Saturday 19 April 2008

Ke Airport Glasgow

Tengahari tadi menghantar Shima dan Tasya ke airport Glasgow. Hari ini dia bertolak balik ke Malaysia.. transit di Dubai selama 9 jam dan menaiki flight seterusnya ke KLIA. Hari ini kaunter check in ticket lenggang.. kata kak haizan selalunya kaunter tersebut penuh dengan penumpang, mungkin kerana transit yang lama sehingga 9 jam menyebabkan ramai yang tidak mengambil penerbangan pada hari sabtu.

Seawal pukul 10.45 aku dah ke rumah shima, yelah kan.. tolong dia usung tasya.. camna pulak dia nak berjalan dengan menjinjing Tasya lagi.. beg lagi.. so tadi aku pun tolong dukungkan si tasya.. penuh excited nak balik mesia.. naik kapal terbang..

Alhamdullilah.. dalam lebih kurang pukul 12.30 tghri kami sampai ke airport glasgow.. awal jugalah.. tapi alhamdullilah semuanya mudah.. aku pulak selepas ini.. akan berturut-turut ke airport glasgow.. minggu ini hantar shima.. minggu depan temankan kak haizan ambil helper baru dia.. dan minggu seterusnya aku pulak yang nak balik mesia.. 3 minggu ini aku akan jadi pengunjung setia airport glasgow.. selang seminggu pulak.. aku akan balik pula ke glasgow.. uihh dahsyat juga tu.. kata kak haizan.. itu dah bau-bau ko nak balik mesia tu na.. heheh betul gak.. cam tau-tau je kan aku nak balik.. memang pelik juga.. bila dekat nak balik nie macam tau-tau je..

Pagi tadi aku telefon mak.. maklumkan yang aku akan balik ke malaysia pada 4hb May.. sebenarnya aku belum maklumkan dengan mak sejak aku decide nak balik minggu lepas.. maybe nak suprisekan dia.. tapi sebenarnya mak dah memang tahu aku nak balik.. hanya tarikh sahaja yang belum aku tetapkan.. lagipun sebenarnya pada masa yang sama juga aku minta mak doakan review aku supaya berjalan dengan baik minggu hadapan.. itu sebenarnya yang lebih utama.. minta restu mak.. dan doa mak untuk aku.. sebenarnya sejak dari bangku sekolah hinggalah aku dah berkahwin ini pun.. setiap kali ada sesuatu yang melibatkan pelajaranku.. hidupku.. selalunya aku tidak pernah lupa minta mak doakan aku.. terutama mengenangkan review pada minggu hadapan ini.. alhamdullilah.. debaran dan kerisauan aku mula reda sedikit.. selepas telefon mak.. hatiku jadi tenang.. kerisauan yang ada seolah tiada.. harapnya ia akan berterusan hingga ke hari rabu nanti.. ku bayangkan dapat ku jawab setiap soalan dengan baik.. dan penuh keyakinan.. insyallah..

Khamis yang lalu juga aku telah maklumkan dengan John yang aku akan tiba ke tempat kerja agak lewat. Ini kerana review aku akan bermula pada pukul 2.00 petang dan mungkin akan mengambil masa 1 jam.. kata John.. it's ok.. your future is more important.. syukur alhamdullilah.. aku mendapat manager yang memahami studyku.. sebenarnya sejak dulu aku penah menyuarakan padanya kesulitan ku untuk datang kerja pada pukul 3.00ptg.. kerana kadang-kadang aku ada urusan study yang mungkin melewatkan kehadiranku ke tempat kerja.. tetapi kerana John pernah berjanji untuk memahami dan bersedia untuk membenarkan aku datang agak lewat.. maka aku pun mengambil keputusan untuk terus bekerja di situ...

Namun pakwe sejak kebelakangan ini mula minta aku berhenti kerja di situ.. katanya eloklah kerja di sebelah pagi.. ada masa yang panjang untuk study.. dan gaji pun lebih tinggi.. tengoklah.. dah berulang kali pakwe pesan padaku.. nampaknya.. mungkin juga aku akan berhenti.. tengoklah selepas aku balik dari malaysia nanti..

Oklah.. untuk shima dan tasya.. selamat balik ke malaysia.. insyallah nanti kita akan berjumpa di KL.. hehehe.. dapatlah aku tengok si adil dari dekat.. selama nie tengok gambar je.. nie meet in person..

Akan tiba pula masa dan peluang untuk ku balik ke malaysia.... insyallah..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin