homesick..
Adeihh..

Andai ada jet peribadi
Hari ini juga aku balik malaysia
Alahai hati..
Masa nie pulak rasa nak balik :(


Ok aku nak balik kampung dalam mimpilah

Nite-nite.. Sweat dream ya
Moga-moga dapat ler aku lalui semua tempat itu
dan rasa semua makanan tuh dalam mimpi malam ini
;)

3 comments:

kakpah said...

banyaklah kau punyo angan-angan ina oi.
suthaya nak balik dah? balik cuti ko balik toruih. ekau pun sok2 baliklah tu. ha..nanti dah sampai sini jangan kau heboh nak balik sanun pulak.

iina said...

Kak Pah

Den tingat yo kak.. nak buek camno.. dah hati kato rindu takkan lidah nak menipu lak hehehehe.. mmg ler kak.. poei mano2 pun musti tingat gak.. cam kak tingat poei us dulu tuh hehehehe ;) samo yolah

faqir said...

ekau ni mmg dah meroyan tahap gaban ni kak...susoh nak ubat ni

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin