Thursday 14 August 2008

Suasana tengahari di Strathclyde University



Semalam ketika masing-masing sibuk mengadap PC di bilik study..

"Suthanya, it's quite bright today.. Do you want to take photo today"

"Yes.. the weather is lovely today.. why do you want to take photo now?"

"I think today is the time.. It's have been quite a while since we decided to take photo around the university"

"Yes.. it's better today.. if not we have to wait next year"

Aku senyum mendengar kata-kata Suthanya.. lalu berkata "yes.. let's go today.. if not like you said.. we have to wait for summer next year" Sambil disambut dengan gelak ketawa kami berdua.

Sebenarnya sudah lama aku dan Suthanya berjanji nak ambil gambar bunga-bunga disekeliling universiti.. hari berganti minggu berganti bulan.. aku rasa sudah hampir 2 bulan tertangguh sejak janji itu kami buat.. masing-masing sibuk.. kadang-kadang Suthanya lupa bawa camera.. kadang aku yang lupa.. kadang dua-dua lupa.. kadang bila dua-dua bawa.. hujan pulak.. plan terpaksa cancel.. tapi hari ini kami putuskan untuk ambil masa mengambil gambar keliling universiti..bak kata dia.. if not today.. we have to wait next year..

Lalu kami pun keluar sebelum makan tengahari.. dengan rancangan masa pengambaran dalam 1 jam sahaja.. lagipun sudah hampir ke tengahari kan..



Kami mulakan lokasi kami di hadapan bangunan Livingstone Tower tempat dimana kami berdua study..

Sebenarnya kami sudah lama ingin mengambil gambar keliling bunga di kawasan "potterrow garden" memandangkan sudah lama sangat bertangguh.. bunga-bunga yang tinggal juga kebanyakan sudah pun layu.. yang tinggal hanyalah rumput yang panjang yang menyesakkan pemandangan mata.. tapi kami tetap bergambar mana yang dapat.. mungkin tahun depan kami akan bergambar semula..



Boleh makan ke buah nie ekk??



Ada yang hilang nappy pin ke?



Gaya mahal seorang jurukamera



Di sekitar kawasan berhampiran department of architecture

Akhirnya kami tamatkan sesi jalan-jalan waktu tengahari kami dengan makan tengahari di CIS.. walaupun dah banyak bunga yang layu dan gugur.. tapi tetap seronok kerana dapat release stress sambil melihatkan pemandangan keliling universiti.

4 comments:

julietchun said...

Roses tu ctk,segar bugar.Ade bunga tuh cam bunga kat sini je,tapi lain keturunan kot.

Najib Ariyan Ali Basha said...

terima kasih kerana melawat blog saya... saya memang suka ngan kesenian... kalau orang lain memandang dunia sebagai bahan kemajuan, sayan lihat perkembangan nya sebagai kesenian... seni taman semakin berkembang, yg dulu kita anggap pokok bunga hutan, sekarang dah ditanam merata di taman... suka dan cantik sekali....

iina said...

julietchun> ada spesies yang hampir sama cam kat mesia..sini bunga liar pun cantik

beruangmadu> thanks kerana singgah..kesenian taman konsep hutan rasanya agak famous kat uk nie.. maaf saya bukan scholar bab2 taman nie.. tapi yang pasti setiap musim.. mempunyai pemandangan yang berbeza.. itu yang unik pada saya..

zura aini said...

bestnya dikelilingi pokok2 hijau, kuning, rasa fresh je.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin