Tuesday, 15 April 2008

Tiket akhirnya di tanganku

Alhamdullilah.. petang tadi aku sudahpun terima tiket penerbangan balik ke Malaysia. Sejak awal pagi tadi aku sudah mula beratur di bank HSBC untuk mengeluarkan duit sebyk 1k.. mengenangkan untuk membayar duit tiket.. maka aku sanggup berpatah balik ke rumah kerana risau memikirkan jika aku bawa duit itu kemana-mana.. dalam perjalanan balik tadi pun aku sempat singgah ke tesco membeli biskut dan makanan ringan untuk dibawa balik ke Malaysia.

Selepas berpatah balik ke rumah.. aku patah balik semula ke universiti.. akhirnya aku tiba hampir ke pukul 11.00 pg.. sedangkan sebelum pukul 9 lagi aku sudah pun keluar rumah.. ke bank.. beli barang.. balik rumah dan pergi balik ke uni.. Alhamdullilah petang tadi aku telah pun selesai membayar harga tiket flight ke Malaysia.. lega.. dan syukur. Hasratku yang satu itu akhirnya termakbul juga.. alhamdullilah.. dah terbayang-bayang wajah tanahair.. tapi pada masa yang sama aku juga punya perasaan yang macam-macam.

Namun aku masih ada lebih kurang 2 minggu sahaja untuk balik ke Malaysia.. tetapi minggu-minggu akan datangnya aku akan mula sibuk.. minggu hadapan aku akan review tahun pertamaku.. slide presentation masih sedang diubai suai.. malah aku mula membaca semula semua artikel yang telah aku baca sebelum ini.. menyediakan diri dengan pelbagai bacaan dan soalan-soalan yang mungkin akan ditanya nanti.. namun masih punya banyak kerisauan andai ada soalan-soalan yang tidak dapat ku jawab.. tapi.. insyallah.. aku bertawakal sahaja..

Selepas review pada minggu depan.. minggu terakhir sebelum aku balik ke Malaysia, aku akan berada di London selama 3 hari.. menghadiri seminar. Rancanganku.. bolehlah berjalan dan bershopping pada masa yang sama jika berkesempatan.. insyallah kan.. kadang tak sangka juga.. dalam aku tidak merancang apa-apa.. akhirnya aku dapat juga berjalan-jalan.. sebelum ini aku seolah risau dan bosan kerana tidak kemana-mana semenjak 3 bulan yang lepas.. bukan tidak mahu berjalan tetapi risaukan review yang tak kunjung tiba sejak bulan 2 yang lalu.. akhirnya.. alhamdullilah.. minggu depan sahaja harinya akan tiba... ini baru review.. kalau viva camna lak pulak ye... lagi risau pun ada kot.. ;)

Insyallah juga shima akan balik ke malaysia pada hari sabtu ini.. so nanti aku akan berjumpa dengannya di Malaysia nanti.. cadangnya nak tumpangkan barang.. sekali tengok rupanya beg kecik je bawak balik.. terus cancel hehehe.. takdelah barang banyak mana pun kerana sudah ada 2 kotak yang telah tiba di rumah mak.. so far tadi tengok barang-barang yang dimasukkan.. rasanya insyallah muat dan tidak terlebih berat.. bukan nak bawa baju sangat.. semua nanti ambik kat rumah behrang.. yang pasti datang ke sini yang akan penuh muatan heheh.. banyak barang yang dah dirancang nak dibawa balik ke sini.. hehehe.. belum balik lagi tapi dah rancang dulu dah... advance planning..

Apa pun esok perlu menyiapkan slide dan sambung membaca.. kena rajin dan kuatkan semangat nie.. nak balik..

2 comments:

norzu said...

akak..bile exact date balik Tjg Malim? dtg FTMK tau...kejap pun jadi laaa..-norzu

iina said...

Akak akan ada kat malaysia dalam 5-15hb may.. singgah FTMK ke? hehehee.. Insyallah kalau sempat.. maybe singgah sekejap.. sebab akak pun balik tak lama.. ada beberapa urusan yang akak kena selesaikan.. insyallah

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin