Tuesday 21 October 2008

Dari Highland ke Lautan 3

Hari kedua kami bergerak keluar dari pekan Elgin..

Kami menyusuri jalan tepi pantai ke Cullen..

ke Banff..

ke Macduff

dan berehat seketika di Fraserburgh..

Kemudian kami teruskan perjalanan kami ke Aberdeen..

Kami berhenti seketika di tepi pantai.. ketika ini angin cukup kuat sekali.. mahu terbang tudung kepala aku.. itu belum lagi rasa sejuk yang tak dapat aku tahan-tahan lagi.. bak di tiup angin air batu..

Kemudian kami teruskan perjalanan kami ke Dundee..

Melalui Stonehaven dengan menyusuri laluan pantai dari Aberdeen ke Dundee..

Memang mengasyikan melalui jalan tepi laut.. seronok dengan pemandangan ladang rumput dan ditepinya pula lautan luas terbentang..

Kami berhenti makan tengahari di Dundee.. ketika ini aku sudah terima panggilan telefon dari seorang rakan.. dengan pertanyaan

"Bila nak datang rumah aku nie?? datang ler sekarang"

Aku nak jawab pun serba salah "Yelah aku nak datang ler nie.. tapi lewat sikit dalam pukul 6++ nanti k"

Itu pun dapat sms dari seorang lagi rakan menjemput datang ke rumah beraya.. sebenarnya aku malas nak war-warkan yang kami pergi berjalan.. lagipun perancangan disaat-saat akhir.. yang 100% dirancang oleh pakwe.. aku langsung tak ambil tahu.. dimana nak tidur.. kemana.. buat apa.. semuanya aku serahkan pada pakwe untuk buat perancangan perjalanan kali ini..

Elok juga sebab aku dah malas nak fikir.. sebab kepala pun tengah berserabut dengan urusan kerja.. study.. rumah dan pelbagai lagi.. apalagi kali ini peluang untuk aku biarkan dia merancang segalanya.. Alhamdullilah.. laluan perjalanan kali ini tercapai juga..

Insyallah selepas ini kami akan menyusuri laluan ke Highland pula.. yang mana akan singgah di beberapa buah pulau.. dan beberapa tempat yang belum pernah aku pergi lagi.. Insyallah..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin