Sunday, 27 April 2008

Tak sedap badan

Selesai menunaikan solat subuh.. pada pukul 5.00pg.. aku pun kejutkan pakwe.. time dia nak kena bangun pergi kerja.. semalam aku tidur awal.. selepas je solat maghrib dalam pukul 9,30 aku dah masuk tidur.. terus miss solat isyak yang masuk waktunya pada pukul 11.17 malam.. tak larat nak tahan mata.. panas terasa dalam badan.. dan muka juga penuh dengan tampalan koyok..

Pagi ini bangun agak lewat sahaja dilewatkan bangun.. malangnya. lagi rasa nak tidur lagi mata tak nak lelap.. semenjak masuknya musim bunga dan terbitnya matahari seawalnya.. aku sudah tidak lena tidur.. cahaya pagi yang terang benderang membatalkan niatku untuk terus tidur.. apatah lagi setting untuk heater pun dah berbunyi.. menandakan rumah sudah agak panas.. lalu bangun jugalah mandi.. dan bersarapan pagi..

Sebenarnya badan masih tak larat.. kepala masih berdenyut2.. aku hanya telan vitamin c 1000mg sahaja.. malas nak makan ubat.. memang perangai aku sejak dulu.. tak suka bergantung sangat dengan ubat-ubatan.. sedikit lega.. apatah lagi semalam selepas balik dari airport aku hanya makan lamb burger sahaja.. nasi hanya ditelan sewaktu makan pagi sahaja. itupun nasi lemak.. mungkin sebab itu kot kepala pening semacam sebab tak makan tengahari..

Hari ini turn aku kena masak untuk keluarga awie dan aslina.. aslina baru sahaja melahirkan anak ke4.. kebiasaannya jika keluarga tersebut tidak mempunyai sesiapa yang menemani si ibu.. atau helper.. komuniti di sini akan menyediakan jadual bagi menyediakan makanan bagi keluarga tadi.. so hari ini adalah hari terakhir giliran memasak.. dan merupakan turn aku.. masakan untuk orang dalam pantang?? emm aku main masak jelah apa yang ada.. lagipun kebiasaannya si ibu semasa berpantang nie tak makan banyak sangat tetapi kerana mereka mempunyai 4 orang anak yang kecil-kecil.. so lauk aku masak lebih untuk mereka.. dalam pada itu badan pun terasa tidak sedap sangat.. tapi aku gagahkan juga.. amal kebajikan dan sedekah kan.. mana tahu nanti.. insyallah peluang aku pulak :)

oklah.. nak merehatkan diri.. denyutan di kepala masih ada lagi.. harap janganlah berlarutan.. esok nak ke London.. dan temu janji makan di Lemon Tree.. aku dah janji dengan Suthanya..

2 comments:

Girl said...

salam ina

beshnya kt sana ada passing masak utk org dlm pantang.bertuah org yg bersalin kt sana tuh

iina said...

alhamdullilah.. ada peluang untuk buat amal kebajikan.. dan memang program komuniti kat sini..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin