Friday 14 December 2007

X'mas Party

Hari ini aku hadiri 2 parti x'mas.. tengahari tadi parti x'mas Learning services.. jumpalah aku dengan suzanne yang aku selalu duk hantar email pasal kelas aku.. pasal exam.. pasal claim dan lain-lain.. dia staf baru di learning services department.. so tadi selama 2 jam ada sesi feedback and evaluation kursus UGIT yang telah kami tutor-tutor semua handle pada semester ini.. ada group and individual feedback.. lepas sesi feedback.. sesi makan tengahari ler.. x'mas party.. sebelum makan.. aku bagi kad x'mas kat nicola, suzanne and cheryl.. terkejut diorang aku bagi kad.. yelah dah mereka proses gaji aku.. apa salahnya bagi diorang kad kan.. Kat sini kad murah.. beli 18 ke 36 keping baru dalam 2.99 je.. murah giler.. lak tu macam-macam design.. mula beli ari tu ingat 18 keping cukup... semalam aku tulis ler kad x'mas.. rupanya tak cukup.. terpaksalah balik dari x'mas parti tadi aku beli kad x'mas lagi.. bukan apa aku terpaksa bagi 1 pejabat tempat aku keje cleaner.. staf dia je 14 orang.. campur dengan pak guard 2 orang dah jadi 16 orang.. supervisor aku lagi.. staf learning services lagi.. memang lebih dari 18 keping..

aku tadi siap dapat x'mas cracker.. dalam tu ada hadiah dengan topi dan teka teki.. aku dapat wisel.. alah mainan saje2 kot.. tapi seronok juga.. selama nie aku duk tengok orang jual kat supermarket tapi tak tau apa bendanya.. rupanya dalam tu ada hadiah ngan topi untuk x'mas nie..

Tadi pergi keje.. aku masuklah kitchen besar dihujung floor tu.. setiap floor ada cleaner yang bertugas.. cam aku kena tingkat 1.. aku satu-satunya cleaner kat floor tu pun.. ada 2 kitchen.. biasalah tempat training kan.. so kitchen tu memang jadi tempat jamuan.. masuk je kitchen.. tengok ada set karaoke.. sah nie diorang nie lepas waktu keje kul 5 karang nie mesti buat party.. abislah.. aku kena kemas kitchen tu cepat2.. bukan pe nanti xsempat kemas pula..

Dalam aku sibuk2 siapkan keje aku vakum.. lap meja.. buang sampah.. tetiba mandy datang jumpa aku.. katanya.. "haslina.. we going to have a x'mas party.. we would like you to join us.. I know u don't drink alcohol.. but you can drink juice instead.. please do come.. don't leave without dropping by okay.. it's fun to see people drunk you know.." sambil mandy senyum ketawa dengan aku... sepanjang dia cakap tu aku duk angguk kepala jelah.. nak tolak tak boleh. terpaksalah aku kata "ok mandy.. i'll..thanks for the invitation.."

lepas tu aku apa lagi buat2 lambat siapkan keje aku.. sambil fikir nak pergi ke idak nie.. bukan pe tadi x'mas party tghri tadi pun budak2 tutor tu semua minum wine.. itulah sebab aku malas nak attend parti nie.. kalau takde arak tak sah.. sebab dah sememangnya budaya diorang kan.. alah kena lg tengok orang minum arak.. boring betul ler.. terpaksa jugalah aku pergi... dah kena invite siap kena sound lagi.. ikut hati memang siap je keje aku terus nak balik je..

sebelum aku p parti x'mas tu.. aku siapkan kad-kad x'mas.. siap kira semua bilangan staf.. mana yang aku tau nama aku tulis... mana yang aku tak tau aku biarkan je kosong.. tapi ada nama aku jelah.. setiap meja aku letak kad tu.. tadi masa aku datang.. aku tinggalkan kad untuk pakcik guard kat pintu masuk.. bukan apa dialah orang pertama yang aku jumpa bila masuk bangunan tu.. so tadi sebelum join parti x'mas aku letak setiap kad atas meja semua staf..

Lepas tu apa lagi.. aku join ler diorg semua.. semua nya tengah nyanyi karaoke... pastu siap ada lawan group nyanyi lak tu.. best juga diorg ye karoake set.. dvd yg diorg pilih tu.. dia cam interactive dvd.. siap boleh identify tone orang yang nyanyi tu.. okay.. awful.. bad.. good.. cool kalau nyanyian dia match dengan tune pada lagu tu.. dia akan dapat skor yang tinggi.. aku duk perati jelah karoake tu ye setting matching tune.. interactive betul ekekke.. mentang-mentang orang IT.. aku bukannya dengar sangat nyanyian diorang tu.. tapi aku duk tengok technology dvd tu.. rasa kat mesia takde lagi nie.. dia siap boleh rekod.. nama setiap user.. dan skor yang dia dapat bagi setiap nyanyian yang diorg lagukan.. wah best betul dvd tu.. aku tengok pun terkejut sebab tak pernah jumpa.. sepanjang parti tu aku minum jus epal jelah.. pastu duk fikir.. bila lah aku boleh nak kuwa nie.. dalam minum2 tu diorang ajak aku join group diorang nyanyi.. siap lawan-lawan lagi.. sapa yang dapat skor tinggi... aku tak join nyanyi pun.. bukan apa.. sebab tak pernah dengar lagu tu.. camna nak nyanyi.. tapi memang pengalaman yang aku tak boleh lupa ler seumur hidup aku.. join parti x'mas tu.. seronok juga...

Dalam diorang sibuk nyanyi dalam group.. john keluar.. maybe ada hal kot... aku pun kena paksa juga join nyanyi.. tapi aku duk berdiri jelah gelakkan orang yang nyanyi.. aku nak nyanyi tak reti.. sebab lagu-lagu 80an mat saleh nie.. mana aku nak ingat.. so aku duk berdiri dengan diorg ler.. sambil tengok diorang ye tune match tak dengan tune dvd tu.. bila kena tulisan bad atau awful keluar.. aku sengih2 jelah tengok.. lepas abis nyanyi.. john masuk.. siap letak tangan kat bahu aku.. sambil kata.. "Haslina.. thank you so much for the x'mas card" .. heheheh aku senyum jelah.. mandy siap tanya.. "is it for you John? John reply " No.. she give it to everyone..." aku senyum lagi... mandy pandang aku dan senyum.. "Haslina.. that really sweat of you.." aku senyum lagi.. agaknya diorang terharu kot aku bagi kad... yelah cleaner bagi kad kat staf.. canggih ler tu kan..

Sambil minum tu ada sorang staf situ duduk sebelah aku.. "hi.. my name is Diana.. yours is Hasslina" terkebil-kebil mata dia nak menyebut nama aku hehehe... dia saja borak dengan aku tanya aku study apa.. dah lama ke kat glasgow nie.. buat apa? study uni mana? wahh jenuh juga menjawab soalan cepu emas orang nie.. tapi seronok juga sebab aku dapat tau nama diorang.. sebab tak semua aku tau namanya.. adalah dalam 5 6 orang je staf kat situ yang aku tau nama..

Lepas tu diorang semua sibuk ajak aku join dinner.. aku cakap takpelah.. cakap aku kena balik.. bukan apa lagi aku tak sanggup masuk pub tengok diorang nie semua mabuk.. (aku dah kena dulu masa aku attend seminar kat aberdeen.. dinner dalam pub.. tengok orang mabuk2.. boring sungguh) lepas selesai parti tu aku terus ke town.. p tesco beli donut.. sambil survey harga perfume.. plan nak beli nie.. tapi tengah nak cari mana yang lebih murah lagi..

Itu cerita aku pasal party x'mas yang aku attend ari nie.. macam-macam ragam manusia.. tapi pengalaman.. takkan dapat ditempat lain..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin