Friday 13 June 2008

Batuk tak baik-baik

Sudah hampir seminggu juga aku asyik batuk-batuk.. sedikit sebanyak suara juga dah mula serak.. dulu semasa musim sejuk aku terkena juga sakit yang sama.. hampir 2 minggu juga baru baik batuknya.. sudah beberapa hari ini tekak juga sering berdarah terutama bila bangun pagi.. memang panik juga bila tengok darah yang keluar berketul-ketul.. mungkin panas dalam badan dan mungkin juga tekak aku ada masalah..

Namun apa pun hidup kena teruskan juga.. minum air asam jawa masih diteruskan.. minum air sejuk pun masih gak hehehe.. tapi yang pasti aku kena lebihkan minum air kosong.. mungkin juga sebab cuaca yang panas.. sejuk.. membuatkan badan aku seolah tak berapa sihat sangat.. lesu lesa..

Cuma kebelakangan ini badan sering sahaja letih-letih.. balik kerja betul-betul tak larat.. rasa nak tidur je terus sampai esok pagi.. tapi sebab fikir nak kena masak.. nak kemas umah.. paksa diri ler juga.. kesian pulak pakwe karang nak makan apa...

Oklah.. nak sambung study.. batuk masih ada.. tak tahulah bila nak berhentinya..

2 comments:

mashi said...

Na,

Cuba ko minum lemon + honey. Kat sini, amalan tu dah jadi biasa hinggakan boleh kata hampir 80% rumah orang kat sini ada pokok lemon.

Honey kat sini, pure honey.

Jadi bila minum panas2, lemon + honey, amalakan setiap hari..insyaallah ok.

Cuba le..

iina said...

ok nanti aku cuba.. thanks

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin