Friday 4 April 2008

Berehat

Ku rasakan seolah sudah lama aku tidak kemana-mana.. sedang cuti easter yang lalu juga aku tidak kemana-mana pun.. sekadar duduk dirumah atau bertandang ke rumah kawan-kawan.. secara tiba-tiba hatiku teringin untuk berjalan ke suatu tempat yang baru.. seolah lama sungguh aku tidak kemana-mana dengan pakwe.. sebab dik sibuk dengan urusan yang pelbagai di hujung minggu.. boleh dikatakan berturut-turut sahaja..

Kadang rasa seolah hujung minggu juga aku tidak berkesempatan berehat.. masakan tidak.. asyik dengan aktiviti.. minggu-minggu sebelum ini sibuk dengan bengkel, mesyuarat, majlis sirah rasul dan minggu ini.. hari sukan sekolah pula.. bila tiba hari minggu hari ahad.. aku dan pakwe sudah keletihan dan akhirnya kami berdua masuk tidur lebih awal.. kepenatan yang amat..

Minggu ini.. entahlah mungkin berulang lagi.. namun entah bagaimana ku rasakan ingin berjalan-jalan ke bandar lain.. apatah lagi kini siang sudah semakin panjang.. maghrib hampir ke pukul 8 malam.. dan terbit mentari seawal pukul 6.30 pagi.. atau lebih awal dari itu.. seronok berjalan.. apatah lagi kini siang mentari menyinari dengan bahang yang kian terasa.. jaket tebal kini sudah mula digantikan dengan yang agak nipis sedikit.. dulu ku batalkan niat untuk kemana-mana kerana mengenangkan review yang tidak lama lagi.. tetapi bila semakin ditunggu semakin tidak kunjung tiba.. dari sebulan ke sebulan begitu juga.. tiada lagi tarikh keramat yang ditentukan.. dan akhirnya aku seperti bosan menunggu.. bukannya tidak ada kerja-kerja study yang perlu dibuat.. tapi selagi aku tidak proceed dengan review ini.. hatiku seolah rasa tidak tenang.. apatah lagi perancanganku.. sebaik habis review.. aku mahu terbang balik ke malaysia.. sering bertangguh-tangguh sahaja.. kadang-kadang terfikir untuk balik sahaja seminggu dua dan datang semula untuk review.. namun.. apalah maknanya bercuti dan berehat jika masih ada perkara yang masih belum selesai.. lebih baik ianya ku selesaikan di sini.. sekurang-kurangnya.. tibanya di Malaysia.. aku mampu berehat dengan tenang dan damai.. dapat juga menunaikan semua yang teringin selama ini..

Harapnya minggu ini aku dapat berehat dengan sepenuhnya.. walaupun esok bakal menjadi juri dan pengadil untuk hari sukan.. akan kedengaranlah bunyi tiupan wisel aku esok hehehe.. silap-silap nanti juri yang lebih penat dari pemainnya.. takpe untuk bersuka ria dan bersukaneka..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin