Tuesday, 14 October 2008

Email dari George

Semalam aku terima email dari George.. aduhai.. kalau terima je email dari dia dan set appointment adalah detik ketika yang tension sat.. aku rasa semua student kalau ada je appoinment dengan supervisor mesti ngeri sekejap.. yelah kena prepare dengan apa yang nak dibincangkan.. kalau ada.. senang jugalah.. kalau yang takde.. dan terutama pulak tengah blur dan tak jumpa solution.. mesti bertambah tension lagi sebab kena fikir apa nak goreng nie ekk..

Samalah dengan aku.. banyak sebenarnya kerja yang belum disiapkan.. kadang mood yang tak tentu arah.. kadang penyelesaian yang tah apa-apa.. kadang takde progress sangat pun ada.. aku dah kena tahap ini.. selalu juga duk fikir bila agaknya nak selesai nie?? akan kena tambah masa ke??? ohh ini selalu ada dalam fikiran aku.. bila dah menginjak ke tahun 3 tak lama lagik nie.. aku dah mula risau.. teramat risau..

Hari ini aku kena prepare semua yang aku dah tertangguh.. literature review aku yang dah berbulan tak update.. nak mula balik penulisan.. tidak semudah seperti tulis entri dalam blog ini.. senang untuk menulis apa yang dirasa dihati aku.. tetapi menulis ilmiah.. memerlukan aku untuk meneliti dan menganalisa apa yang patut..

Sebenarnya kerana aku telah memberitahu George berkenaan dengan kepulangan aku minggu depan.. maka minggu ini aku kena report progress.. aduh.. sebelum nie report juga tapi biasalah on off je.. kali ini dah masa untuk lebih serius.. kadangkala aku pernah terfikir juga kalau tajuk lama aku masih on.. entah2 kini aku dah mula buat analisa data terakhir aku.. tapi ketentuan tuhan aku redha sahaja perubahan ini.. walaupun kadangkala hati aku berkata dan berfikir andainya... berulang kali.. aku biarkan sahaja fikiran itu di situ dan tidak mahu aku teruskan memikirkannya.. nanti stress..

Study Phd nie mudah sangat stress.. mudah sangat tension.. walaupun tidak lah sampai aku perlu rawatan susulan doktor.. tapi sememang risau hati tak usah dikata..

Moga aku dapat jelaskan apa yang sepatutnya.. Insyallah.. kena kuatkan semangat dan bayangkan yang aku mampu laluinya dengan mudah.. Insyallah

3 comments:

julietchun said...

Goreng tapi jgn sampai hangus okeh,hehe.

worldpeace said...

betul tu...nak nak lagi bila tulis analysis tu, lagi pening...huhu...apapun, good luck k..ermm...ingat nak exchange link...ble tak? ni blog sye

Sekadar Cetusan Hati

I already put your link in mine...thanks

iina said...

juliet> goreng ler nie..

worldpeace> insyallah boleh je.. tapi dah buka blog pesal kuwa separuh je ekk.. muskil lak

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin