Monday 24 December 2007

Petang X'mas eve

Hari ini X'mas eve. Hari ini juga aku masih berkerja.. tapi aku masuk awal hari ini.. kebiasaannya pukul 3.00 petang aku mula kerja.. tapi hari ini aku masuk kerja pukul 10.30 pagi.. jumaat lepas John mention yang aku boleh datang awal sikit.. terpulanglah masa pukul berapa pun nak datang.. fikir juga kalau datang petang maybe staf yang ada pun semua nak balik awal.. so aku decide datang pagi sebab lepas kerja tu aku leh merayau shopping di city centre..

Hari ini ada 5 orang staf sahaja..John, Robert, Susan, Emma dan Danny tapi kerja aku hari ini kena bersihkan toilet disable.. sebab john request kena sental lantai tu.. sebab lantai tu jenis getah.. jenuh juga menyental.. pakai mop tak jalan.. pastu sini mana de berus sabut hehehe.. last2 aku sental guna sental periuk warna hijau tu.. siap guna tangan lagi.. terpaksalah.. tapi siap jugalah semua kerja aku.. siap mop lantai.. buffing.. vakum.. sampai dekat pukul 1.30 petang tadi John datang tanya.. tak nak balik lagi ke? Siap ingatkan aku jangan stay lewat sangat pulak.. nampak cam dia risau kot sebab aku tak balik lagi hehehe.. sebab hari tu dia mention suruh aku buat toilet tu je.. tapi dia tengok aku buat kerja cam biasa.. 3 jam.. yelah dah tanggung jawab sehari-hari kan.. bersihkan 1 floor tu dari hujung kitchen ke hujung kitchen.. takkan nak ambil mudah je.. agaknya kalau cleaner lain kalau dah suruh buat toilet tu.. buat itu je kot dan terus balik.. tapi aku.. selagi xcukup 3 jam.. aku takkan berhenti awal.. bukan apa tanggung jawab.. lagi pun staf situ semua baik-baik belaka.. kadang nak berhenti kerja pun rasa sayang pulak.. sebab environment kerja tak tension sangat..

aku dapat kad x'mas dari Danny ari nie.. jumaat hari tu aku dapat kad dari James dan Diana.. Danny siap tanya plan aku sepanjang cuti nie.. so aku beritahulah nak berjalan ke inverness khamis nie.. kalau ada peluang maybe main ski.. teruja dia ehehhe.. yelah sebab aku pergi bercuti.. Alhamdullilah.. staf situ semuanya ramah belaka.. tak pernah pulak ada yang sombong.. dulu rasa kekok sangat.. tapi sekarang aku siap dah tau nama setiap orang.. sejak kena karaoke dengan diorang ari tu..

Lepas kerja aku terus ke city centre.. merayau sambil window shopping.. kali ini siap beli 3 perfume.. Femme Hugo boss, Darling kylie dan Curious britney.. murah semua dalam 38pound je.. itu siap survey tu.. pastu singgah ke Primark pulak tengok baju.. baju buat tidur.. 50pence je..beli 5 terus.. hari ini banyak betul barang yang 50pence kira cam 50sen jelah.. seronok juga.. yang paling puas hati dapat beli perfume.. nie boxing day rabu nie.. aku akan beli lagik perfume.. hehehe.. bukan apa murah kan.. dapat dalam 20pound ke bawah.. lagi pun esok rumah ariffah dan abg adnan ada buat birthday party anak dia.. so aku pun cari hadiah untuk anak dia sekali.. alah beli yang murah-murah je.. anak dia 3 orang.. tapi celebrate anak yg sulung dan tengah je.. tapi aku beli untuk ketiga-tiga anak dia.. karang jeles pulak anak yang bongsu.. alah mainan budak sini murah-murah je..

Balik dari shopping.. aku singgah rumah shima.. sebab tadi call dia tanya pesal dia call aku tengahari tadi.. aku tak angkat sebab tengah kerja kan.. rupanya kawan dia dari bristol sampai.. budak-budak tu sesat barat.. so tadi dia ajak aku singgah umah dia.. elok juga sebab aku memang lapo giler.. pergi keje tadi makan mee goreng je.. pastu tengahari tak makan apa-apa.. dah 4 ari nie asyik makan kat rumah orang.. rezeki kan.. alhamdullilah..

Esok pakwe cuti... lagi pun takde plan nak kemana sangat.. petang je ke rumah arifah.. birthday party anak dia.. lepas tu boleh ler rehat pulak.. sebab lusa masa untuk shopping boxing day nie.. emm belanje sakan lagi nie... xpelah.. time x'mas nie je pun nak shopping sakan.. tapi memang terasa sungguh.. masa x'mas nie sale gile2 betul lah.. rasa tak rugi beli.. lagi pun terasa meriah sikit suasana sebab sempena X'mas..

Oklah.. aku pun nak rehat.. dan selamat bercuti..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin