Wednesday 11 June 2008

Perjalanan ke CIS

Hari ini semasa ke department aku teringat untuk beli sedikit barangan keperluan peribadi di Savers yang terletak berhampiran dengan Tj Hughes.. lagipun boleh ikut jalan shortcut ke department yang melalui Tesco Express ..

Ketika berjalan ke department aku tergerak untuk ambil gambar jejak perjalanan aku setiap hari.



Di persimpangan 4 inilah laluan ku sebelum mendaki bukit setiap hari..



Deretan kedai-kedai dan bank, tempat membeli barangan makanan atau keperluan.. merupakan deretan kedai yang berhampiran dengan kawasan universiti




Memulakan pendakian..



Tarik nafas panjang-panjang, tahan nafas... dan mula mendaki



Kuatkan lagi langkahmu.. dan nak sampai dah tu..



Sikit lagi nak sampai.. boleh tarik nafas balik..



Kebiasaannya aku akan berhenti di antara deretan kereta ini sebelum melintas jalan ..



Ketika melintas jalan menuju ke Richmond Street



Melalui Richmond Street



Menuju ke Livingstone Tower..



Melalui bangunan McCance, Registry (urusan berkaitan pelajar)

Tiba di hadapan Livingstone Tower



Suasana di pintu masuk Livingstone Tower



Menaiki Lif



Tiba di Tingkat 11



Selalunya papan tanda bertulisan senarai nama ini adalah merupakan pintu yang aku pilih untuk ke bilikku



Laluan bilik-bilik ke pintu masuk ke bilik-bilik research student



Pintu utama yang perlu dilalui setiap kali untuk masuk ke bilik

Kod bernombor yang perlu ditekan setiap kali ingin memasuki ruangan bilik-bilik pelajar.. nombor ini hanya sah hingga pukul 6.00petang sahaja.. selepas itu setiap pelajar harus mempunyai kad access untuk masuk berserta dengan nombor tersendiri.



Akhirnya sampai ke pintu bilik aku..



Meja study dan ruangan bilik..



Meja Suthanya.. depan meja aku je.. betapa kuatnya dia study penuh dengan kertas hehehe..



Itulah jejak langkah ku setiap hari.. hanya jejak perjalanan dari dataran george square sahaja yang tidak ditunjukkan.. lain kali nanti akan aku coretkan..

2 comments:

mashi said...

Oh, alkisahnya...

Aku pulak, naik kereta dari depan umah, sampai le depan CSSE dept..hehe..

Nanti bila aku naik basikal, aku tunjuk pulak ye perjalanan aku ke bilik aku.

iina said...

Elok gak tu.. boleh aku tengok camna ko p uni.. hehehe

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin