Tuesday 29 April 2008

Dalam perjalanan ke London

Suthanya dah lama lelap. Aku? Masih sukar nak lelapkan mata. Mungkin kerana telah tidur agak lama petang tadi menyebabkan mata begitu sukar utk lena. Apatah lagi dgn pergerakan bas yg agak perlahan kerana laluan dipenuhi dgn tanda-tanda construction.

Lewat malam begini bersama dgn alunan muzik dari anuar zain buat aku teringat perjalanan lewat malam ketika aku ke inverness thn lepas. Bezanya aku yg memandu waktu itu tapi suasana malam harinya tidak jauh berubah.

Suthanya sudah berulangkali berubah kedudukan badan kejap menelungkup tepi tmpt duduk kejap mengiring tepi aku kejap duduk tegak.. Aihh byk posisi lak. Awal lagi aku dah diberitahu oleh Mas tentang perangai Suthanya. "Nanti tengoklah perangai dia tu, sebijik cam makcik2. Siap bwk bekal mknan 1 beg pastu beg lain lg. Pastu suka hati je nk tukar kasut ler apa ler. Tgk jelah nanti." Memang dh nmpk perangai dia macam tu. Tadi pun dia siap bawa 1 beg penuh dgn makanan. Isinya mee segera 4 pek, limau, epal, roti, telur rebus, jus oren dan ntah apa lagi.

Itulah kawan aku sorang nie. Sebijik perangai makcik2 bak kata Mas. Insyallah so far aku faham sgt dah perangai dia. Oklah ada pulak minah saleh sbelah kerusi aku nie bebel2 nie mesti ada kes gadoh nie. Sebabkan aku duk dgr lagu tak dptlah tangkap sgt. Time to sleep... Bobom time

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin