Thursday, 29 May 2008

Apa itu SCORM?

Hari ini aku bertungkus lumus menyiapkan posterku.. sebenarnya sudah siap.. Hanya belum dikomen oleh George dan John sahaja.. Namun aku sempat juga meminta Richard menyemak bahasa ku.. kebanyakannya tidaklah terlalu kritikal sangat.. namun apabila aku ditanya berkenaan dengan apa itu SCORM terus membuatkan aku berfikir.. bagaimana agaknya untuk aku jelaskannya dalam bentuk visual.. Apatah lagi permintaan Richard untuk aku ilustrasikan apa itu SCORM dalam posterku..


Apa itu SCORM.. Sharable Content Object Reference Model.. satu garis panduan dalam menghasilkan bahan pembelajaran dan pengajaran yang berbentuk web atau e-learning. Satu kriteria standard yang diperakui oleh IEEE dan ditadbir oleh ADL institute.. dimana pada asalnya adalah dibawah ministry of defence USA. Itu dalam bentuk teks.. bagaimana nak diterangkan pula dalam bentuk visual nie.. emm... nanti aku fikirkan semula..

Aku hanya berjaya menghasilkan ilustrasi SCORM requirement dalam bentuk bunga matahari .. (Suthanya siap jeles dengan gambar sunflower aku nie.. katanya nampak sangat yang buat poster nie perempuan.. yeke?? lelaki tak leh lukis bunga ke? tambah Suthanya lagi.. posternya nampak sangat dibuat oleh budak lelaki.. Orang tengok poster ambil kira ke lelaki ke pompuan yang buat?? muskil nie..)

Mungkin esok aku temui idea untuk mengilustrasikan pula makna SCORM itu..

1 comment:

yyg said...

Good Luck mama, mama pasti boleh buat yg the best moahssss. Yyg syg mama

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin