Tuesday 20 May 2008

Panas hari ini

Hari ini cuaca panas dan membahang.. sewaktu melangkah keluar rumah ke bus stop.. matahari memancar terang benderang.. apatah lagi aku sejak pukul 5.00pg dah bangun dan mula menyiapkan sarapan pagi.. Sejak aku balik ke glasgow terasa ada sedikit perubahan.. pokok-pokok kini dipenuhi dengan daun yang menghijau malah pokok di luar tingkap dappur juga kini telah penuh dengan daun.. sebelum balik ke malaysia rasanya baru nak berpucuk je daunnya.. kini ia penuh dengan daun yang hampir menutupi separuh tingkap dapur..

Mood study.. setakat menyelak mana yang ada jelah.. untuk fokus.. ambil masa.. jumpa george tadi bincang berkenaan dengan review yang lepas adalah beberapa isu yang dibangkitkan.. apatah lagi hari ini aku seperti takde mood sangat.. panas yang membahang membuatkan aku seolah pening kepala.. sebenarnya sejak balik dari malaysia .. kepala aku sering berdenyut-denyut dan pening.. leher dan bahu sakit semacam.. pelik juga..

Sebelum ke tempat kerja aku singgah di Poundland.. beli berus penyental, sarung tangan dan kain mengelap.. sepatutnya aku boleh sahaja call spectrum untuk barang-barang tu. tapi mengenangkan pasti ambil 3 4 hari untuk sampai.. sedangkan aku nak guna urgent.. maka aku pun beli guna duit sendiri je.. takpelah fikir sedekah jelah.. setakat 4 pound apa nak kira sangat.. lagipun alhamdullilah.. walaupun aku cuti.. gaji tetap masuk.. terkejut juga bila check bank akaun.. alhamdullilah.. so sebab itu aku tak berkira sangat.. sampai danny dan james pun pelik tenguk aku duk bawak kayu dan berus penyental semasa sampai..

Apa lagi operasi hari ini... menyental shower.. semalam sental dengan mop sahaja.. hari ini aku sental abis-abisan.. putih bersih tempat shower.. semua daki merah dah takde.. dengan lantai toilet pun aku sental sekali.. hanya kayu mop je yang kena order.. sebab kayu penyental tu tak sesuai dengan mata mop yang ada.. emm ingatkan boleh guna.. terpaksalah guna mop merah tu lagi.. tapi esok terpaksalah order..

Dah 2 hari bekerja aku lihat muka aku mula merah terbakar.. mungkin kerana letih dan panas.. terasa muka membahang panas.. pelik juga selama kerja nie takde pulak camtu. mungkin juga sebab cuaca di luar yang panas dan juga kerja yang teruk.. letih jangan cakaplah.. tapi aku buat setakat yang mampu.. so far semua kerja utama dapat diselesaikan..

Moga esok aku lebih bersemangat lagi.. kepala dah mula berdenyut-denyut semula.. entahlah.. time untuk rehat..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin