Monday 9 June 2008

Melarikan diri dari RD

Setelah sekian lama tidak ada RD (research digest) di department.. hari ini kami terima email dari Alaister.. mengajak kami memaparkan poster kami dan membuat sesi pembentangan 2 minit.. Suthanya awal lagi mengatakan tidak mahu ikut serta katanya belum bersedia lagi.. aku?? antara persimpangan present pun boleh tak present pun boleh.. sebenarnya RD hari ini sekadar untuk sesi membincangkan poster masing-masing sebelum pembentangan poster sebenar pada esok hari di Barony Hall.. sempena University Research Day..

Richard begitu beria-ria mengajak kami ikut serta ke RD.. siap ambil tumb tack di tingkat 10 (pejabat department) tapi kami?? semua larikan diri hehehe.. pergi makan ke cafe Todd.. kesian juga memikirkannya.. serba salah pun ada.. bukanlah tak bersedia atau tak tahu apa nak cakap.. cuma entahlah masing-masing rasa seperti malas sahaja.. ikutkan aku tak kisah sangat sebenarnya.. sebab bentang pun sekadar 2minit sahaja.. bercakap pun bukan benda yang kita tidak tahu tetapi research sendiri.. lagipun bukan tak pernah menghadiri pembentangan poster sebegini.. malah present paper juga adalah perkara biasa bagiku..

Pastinya selepas makan tenghari kami singgah juga ke common room untuk melihat semua poster yang dipamerkan.. setiapnya ada gaya dan warna masing-masing.. ada yang putih semata-mata.. ada yang terang benderang.. ada yang kelabu.. kataku pada Suthanya..

"I think my poster has stricking background color"

sambil dijawab oleh Suthanya " I think my poster has bigger font size "

yelah masing-masing ada pendapat tersendiri.. apa pun esok kita akan lihat bentuk dan poster rakan masing-masing.. tunggu sahaja pameran poster esok.. malah George juga akan terlibat sebagai paper presentation mewakili department.. pastinya aku harus memberikan sokongan kuat esok..

Apa juga esok bagi rakan-rakan yang tidak terlibat dengan pameran poster.. datanglah untuk memberi sokongan rakan-rakan yang lain.. seronok jugakan saling bertanyakan tentang research masing-masing.. pastinya aku perlu menjawab seribu satu soalan yang bakal ditanya esok..

All the best.. untuk semua rakan yang akan present esok.. Gud Luck ;)

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin