Wednesday 23 April 2008

Khabar

Pagi ini aku teringatkan Mashi. Sejak kali terakhir aku call dia jumaat yang lepas.. dan mendengar perkhabaran tentang keguguran yang dia hadapi. Aku juga tumpang sedih.. semasa dalam perjalanan ke universiti bersama kak haizan.. ku nyatakan hasratku untuk menelefonnya pagi ini. Yelah kali terakhir yang aku dengar katanya nak buat checkup lagi.. kemungkinan besar kena dnc.. maka aku pun call mashi.. biasalah kan ada ke suara aku yang merdu ini boleh tak kenal hehehe.. yelah aku kan jarang sangat call dia.. takdir dan ketentuan Allah.. memang tidak dapat diselamatkan lagi.. bukan rezeki untuknya.. mungkin anak itu bukan yang terbaik.. ada hikmahnya.. insyallah nanti akan ada lagi.. pemberian allah yang lebih baik.. anak yg lebih soleh atau solehah.. insyallah Mashi.. aku sentiasa doakan yang terbaik untuk mu..

Dalam pada itu aku sempat juga bertanya khabar dan berbual berkenaan dengan study masing-masing.. perkara-perkara berkaitan dengan research.. hidup.. dan yang paling utama tiap kali aku berbual dengan si Mashi nie..

bila ko nak datang new zealand nie..

amboi ayat.. sokmo ko tanya..

tanah sini magical sikit.. ramai dah yang datang pregnant.. mana tau ko datang pregnant pulak..

hehhe.. pandai je ayat ko ye mashi..

betul lah na.. ada 2 orang kawan datang sini.. tak disangka-sangka balik pregnant..

yeke.. dahsyat tu.. camtu lelaki jelah yang boleh datang.. kalau pompuan datang semua ye pregnant.. camna lak tu hehehe..

Insyallah.. ada rezeki dan peluang aku pasti datang ke christchurch.. awal lagi aku dah pasang niat akan ke sana insyallah.. sementara masih ada kat sana kan.. yang pasti tempat tinggal, makan.. free je.. boleh request kot nak makan apa hehehe.. ke aku gak kena masak.. cam selalu hehehe.. aku kan rajin..

Mashi apa pun.. tabahkan hati.. kuatkan semangat.. insyallah nanti ada yang lebih baik untukmu.. aku pun tumpang sedih sama dengan perkhabaran itu.. aku tau sangat hati kau macamana.. kan kita dah bertahun-tahun berkawan.. insyallah.. ada yang lebih baik nanti.. bak kata angan-angan kita dulu.. balik dari PhD.. supaya allah kurniakan pada kita ijazah PhD itu.. serta anak-anak yang soleh dan solehah.. amin..

Seminggu nie berehatlah.. walaupun aku tahu yang masa tidur mu dah terlebih-lebih.. hehehe.. takpe rehatkan badan.. jangan buat kerja berat-berat sangat.. ada peluang berurut.. dan jika ada rezeki ko.. insyallah adalah yang datang urut ko nanti.. mana tau kan hati dia terbuka tetiba offer nak urut ko.. walaupun dah banyak kali dia cakap dah tak urut orang.. aku doakan sama untuk ko.. insyallahhh..

Aku ingat pesan ko mashi.. balik nie aku ada misi utama.. semoga allah perkenankan dan makbulkan doa aku.. permudahkan hasrat aku.. kurniakan aku hajat yang satu itu setelah sekian lama.. aminn.. ya rabilalaminnn..

(Rabi la tadzarni fardan wa anta khairul-waritsin)
“Ya Tuhanku, Janganlah Engkau biarkan aku hidup seorang diri dan Engkau adalah waris yag paling baik” (QS. an Anbiya:89)

(Allhuma innaka ta'lamusirniiwa'alaa niyati faqbul ma zrotii wa ta'lamu haajatii fa a'thinii su'lii wa ta'lamu maa fii nafsii faghfir lii zanbii)
Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin