Monday 28 April 2008

Hujan Lebat

Pagi ini badan terasa ok sedikit namun sakit kepala masih terasa lagi.. selesai sahaja sarapan pagi.. aku pun baring sekejap.. sementara tunggu pakwe balik dari kerja pukul 9.20pg.. bukan apa sahaja nak jumpa dia sebelum aku bertolak ke London malam ini.. aku akan bertolak awal dalam pukul 9.00 malam.. dan sememangnya tak sempat nak jumpa dia sebab dia balik rumah pun dalam pukul 9.30.

Keluar rumah aku ke super drug.. cari ubat penahan sakit dan sakit kepala.. tidak lama selepas membayar harga ubat tersebut dan menaiki bas 66.. hujan turun dengan selebat-lebatnya.... ingatkan sementara waktu sahaja.. rupanya setiba di dataran George Square.. Hujan bertambah lebat.. mulanya aku berteduh sementara waktu.. ku kira hujan sudah sedikit reda.. namun aku silap perhitungan.. hujan turun dengan lebih lebat.. separuh tudung di kepala dan kolar jaket sudah mula lencun dan basah kuyup.. itu belum lagi dengan kaki seluar dan kasut yang turut basah sama.. akhirnya aku berteduh kembali di kaki lima yang mempunyai sebuah pintu yang terbuka.. aku keluarkan tisu.. lap tudung yang basah.. lap kolar jaket.. nasib tisu itu jenis yang tahan koyak.. siap boleh diperah lagi tisu itu berulang kali.. dahsyat betul hujan hari ini.. selebat-lebatnya..

Sementara menunggu hujn reda.. turunlah ketulan ais yang kecil dengan banyaknya.. nasib juga tidak aku rempuh hujan tadi.. jika tidak pasti muka dan tangan akan terkesan dengan rasa sakitnya.. menggelang kepala jugalah melihatkan hujan yang begitu lebat.. tidak pernah begini.. benar-benar lebat... seolah lebatnya hujan di Malaysia.. mengenangkan badan pun belum sepenuhnya baik dari demam.. aku agak risau juga.. dahlah kepala pun masih berdenyut-denyut.. kena hujan lagi.. emm kuatkan semangat jelah.. saat reda sedikit hujan.. maka aku pun lajukan langkah ke department.. rasa macam tak larat sahaja melangkah.. betul-betul tak larat.. tapi takkan pulak nak baring tengah jalan yang penuh dengan air.. kuatkan juga semangat walaupun kepala dah mula berdenyut-denyut.. ikutkan hati tadi lebih baik berehat di rumah sahaja.. tetapi mengenangkan janji aku pada K Haizan dan Suthanya.. untuk belanja mereka.. kuatkan jugalah semangat ke uni..

Setibanya di department hujan terus berhenti.. aihh tadi bukan main lebat lagi.. tapi itulah kuasa tuhan kan.. apa pun boleh terjadi.. selesai menelan 2 biji pain killer.. dan sebaik membuka email.. terlihat peringatan dari Ian koordinator research student .. mengingatkan kami untuk menanda tangani dokumen pendaftaran yang mengandungi maklumat 1st dan 2nd supervisor serta academic counsellor. Nasib baik juga ke department hari ini.. jika tidak terlepas pandang pula dokumen yang urgent itu..

Alhamdullilah kepala sedikit lega.. maybe kesan ubat tadi kot.. harapnya berterusan baik.. dah lah malam ini aku akan ke London dengan menaiki bas pukul 10.30 malam.. jika badan tak ok.. macamana nak tahan perjalanan yang mengambil masa hampir 9 jam itu.. harap badan aku dapat bertahan dan perlu juga bawa bekalan ubatan just incase..

Oklah... nak menjenguk dokumen yang perlu disediakan.. dan dibaca..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin