Monday 17 December 2007

Sejuknya hari ini

Tengahari tadi aku keluar ke city centre.. nak beli perfume.. sebab dah puas survey.. beli juga perfume ari sabtu ari tu .. JLO glow.. tapi bila balik.. rasa cam xbest je bau dia.. masa masuk kedai dah aim nak beli yang lain.. last bila masuk rambang mata lak.. beli perfume lain lak jadinya.. menyesal beli pun ada juga.. tapi beli kat watt brothers memang murah gila.. aku dah compare dengan super drug, boots, debenham and hous of frazer.. semua harganya 20++ ke atas.. cuma di watt brothers je dalam 19.99 kira murah sangatlah.. so tadi aku decide beli perfume 'lovely' sarah jessica parker.. aku dah suka bau perfume tu dari aku p survey kat debenham lagi... so tadi decide beli jelah tak yah dah nak fikir2.. beli kat mesia beratus2 juga.. kat sini keluar dalam 20pound je..

Teringat kak haizan perli aku.. ko nie dah ada duit gaji tiap 2 minggu nak beli pun berkira ke .. hehehhe.. yelah biasalah aku fikir abis-abis dulu baru nak beli.. itu pun puas p survey kat semua kedai.. baru decide nak beli.. kira nak puaskan hati aku jugalah.. sekurang-kurangnya aku tak nak nyesal lak.. bila jumpa yang lebih murah.. sekarang tengah sale.. merata kedai semua jual perfume.. kat sinilah aku rajin sikit nak kumpul perfume kot sebab dengan duit kat sini nak beli taklah rasa mahal sangat... aku dah aim nak beli lagi 3 jenis perfume.. chanel, dkny and hugo boss.. aku nak tunggu boxing day nanti.. tak pun new year sale.. boleh tambah koleksi perfume aku kat sini.. kalau aku tak nak karang.. balik mesia ramai je yang aku leh bagi je perfume tu.. yelah kalau saje2 nak beli banyak2 kat mesia.. beratus2 juga perfume tu.. kat sini boleh nak beli 3 4 jenis je.. sebab masih bawah dr 50pound.. cehh... mentang2 dah keje.. perasan ler sikit.. bak kata sorang kawan tu.. kita kena hargai diri sendiri dan beli sesuatu yang kita suka .. betul.. betull :)

Hari ini sejuk betul.. aku silap pakai jaket ler ari nie.. suhu -7 .. keluar p city centre tadi dan ontway nak p tempat keje ari nie.. aku dah beku sejuk.. kaki dah beku abis.. rasa cam jalan atas ais je.. kaki dan muka aku kebas semcm.. memang sejuk betul ari nie.. tak sabo nak sampai tempat keje.. sejuknya.. esok aku kena pakai baju tebal nampaknya.. selalu taklah sejuk macam nie.. tapi ari nie ketara sejuk.. kali pertama aku kena sejuk beku camnie.. maybe silap aku juga sebab pakai baju nipis dan stokin nipis.. pakai jeans pun sejuk beku ddah..

Pergi keje tadi.. semua staf kat tempat keje.. mandy.. danny.. susan.. emma.. nicky ucapp terima kasih pada aku sebab bagi kad.. seronok juga.. yang best.. aku masuk je building.. aku nampak pak guard tu letak kad yg aku bg kat atas meja dia.. senyum panjang lah aku sonok hehhehe... yelah kad x'mas aku lawo pe.. puji ler.. sapa lagi nak puji.. tadi mandy mention ngan aku pasal ada festival january nie.. diorang akan buat nyanyian scottish pulak.. aku kena nyanyi.. wahh.. nie dah kes aku kena raging nie.. siap kata aku kena practise nyanyi lagu bonnie prince charlie.. yelah kira cam lagu rakyat diorang lah.. siap ada makan haggis lagi.. siap tanya aku makan daging ke? aku jawab je tak.. kalau jawab ye karang.. tah apa2 lak diorang bg aku makan.. so diorang decide provide haggis vegetable ngan aku.. bukannya aku tak makan meat.. tapi nak explain pasal halal haram nie .. dah jadi 1 cite panjang lak.. malas ler aku.. cakap aku vegetarian udah ler.. senang cite..

balik dari tempat keje aku singgah rumah shima.. dia ajak aku singgah.. ajak makan sekali.. rumah dia tu dah cam rumah persinggahan aku je.,. ehhehe.. tapi aku singgah kejap jelah.. sebab nak kena balik masak pulak untuk pakwe.. sekarang nie dia ari2 bawa bekal.. so aku kena standby masak setiap hari.. kalau tak nanti takde apa pulak yang dia nak bawa.. kadang boring juga sebab kena masak ari2.. tapi kadang pakwe masak sendiri.. syukur dapat suami yang pandai masak.. alhamdullilah..

oklah.. nak sambung study sikit.. nanti aku story lagi.. next day

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin