Friday 23 May 2008

Kerja..

Hari ini di department seperti hari-hari biasa.. apatah lagi dah hari jumaat .. hari terakhir setiap minggu dan ditambah dengan cuti pada hari isnin.. bertambah lagi mood untuk bercuti..

Keluar dari bilik saat menunggu lif di tingkat 11.. bila terbuka pintu lif.. adalah seorang mamat nie (scottish).. ramah tamah pulak dia.. siap tanya aku nak pergi mana? mula cam terpingga-pingga juga.. eehh aku kenal ke? rasa cam tak kenal je.. dengan selamba aku cakap nak p lunch.. dah lewat.. walhal hakikatnya aku nak p kerja.. saje malas nak beritahu orang yang aku tak kenal.. seterusnya dia yang beritahu aku yang dia nak pergi jumpa client.. uihh dahsyat gak nie.. ada client.. tapi aku buat tak tahu jelah kan.. sepanjang menunggu lif tiba ke groundfloor.. kami diam sahaja.. tapi dalam pada itu otak aku terus berjalan dan berfikir.. adakah aku kenal mamat nie.. atau dia mistaken aku dengan someone else.. bila tiba di tingkat bawah.. saja aku lambatkan langkahku bukan apa malas nak berjalan saing dengan mamat tadi..

Ingatkan aku dah tak jumpa dia.. tup-tup bila tiba di bustop aku jumpa lagi mamat tu.. aisehh.. senyum tension je aku.. yang lagik best.. mamat tu terus berjalan berdiri dekat aku.. walhal aku saje duk jauh-jauh.. ingatkan selamat ler.. tapi alhamdullilah.. tak lama bas pun sampai.. saje aku tanya dia naik bas nombor berapa.. rupanya 204.. kebetulan bas no 12 pun tiba.. apa lagi aku pun cakap I got to go.. sempat lagi dia tanya aku.. nak pergi mana.. aihhh tension lagik aku jadinya.. pergi mana pun nak tanya gak ke.. akhirnya aku jawab p victoria road.. terpingga-pingga lagik mamat tu.. aku pulak cepat-cepat naik bas.. rasa semakin pelik juga.. pesal ler mamat nie ramah bebeno dengan aku.. agaknya dia mistaken aku dengan kawan dia kot.. aku rasalah.. takkan pulak tergoda dengan aku hehehe.. muskil betul.. tapi aku tak dapat nak lupa gaya cakap dan pertanyaan dia tadi.. semacam je..

Kerja.. seperti biasa.. cuma terasa agak ringan sedikit kerana tak banyak tempat yang perlu dibersihkan.. apatah lagi hari ini hanya 1 bilik sahaja digunakan untuk training.. kebanyakan bilik yang lain tidak terusik pun.. menyebabkan tak banyak benda yang perlu aku buat.. dapatlah hari ini aku buat buffing lantai.. selalu mesti tak sempat nak buffing sebab kesuntukan masa.. entah bagaimana.. hari ini Janice dan Rowena datang ke tempat aku kerja.. sajalah tanya khabar berita.. kan aku balik malaysia hari itu.. memang aku beri alasan mak aku tak berapa sihat.. so tadi sekadar bertanya khabar berita.. akhirnya kedua-duanya.. dengan ikhlas.. cakap.. "We really glad that you're back" uih... terpegun juga mendengar ucapan ikhlas itu.. cam tak sangka je.. hehehhe.. agaknya Janice realise kot.. sepanjang aku takde camna bentuk dan gaya aku kerja selama ini.. rasanya kalau orang lain entahlah.. mungkin minta 2 orang kot untuk kerja kat tempat aku tu. selama nie aku buat seorang diri diam-diam je.. susah letih semua seorang diri..

Alhamdullilah.. syukur.. mood kerja dah balik seperti biasa.. mood study pulak yang masih on off.. takleh nie.. kena bersemangat juga.. insyallah

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin