Sunday 25 May 2008

Carbot Lanark dan Picnic


Sejak semalam aku dah janji dengan kak haizan untuk ke carbot lanark.. (tumpang kereta edah.. thanks tumpangkan kami) kebiasaan carbot di tengah padang rumput ini hanya wujud semasa penghujung musim bunga hinggalah ke awal musim gugur. Cuaca begitu cerah dan panas hari ini.. orang yang ada jangan cakaplah semuanya berpusu-pusu membelek barangan termasuklah aku :)





Seronok juga ke carbot ini. Apatah lagi kali terakhir aku pergi ke situ adalah pada tahun lepas.. memborong pinggan dan barangan kristal kerja kami.. yang best aisyah siap dapat pinggan arcopal (20 piece) dengan harga 3pd sahaja.. mulanya ingatkan pinggan terpakai.. rupanya masih baru dan belum pernah digunakan.. wahh.. kami berdua jeles manjang hehehe.. siap sound aisyah.. kalau tak nak kitaorang ambik heheheh...








Selesai berjalan di carbot.. kami singgah ditepi sungai berpicnic.. seronok juga melayan makan BBQ.. nasi lemak.. mee goreng.. bingka.. kerepek pisang.. keropok.. ayam panggang.. lamb chop dan macam-macam lagi..


Sebenarnya tidak dirancang untuk ber bbq pun.. tapi kebetulan ramai pulak rakan-rakan yang ke sana.. dan akhirnya kami singgah sambil makan-makan dan bertanya khabar.. yang seronok.. aku siap ditanya oleh kak Pah.. "Nampak cam zaidi berisi dah.." aku siap jawab.. "Memang pun kak balik 2 minggu dah naik 4 kg camna tak nampak berisinya" "Itu baru balik 2minggu.. kalau balik sebulan apatah lagi.. " sambil disampuk oleh shima.. "Sebab tu saya tak nak balik lama-lama.. entah berapa kg pulak yang ditambahnya"


Tulah betul kat malaysia susah sikit nak diet.. asyik makan je.. sampai aku sendiri pun dah tak mampu nak makan.. apa taknya kan.. mak masak.. mak mertua masak.. itu belum lagi pergi makan kfc ler.. mcd ler.. nasi goreng ayam ler.. sate ler.. mee kari ler.. nasi lemak ler.. uihh tak yah cakaplah.. Balik ke glasgow barulah diet seimbang semula.. makan banyak pun.. setiap petang pastinya exercise 3 jam di legal house.. dapatlah mengurangkan lemak yang ada :)

Dalam pada itu kak haizan sempat juga request dengan aku " Na.. lain kali kita boleh datang lagi.. ko kan boleh drive..." hai kak.. cam dah plan-plan nak pergi lagi je.. kalau nak boleh je takde masalah.. setakat nak suruh jadi driver pergi carbot lanark tu okay je.. kita tinggalkan anak-anak kat rumah suruh ayahandanya yang jaga.. sesi berpoye-poye kaum ibu dan wanita :)

Dalam pada itu sempat juga dirancang untuk diadakan aktiviti main netball dikalangan kaum wanita dan ibu-ibu.. kami semua okay je.. setakat jadi pengurus bak kata edah.. dan pengadil (shima dah cop dulu).. center (kak haizan)..siap ada pernah jadi state player gik (nani.. uihh gerun nie nak main ada bekas state player) kami semua setuju je dengan cadangan tu..



Rasanya ini sesi berbincang nak bentuk kumpulan main netball kot :)









Seronok juga berpicnic ramai-ramai di tepi sungai.. insyallah akan datang boleh kita berpicnic lagi kan ..

2 comments:

Soleh Google ☁️ 👓 📙 said...

Salam,
Wah bestnye. Kat Scotland kan...

iina said...

Yup di scotland.. :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin