Friday 25 April 2008

Bermulanya Cuti 3 minggu

Selesai sahaja review aku pun terus ke bilik untuk bersiap-siap keluar ke tempat kerja.. melihatkan Suthanya masih ada.. dia terus menerpa kearahku bertanyakan tentang review.. aku jawab ok.. sambil diperli oleh Suthanya.. "Haslina.. so all your butterflies already fly away.." sambil disambut dengan ketawanya.. Sebenarnya sebelum aku melangkah ke bilik review tadi aku beritahu Suthanya.. " I feel a lot of butterflies in my stomach flying around.." siap dengan aksi lagi hehehe.. Dalam pada itu aku pun bagi Suthanya coklat yang aku dapat dari bilik review tadi.. George siap beli kek ngan coklat untuk sesi review tadi.. aku ambik jelah.. nak makan takde mood.. sampai Suthanya kata.. "Why you don't eat? You eat lot of butterflies yeah" dengan memek muka dan gerak tangan di perut.. memang buat lawak je Suthanya nie.. disebabkan nak cepat ke tempat kerja.. dan jam pun menunjukkan ke pukul 3.15 aku pun mula berkemas untuk keluar.. Sebelum keluar dari bilik.. aku beritahu Suthanya "I'll let you know about my review in detail on Monday okay" sambil disambut oleh Suthanya dengan senyuman manisnya dan anggukkan kepala.. tidak lupa juga aku pesan padanya.. "Take lot of photos when you visit the Harry Potter Castle tomorrow" Esok Suthanya ada lawatan ke Durham melawat castle Harry Potter. So Isnin nanti aku akan tumpang tengok gambar jelah..

Aku tiba di tempat kerja tepat pukul 3.30petang.. seperti biasalah sibuk tetapi kelihatan beberapa orang staf sahaja.. dalam pada itu juga aku maklumkan kepada Stevie.. yang aku akan bercuti panjang selama 3 minggu.. terkejut juga dia dengar aku cuti lama.. aku katakan yang aku akan pulang ke Malaysia melawat kedua ibu bapaku.. setelah setahun setengah tidak berjumpa dengan mereka.. terus ditanya oleh Stevie "Are you looking forward going home?" lalu ku jawab dengan anggukkan kepala dan senyuman gembira "Yes indeed" kataku

Petang tadi tepat pukul 4.40petang semua staff di bahagian scottish prosecution college.. dah balik... tinggallah aku seorang diri buat kerja.. pelik dan ajaib.. selalu tidak pernah pulak semua staf balik serentak dan balik awal sebelum pukul 5.00petang. Hari ini semuanya dah balik awal.. niat untuk memberitahu yang aku akan bercuti panjang juga tidak dapat diberitahu pada mereka yang agak rapat kecuali pada John, James dan Stevie.. malah semasa hendak meninggalkan bangunan legal house ku beritahu George.. pakcik security guard yang aku akan kata hi dan selamat tinggal setiap hari.. lalu aku maklumkan yang aku akan bercuti panjang.. nak balik malaysia.. seronok sungguh.. saat melangkah keluar dari bangunan itu.. satu perasaan lega.. seronok.. teruja.. datang dalam diri.. lepas ini aku gantung baju cleaner ku selama 3 minggu.. lepas tu.. itu nanti cerita lain.. bulan lain.. entry lain..

Alhamdullilah.. selesai sudah semua urusan pada minggu ini.. masih ada urusan lain untuk minggu depan.. seminar di London.. dan balik ke Malaysia.. insyallah

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin